Resetråden del 2

Jag är - nyfrälst pga min nya elcykel - sugen på en helg i typ Fredrikshamns eller Kiel-regionerna (pga lätt att ta sig med färja) på cykel. Funderade på Laesö en stund, men färjorna dit stämde så illa med Göteborgsfärjan att det inte funkar för en helg (fre-sön), Skagen är jag inte så sugen på, min erfarenhet av Skagen i maj är att det är som Ullared fast i Danmark med oätliga, pyttesmå räkor. Typ. Ja, det var typ 15 år sedan jag var där och då tyckte jag bara att det var patetiska "gamlingar" i hela byn och att det spelades dålig Eurovisionmusik på alla barer.

Vad finns det för fina små pärlor i respektive region som två vuxna som uppskattar att bo bra, äta bra, cykla och se fina miljöer, gärna bada och som inte cyklar landsväg = vill liksom cruisa fram i maklig fart med en flaska kyld Sancerre i cykelkorgen kan vilja besöka?
 
Vad menas med "eller liknande"? Hela Medelhavsregionen?
Annars är väl t.ex. Albanien billigt gissar jag, tycks ha blivit "nya Turkiet". Jag har ingen aning om hur det är, men har bekanta vars tonåringar åker dit numer istället för typ Alanya.
Typ Medelhavsområdet. Ser fint ut men det det lockar verkligen inte. Sen vill jag gärna kunna bada i havet och då måste det vara 25 + om jag ens ska kunna doppa fötterna. Men just nu är jag väldigt sugen på att komma iväg så jag kan kanske tänka mej Medelhavsområdet ändå. Till och med Gran Canaria.
 
@SaraMara
Jag funderar på en cykelhelg på Rügen i sommar, det borde matcha dina tankar hyfsat. Lättillgängligt från Trelleborg, platt, fina omgivningar imho, och lagom stort.
Det låter så, även om jag gärna hade sluppit köra ner till Trelleborg först, jag ser framför mig att liksom bara rulla ombord med cykeln, ta en kall öl och sedan cykla av i Danmark/Tyskland och vara "framme" liksom, framför allt som vi bara har fre-sön på oss. Trelleborg känns som ett lite för stort projekt att rulla ner till först.
 
Typ Medelhavsområdet. Ser fint ut men det det lockar verkligen inte. Sen vill jag gärna kunna bada i havet och då måste det vara 25 + om jag ens ska kunna doppa fötterna. Men just nu är jag väldigt sugen på att komma iväg så jag kan kanske tänka mej Medelhavsområdet ändå. Till och med Gran Canaria.
Just nu är nog tyvärr inte Medelhavet heller 25 +, så då slipper du ju det. ;) Kap Verde?
 
Typ Medelhavsområdet. Ser fint ut men det det lockar verkligen inte. Sen vill jag gärna kunna bada i havet och då måste det vara 25 + om jag ens ska kunna doppa fötterna. Men just nu är jag väldigt sugen på att komma iväg så jag kan kanske tänka mej Medelhavsområdet ändå. Till och med Gran Canaria.
Någonstans längs med Adriatiska havet? Superfint hav och natur tycker jag :)
 
Jag är - nyfrälst pga min nya elcykel - sugen på en helg i typ Fredrikshamns eller Kiel-regionerna (pga lätt att ta sig med färja) på cykel. Funderade på Laesö en stund, men färjorna dit stämde så illa med Göteborgsfärjan att det inte funkar för en helg (fre-sön), Skagen är jag inte så sugen på, min erfarenhet av Skagen i maj är att det är som Ullared fast i Danmark med oätliga, pyttesmå räkor. Typ. Ja, det var typ 15 år sedan jag var där och då tyckte jag bara att det var patetiska "gamlingar" i hela byn och att det spelades dålig Eurovisionmusik på alla barer.

Vad finns det för fina små pärlor i respektive region som två vuxna som uppskattar att bo bra, äta bra, cykla och se fina miljöer, gärna bada och som inte cyklar landsväg = vill liksom cruisa fram i maklig fart med en flaska kyld Sancerre i cykelkorgen kan vilja besöka?
Visserligen en jobbresa och dessutom i Skåne, men för ungefär ett år sedan tog min elcykel och jag öresundståget till Malmö, och sedan ägnade jag några dagar åt att cykla på de fantastiska cykelvägarna och delta i en konferens, hälsa på vänner, jag hann även äta middag både i Malmö och i Lund, allt med hjälp av min elcykel. Inga bussar, inga lokaltåg, ingen taxi eller hyrbil. Det var den bästa cyklingen i mitt liv hittills!

Elcykel är toppen!
 
Visserligen en jobbresa och dessutom i Skåne, men för ungefär ett år sedan tog min elcykel och jag öresundståget till Malmö, och sedan ägnade jag några dagar åt att cykla på de fantastiska cykelvägarna och delta i en konferens, hälsa på vänner, jag hann även äta middag både i Malmö och i Lund, allt med hjälp av min elcykel. Inga bussar, inga lokaltåg, ingen taxi eller hyrbil. Det var den bästa cyklingen i mitt liv hittills!

Elcykel är toppen!
Ja, det är verkligen en nyförälskelse jag upplever. Trampade 10 mil första 1,5 dagen med min nya bästis, sjukt härligt! Skåne är inte dumt heller faktiskt, vore ju lite nostalgi att uppleva Malmö igen efter vår tid där i början av 00-talet. Bra ide!
 
Någon som har något tips på resemål i början på augusti, 1-3 nätter. Utgångspunkt Stockholm och jag flyger helst inte? (Kortare flygresa är okej, men föredrar att slippa helt). Initialt var planen kryssning till Helsingfors, men det var rätt dyrt den perioden. Får gärna innehålla spa eller mysig miljö att promenera i. Mer fokus på återhämtning än äventyrsresa.
 
Ja, det är verkligen en nyförälskelse jag upplever. Trampade 10 mil första 1,5 dagen med min nya bästis, sjukt härligt! Skåne är inte dumt heller faktiskt, vore ju lite nostalgi att uppleva Malmö igen efter vår tid där i början av 00-talet. Bra ide!
Jag cyklade omkring i trakten av Dalby och Torna Hällestad. Underbara cykelvägar.
 
Ja, det är verkligen en nyförälskelse jag upplever. Trampade 10 mil första 1,5 dagen med min nya bästis, sjukt härligt! Skåne är inte dumt heller faktiskt, vore ju lite nostalgi att uppleva Malmö igen efter vår tid där i början av 00-talet. Bra ide!

Malmö och sen kusten ned? tex Falsterbo och näset?

Bornholm men fel sida av skåne.
Ven?

ett alternativ är tåg till hbg, färja till Helsingör och cykla ned till Köpenhamn. Kusten ska vara fin.
 
Någon som har något tips på resemål i början på augusti, 1-3 nätter. Utgångspunkt Stockholm och jag flyger helst inte? (Kortare flygresa är okej, men föredrar att slippa helt). Initialt var planen kryssning till Helsingfors, men det var rätt dyrt den perioden. Får gärna innehålla spa eller mysig miljö att promenera i. Mer fokus på återhämtning än äventyrsresa.

populära steam hotel i Västerås?
 
Det blir ganska mycket resande för min del detta år. Vi börjar med att åter resa till London nu den 31 Maj - 3 Juni. Vi ska gå på konsert, hänga med några gamla vänner och bara ha det trevligt :)

Sedan bär det av på långresa den 24 Juni - 15 Juli då jag och en vän ska åka till Seoul igen, denna gång för att hälsa på en vän som studerar där för tillfället! Vi ska även hyra en bil för att åka runt lite, planen är just nu att stanna i Busan samt Daegu över 1-2 dagar iallafall.

Och sist men inte minst blir det New York 7-14 Oktober! Kommer bli underbart :love:
 
Malmö och sen kusten ned? tex Falsterbo och näset?

Bornholm men fel sida av skåne.
Ven?

ett alternativ är tåg till hbg, färja till Helsingör och cykla ned till Köpenhamn. Kusten ska vara fin.
Får man ta med cykel på tågen garanterat tro? I Göteborg får vi bara ta med "i mån av plats" - och trist om det inte finns plats... :D Annars mysig rutt tror jag, om än kanske lite för få mysiga barer och pubar på vägen... :o
 
Vi har nu fått resförslaget på tåg Gbg-Prag i Augusti och ska nu fundera på det ett par dagar. Jag är inte så jättepepp om jag ska vara ärlig, det är rätt mycket bök för 2.5 dagar i Prag om vi även ska hinna fjällvandra under semestern...
Men det är ju det enda resmålet utomlands som initierats av sambon så det bör ju uppmuntras.
 
Får man ta med cykel på tågen garanterat tro? I Göteborg får vi bara ta med "i mån av plats" - och trist om det inte finns plats... :D Annars mysig rutt tror jag, om än kanske lite för få mysiga barer och pubar på vägen... :o

Ja ni kan väl åka Öresundståg? Brist på
Öl i Danmark?? Risken måste vara liten ;)
 
Får man ta med cykel på tågen garanterat tro? I Göteborg får vi bara ta med "i mån av plats" - och trist om det inte finns plats... :D Annars mysig rutt tror jag, om än kanske lite för få mysiga barer och pubar på vägen... :o
Det vore extrem otur om ni inte får plats med cyklarna på Öresundståget. Jag åker det eller vanlig pendel varje dag nästan, med min cykel. En gång kom jag inte med, för då var det typ ett helt fotbollslag från handikappidrotten med rullstolar som åkte med samma.
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 889
Senast: ameo
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 488
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 903
Senast: Hermelin
·
Samhälle Här kan vi fortsätta diskutera valet!
54 55 56
Svar
1 103
· Visningar
41 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp