Sv: Resfeber!

Träna på att tryckutjämna redan hemma. Hålla för näsan och blåsa ut funkar för många, liksom att gäspa eller att trycka på en punkt vid struphuvudet.

Haffa ngn i din närhet som dyker så har de säkert tio tips till. :)
 
Sv: Resfeber!

Så brukar jag göra på planet men det hjälper inget.

Jag har ingen att fråga i min närhet. Känner knappt någon och dom jag känner är aldrig ute och reser.
Men öva hemma kan jag ju göra ändå :)
 
Sv: Resfeber!

Jag har trånga örongångar och kan också ha svårt, frmför allt om jag är lite förkyld. Vad jag upplevt funkar är clarityn, det verkar avsvällande på ngt sätt.
 
Sv: Resfeber!

Ett par tre dagar innan resan brukar jag tryckutjämna några gånger om dagen för att känna att det funkar på båda sidorna och förhoppningsvis få bort lite vätska som kan stå innanför trumhinnan. Håller för näsan och blåser ut i öronen, klick-klick.

Tar även nässpray kvällen innan samt innan jag går ombord. Innan planet lyfter skruvar jag i mina Earplanes, tar ur dem när vi är uppe och skruvar i dem igen innan vi börjar gå ner.

Rekommenderade Earplanes till en kollega med förkärlek för flygningar till Australien och Nya Zeeland, han har alltid haft enorma problem med öronen, spräckte trumhinnorna vid en flygning. Han är lyrisk sedan han började använda öronpropparna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp