Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Team, nu kan jag behova lite inspiration!
Har hustigt o lustigt bestamt mig for att ta ledigt fran jobbet nasta vecka - dessutom har vi i UK ledigt pa mandagen den 7 maj.

Varfor?
For att jag ar lite trott pa jobbet, jag har massa semesterdagar som jag inte planerat for, och nu ar en jattebra tid gallande arbetsborda - har precis avslutat ett projekt och i nulaget finns det inget pa horizonten.

Sa, vad ska jag gora med mina 10 dagar (!) av ledighet?!
Jag behover era inputs, om ni har funnit er i en liknande situation - typ bara "fuck off" allt o alla, vad ni gjorde, eller vad ni hade velat gora i en sadan sitaution

Begransningar:
Jag befinner mig i London, UK. Jag vill helst inte flyga (jag har flygit jattemkt med jobbet i ar, sa ar bara trott pa det, inte flygradd), men kan kanske overtygas.
Jag behover vara hemma pa bada lordagarna, sa en mitt i veckan, borta for nagra dagar passar nog bast.

Funderar pa att ta Eurostar till typ Brygge i Belgien - blir lite dyrt med sahar kort forvarning, men inte ooverkomligt. Eller behover jag ens lamna landet? Ska jag kanske fokusera pa typ dagsturer ut pa landet och ga o vandra?

tankar och rad uppskattas mycket - bor nog bestamma mig och boka i de nasta 24 timmarna!
 
Team, nu kan jag behova lite inspiration!
Har hustigt o lustigt bestamt mig for att ta ledigt fran jobbet nasta vecka - dessutom har vi i UK ledigt pa mandagen den 7 maj.

Varfor?
For att jag ar lite trott pa jobbet, jag har massa semesterdagar som jag inte planerat for, och nu ar en jattebra tid gallande arbetsborda - har precis avslutat ett projekt och i nulaget finns det inget pa horizonten.

Sa, vad ska jag gora med mina 10 dagar (!) av ledighet?!
Jag behover era inputs, om ni har funnit er i en liknande situation - typ bara "fuck off" allt o alla, vad ni gjorde, eller vad ni hade velat gora i en sadan sitaution

Begransningar:
Jag befinner mig i London, UK. Jag vill helst inte flyga (jag har flygit jattemkt med jobbet i ar, sa ar bara trott pa det, inte flygradd), men kan kanske overtygas.
Jag behover vara hemma pa bada lordagarna, sa en mitt i veckan, borta for nagra dagar passar nog bast.

Funderar pa att ta Eurostar till typ Brygge i Belgien - blir lite dyrt med sahar kort forvarning, men inte ooverkomligt. Eller behover jag ens lamna landet? Ska jag kanske fokusera pa typ dagsturer ut pa landet och ga o vandra?

tankar och rad uppskattas mycket - bor nog bestamma mig och boka i de nasta 24 timmarna!
Efter att ha sett en dokumentärserie om det hade jag åkt till Orkneyöarna! Jag tror att utgrävningarna öppnar nu? Om det inteär först i maj förresten... isf hade jag åkt till Cornwall! Efter att ha läst Jenny Colgans böcker vill jag besöka St Michaels Mount :)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/St_Michael's_Mount
 
Team, nu kan jag behova lite inspiration!
Har hustigt o lustigt bestamt mig for att ta ledigt fran jobbet nasta vecka - dessutom har vi i UK ledigt pa mandagen den 7 maj.

Varfor?
For att jag ar lite trott pa jobbet, jag har massa semesterdagar som jag inte planerat for, och nu ar en jattebra tid gallande arbetsborda - har precis avslutat ett projekt och i nulaget finns det inget pa horizonten.

Sa, vad ska jag gora med mina 10 dagar (!) av ledighet?!
Jag behover era inputs, om ni har funnit er i en liknande situation - typ bara "fuck off" allt o alla, vad ni gjorde, eller vad ni hade velat gora i en sadan sitaution

Begransningar:
Jag befinner mig i London, UK. Jag vill helst inte flyga (jag har flygit jattemkt med jobbet i ar, sa ar bara trott pa det, inte flygradd), men kan kanske overtygas.
Jag behover vara hemma pa bada lordagarna, sa en mitt i veckan, borta for nagra dagar passar nog bast.

Funderar pa att ta Eurostar till typ Brygge i Belgien - blir lite dyrt med sahar kort forvarning, men inte ooverkomligt. Eller behover jag ens lamna landet? Ska jag kanske fokusera pa typ dagsturer ut pa landet och ga o vandra?

tankar och rad uppskattas mycket - bor nog bestamma mig och boka i de nasta 24 timmarna!
Visserligen regnar det väl hela tiden, men Wales?! Jag tror att Wales är lite underskattat som resmål.
 
Och Bayeux öht :love: Där blev tanterna, som verkligen gick i kyrkan, jätteupprörda över att jag INTE tog in hunden Pyssling i katedralen. Jag hade inte en tanke att göra det heller. Vi bodde precis bakom den. "Han är en del av Guds skapelse!" Prästen vred sig väldigt generat. (Själv glömde jag all franska och drog mig undan)

PS Tapeten är absolut värd att se och den visas föredömligt
 
Team, nu kan jag behova lite inspiration!
Har hustigt o lustigt bestamt mig for att ta ledigt fran jobbet nasta vecka - dessutom har vi i UK ledigt pa mandagen den 7 maj.

Varfor?
For att jag ar lite trott pa jobbet, jag har massa semesterdagar som jag inte planerat for, och nu ar en jattebra tid gallande arbetsborda - har precis avslutat ett projekt och i nulaget finns det inget pa horizonten.

Sa, vad ska jag gora med mina 10 dagar (!) av ledighet?!
Jag behover era inputs, om ni har funnit er i en liknande situation - typ bara "fuck off" allt o alla, vad ni gjorde, eller vad ni hade velat gora i en sadan sitaution

Begransningar:
Jag befinner mig i London, UK. Jag vill helst inte flyga (jag har flygit jattemkt med jobbet i ar, sa ar bara trott pa det, inte flygradd), men kan kanske overtygas.
Jag behover vara hemma pa bada lordagarna, sa en mitt i veckan, borta for nagra dagar passar nog bast.

Funderar pa att ta Eurostar till typ Brygge i Belgien - blir lite dyrt med sahar kort forvarning, men inte ooverkomligt. Eller behover jag ens lamna landet? Ska jag kanske fokusera pa typ dagsturer ut pa landet och ga o vandra?

tankar och rad uppskattas mycket - bor nog bestamma mig och boka i de nasta 24 timmarna!


York!!! :love::love::love:
 
Hur gör man när man åker tåg genom Europa nuförtiden? Vet någon?

Jag leker med tanken på att lajva klimatfantast och då ta tåget till södra Italien.

Men hur gör man?

I min ungdom var det plättlätt.

Vi åkte tåg mellan Berlin och Budapest i somras, men då med många stopp på vägen. Biljetter köpte vi i automater på tågstationerna och köpte även till sittplatser (behövdes verkligen på tågen med många tågluffande ungdomar).

Finns väl internetsidor du kan köpa allt på om du vill göra det i förväg. DB brukar ha rätt bra tågtider för hela Europa.
 
Visserligen regnar det väl hela tiden, men Wales?! Jag tror att Wales är lite underskattat som resmål.

Jag har varit i Wales 5 ggr, och endast en gång har det regnat så att det varit besvärligt. Annars har vi haft bra väder, och 2016 va de fruktansvärt varmt.
Åker igen på onsdag. -Längtar

* Jenny *
 
@Ninnurur @Petruska @Karfitsa

Tack for ideer!
Nu blir det nog att jag flyger andock, efter att en kollega overtygat mig om hur fantastiskt Bilbao ar. Nar jag val bestamt mig for att flyga sa borjade jag titta pa resten av Europa - kanske t.o.m ngnstans dar det finns bra vader? Just nu lutar det mot Split, Kroatien, dit det bade gar att flyga latt och boende arr valdigt overkomligt i pris!
 
Det är kanske inte det roligaste resmålet, men jag tänker ta med avkomman till Liseberg, och mannen får följa med och hålla väskorna när jag och dottern åker, och vi behöver nånstans att bo. Google i all ära, jag litar mer på Buke. :D Bra frulle är viktigare än flashiga rum och närhet till Liseberg är viktigare än priset.
 
Det är kanske inte det roligaste resmålet, men jag tänker ta med avkomman till Liseberg, och mannen får följa med och hålla väskorna när jag och dottern åker, och vi behöver nånstans att bo. Google i all ära, jag litar mer på Buke. :D Bra frulle är viktigare än flashiga rum och närhet till Liseberg är viktigare än priset.
Gothia är ju bara på andra sidan vägen, så läget är ju toppen. Bara sovit där en gång men vad jag minns var frullen fin. Vill ni lyxa till det är ju Upperhouse poppis (det femstjärniga alt i samma byggnad, med bl.a. ”beställningsfrulle”.
 
Split i Kroatien blev det till slut, flyger redan pa Sondag!
Hallereda da sa fort livet kan vanda - iden om att ta semester foddes igar..
Nu ska jag bara hamta ut pengar imorgon, och forsoka reda ut hur jag transporterar mig nagonstans. Kanns redan som att mina fyra dagar inte kommer vara tillrackligt - sa mycket att se/gora, och jag vill mest ha en chans att koppla av!
 
Det är kanske inte det roligaste resmålet, men jag tänker ta med avkomman till Liseberg, och mannen får följa med och hålla väskorna när jag och dottern åker, och vi behöver nånstans att bo. Google i all ära, jag litar mer på Buke. :D Bra frulle är viktigare än flashiga rum och närhet till Liseberg är viktigare än priset.

Jag säger nog också Gothia. Sov där i helgen, och det var rent, fräscht och bra. Mycket trevlig frukost!
 
Jag har nu bokat en riktig drömresa till sommaren, bussresa till Normandie med Jersey och Paris på köpet. Var ju i Toscana på just bussresa förra sommaren, något jag aldrig trodde skulle vara min grej men det var helt fantastiskt bra, så nu bestämde jag mig för denna, med samma bolag. Det är ju betydligt kortare avstånd än hela vägen ner i Italien också, så fler dagar med faktiska upplevelser då det bara blir en övernattning på väg upp och ner. Och så prisvärt det blir med bussresor med halvpension - och så bra det känns ur miljöperspektiv (även om jag förstår att tåg såklart är bättre).

Så jag är extremt pepp, minst sagt! Rouen, Caen, Omaha Beach, St Malo, Mont St Michel, Bayeuxmuseet, Jersey (har "alltid" velat åka till kanalöarna), Giverny och Monets trädgårdar (omg!) och så Paris, som ju aldrig gör ont. Det ska bli underbart!
Bussresa verkar kanon! Och vilka roliga ställen att komma till.
 
Split i Kroatien blev det till slut, flyger redan pa Sondag!
Hallereda da sa fort livet kan vanda - iden om att ta semester foddes igar..
Nu ska jag bara hamta ut pengar imorgon, och forsoka reda ut hur jag transporterar mig nagonstans. Kanns redan som att mina fyra dagar inte kommer vara tillrackligt - sa mycket att se/gora, och jag vill mest ha en chans att koppla av!
Gud vad underbart det verkar att bara ge sig iväg sådär spontant! Själv är jag alldeles för o-spontant lagd och har oftast en plan för alla mina semesterdagar redan vid början av året, men en vacker dag kanske... Hoppas att du får en underbar resa!
 
Gud vad underbart det verkar att bara ge sig iväg sådär spontant! Själv är jag alldeles för o-spontant lagd och har oftast en plan för alla mina semesterdagar redan vid början av året, men en vacker dag kanske... Hoppas att du får en underbar resa!


Ja, det är första gången jag själv bokar något med så här jort varsel, men vad tusan. Det går säkert jättebra.
Är singel och bor i lögenhet utan djur, så 0 ansvar utan mig själv, och har inte riktigt tagit mig tiden att pmanera något men kände att, nä vad tusan, jag behöver en semester! £100 kostade flyget, och boendet gick oå £200 för 4 nätter, så ruinerad blir jag iaf inte :)
 
Ja, det är första gången jag själv bokar något med så här jort varsel, men vad tusan. Det går säkert jättebra.
Är singel och bor i lögenhet utan djur, så 0 ansvar utan mig själv, och har inte riktigt tagit mig tiden att pmanera något men kände att, nä vad tusan, jag behöver en semester! £100 kostade flyget, och boendet gick oå £200 för 4 nätter, så ruinerad blir jag iaf inte :)
Ännu bättre! :D
 
Är det någon som varit i, eller vet något om, Baku i Azerbajdzjan? Verkar vara en fin stad (baserat på det jag ser under dagens F1-race :D), men vet ingenting om stället, eller om det är värt ett besök.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 860
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 820
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp