Chlo

Trådstartare
Eftersom jag inte vill dra med pansarvagnen (duovagnen) eller scootern till gran canaria har jag tänkt köpa en resevagn. Har ni någon ni kan rekommendera eller vet vilken jag inte ska köpa?

Den jag funderar på är en Babytravel sulky 5-läges lyx. Den kändes ombonad och mysig. Men egentligen vet jag inte om den är bra!

Det ska vara en vagn med sufflet och den får inte vara allt för dyr, ca 1000 kr har jag tänkt mig.
 
Senast ändrad:
Sv: Resevagn

Varför inte försöka hitta nått begagnat?

Då kan du ju t o m lämna kvar den när ni åker hem igen :-)
 
Sv: Resevagn

Ja, det är ju ett alternativ. Jag har kikat lite på begagnat men det är svårt när jag inte vet riktigt vad jag vill ha, och vagnen jag nämnde ovan hittar jag inte begagnad, i alla fall inte i min omnejd. Men jag måste ju inte ha en vagn precis nu. Resan går inte förrän i januari...
 
Sv: Resevagn

Vi valde faktiskt ett annat alternativ. Först tänkte vi också köpa en sulky av något slag. Men så tänkte vi på skaderisken; tänk om vi köpt en helt ny sulkyvagn och så blir den skadad på flyget? :crazy: Sen tänkte vi på att när vi väl checkat in den på Arlanda så blir vi ju ändå vagnlösa tills vi landat och fått ut den - och det kan bli jobbigt...

Vi valde därför att boka "babypaket" (vi reser med Ving). Det kostade ett par 100 kr för en vecka och då ingår barnstol, barnsäng, sulky och babysitter (som är totalt överflödig för vår då 11 månaders pojk). Sen köpte vi en Ergo-sele att bära honom i på själva resan (flygplatsen osv). Jag gissar att sulkyn inte är av någon toppenkvalitet, men förhoppningvis duger den ändå. Och då slipper man ta med egen vagn och slipper risken att den pajar.
 
Sv: Resevagn

Det vore ju perfekt, MEN (det är alltid ett men ;)) vi har dessvärre inte valt något Blue-hotell och fritidsresor har det endast på dessa vad jag har förstått. Ringde förra året när vi åkte och kollade möjligheten att hyra men det gick inte då. När jag var inne på babyproffsen i veckan för att kolla vad de hade i resesulkyväg fick jag veta att de hyr ut för några hundralappar. Frågan är vad det kostar om den blir sabbad på planet...

Jag ska nog försöka få ta med vagnen ända fram till gaten denna gången. Det fick vi på hemresan förra året trots att det var vår stora "pansarvagn" och det funkade riktigt bra!!!
 
Sv: Resevagn

Jag ska nog försöka få ta med vagnen ända fram till gaten denna gången. Det fick vi på hemresan förra året trots att det var vår stora "pansarvagn" och det funkade riktigt bra!!!

Jaså?! Det tog jag för givet att det var omöjligt. Men då är de kanske inte så tuffa på sånt ändå.

Ja, det blir svårt att välja babypaket om ni inte har sånt hotell förstås!
 
Sv: Resevagn

Varför inte en bärsele som ni kan ha med i handbagaget? Då behöver ni inte vara utan efter incheckningen och som reserv "transportmedel" iaf sulkyn skulle sabbas på planet. :)
 
Sv: Resevagn

Jaså?! Det tog jag för givet att det var omöjligt. Men då är de kanske inte så tuffa på sånt ändå.

Nej, det är absolut inte omöjligt! När vi reste hem förra året från gran canaria hade vår "plastpåse" till vagnen gått sönder och det fanns ingen som sålde så då var det incheckningstjejens förslag att vi skulle ta med vagnen ända fram till gaten. Det var det bästa vi gjort: Vagnen lastades på sist av allt och lastades ut först av allt och när jag gick ur planet gick jag runt flygplanet till "lastgubben" och fick min vagn direkt! Likaså när vi flög till Holland i våras! Då frågade incheckningstjejen igen om vi inte ville ha med oss vagnen till planet.
 
Sv: Resevagn

Jag glömde ju skriva att William är 1,5 år då ;), så det blir lite svårt och tungt med en bärsele (jag är dålig på att uppdatera min avatarbild). Har funderat på att köpa en bärstol också (bra att ha vid andra tillfällen också), men den tar ju ganska stor plats i ett sånt här sammanhang.

Förra året när han var ett halvår var det suvetänt med bärselen!
 
Sv: Resevagn

Det hade jag ingen aning om. Det är ju ett alternativ till bärstolen!
 
Sv: Resevagn

Jaså?! Det tog jag för givet att det var omöjligt. Men då är de kanske inte så tuffa på sånt ändå.

Ja, det blir svårt att välja babypaket om ni inte har sånt hotell förstås!

Även jag har samma erfarenhet - vi åkte Sterling i somras och fick då ha med vagnen fram till flygplansdörren. Men den kom på bandet sen vid ankomsten dock...
 
Sv: Resevagn

Vi har en Manduca (som flera andra här på buke :)) och är mycket nöjda. Kan bära hur länge som helst! :)

Går att finna fräscha begagnade selar också, t ex på sjalbarn.
 
Sv: Resevagn

Bär man en 1,5-åring på ryggen med en sådan (låter troligast)?
 
Sv: Resevagn

Jo man bär på ryggen eller på magen, men jag vet hur bra man ser om man har en 1,5-åring framför sig. ;)
Vissa kan man även bära på höften med, men det är inte lika bekvämt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 612
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 940
Senast: Görel
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 617
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp