Resmål i april/maj

Sv: Resmål i april/maj

Jo lite ovanligt är det nog men det måste finnas fler. Helt otroligt att jag inte fryser ihjäl under vintrarna..

När vi var på gran canaria förra året så var det alldeles lagom. Inte en dag under 27+ dag vindstilla. Då trivs jag som bäst.
 
Sv: Resmål i april/maj

Ja, jag brukar det:o. Och jag vet många andra som gör det också.

Det förhöjer känslan väldigt mycket att vakna, börja dona med frukosten, slänga ett öga på termometern och konstatera att det är 24 grader redan klockan 8.
 
Sv: Resmål i april/maj

Det hoppas jag med :)
Min man vill inte ha så varmt för det blir lite mycket för honom.
Men jag åker med min syster denna gången. Hon har visserligen aldrig varit utomlands så jag hoppas hon inte får värmeslag.
 
Sv: Resmål i april/maj

jo det är klart. Så vet man vad dagen har att ge.
Kanske man skulle testa på när vi åker. Var köper man en sån?
 
Sv: Resmål i april/maj

Det där med att bada kan bli ett problem i slutet av april/början på maj om man nu som jag är en badkruka :D Framförallt nu när Europa överlag har haft en kall vinter och vår med snö i bla Cypern.
Men mina tips är (och om vattnet är badbart kan jag inte garantera):

Portugal är väldigt vackert!
Malta är också väldigt fint och man hinner göra mycket på en vecka.
 
Sv: Resmål i april/maj

Fast du är nog rätt extrem. Inte ens mina senegalesiska och tanzaniska vänner fryser i 34 graders värme.

Så när du rakt av säger att Grekland är för kallt i april/maj så kanske det är missvisande för majoriteten av människorna här i Sverige? Att du tycker att det är för kallt säger ju inte jättemycket, i och med att +34 är för kallt för dig.

Men har det inte med luftfuktighet att göra? Eller så har man fått värmefrossa :D
Jag minns sista gången jag var i Thailand, det var 31 grader och jag frös oerhört mycket. Jag frös även i vattnet fast det var 27 grader. Jag insåg den dagen att luftfuktigheten hade förändrats markant och det var mycket torrare, då började jag frysa efter veckor av hög luftfuktighet.
 
Sv: Resmål i april/maj

Varför skrev jag semestern?? :confused:

Augusti menade jag.

Det förklarar saken:D

jo det är klart. Så vet man vad dagen har att ge.
Kanske man skulle testa på när vi åker. Var köper man en sån?

Jag tar med min vanliga digitala som jag använder hemma också.

Egentligen är det nog pensionärsvarning på att ta med termometer på semestern:crazy:. Men jag har i alla fall inte med Gevalia.
 
Sv: Resmål i april/maj

klart jag kan. Precis som jag kan tycka att tex Kiruna är skit efter ett besök. Jag behöver inte åka tillbaka upprepade ggr för att upptäcka att jag hade rätt första gången.

Tja... men det kan vara dumt att säga att liseberg är skit för att du var där i februari och det var stängt.
 
Sv: Resmål i april/maj

Någon sån har vi inte men vi kan skaffa. Tror vi hade en i förra huset men den slutade funka.

Nä men om jag kommer ihåg det så tar jag med en sån, men kaffet får stanna hemma :D
 
Sv: Resmål i april/maj

Det där med att bada kan bli ett problem i slutet av april/början på maj om man nu som jag är en badkruka :D Framförallt nu när Europa överlag har haft en kall vinter och vår med snö i bla Cypern.
Men mina tips är (och om vattnet är badbart kan jag inte garantera):

Portugal är väldigt vackert!
Malta är också väldigt fint och man hinner göra mycket på en vecka.

Rent vatten är alltid badbart. Det är en fråga om inställning och utrustning.

... dykningen på Cypern (i våtdräkt) är mycket bra. I Portugal skulle jag nog föredra att surfa.
 
Sv: Resmål i april/maj

Men varför skulle jag åka dit när jag vet att det är stängt? Jag bor inte så långt ifrån och är väl medveten om tiderna. Och om jag hade bott längre ifrån så hade jag ju tagit reda på öppettiderna så jag slapp åka i onödan.

och vad det gäller kreta så tog vi reda på väderleken innan vi åkte, men det var ändå inte tillräckligt varmt för mig.
 
Sv: Resmål i april/maj

Nehe, säger du det :D

Jag tror den fick sig ett bad av regnet en gång så den pajjade.

Jag tror även som dig att det är billigare att köpa en termometer här hemma.
Dom har vett att ta betalt där borta.
 
Sv: Resmål i april/maj

Men jag har i alla fall inte med Gevalia.

Nä, du brukar väl satsa på Nescafé. :D

Min erfarenhet av att vara på semester på platser där det är gott om skandinaver, är att man inte kan undgå att få höra vilken temperatur det är hela tiden och hur många grader varmare än hemma det är. Om det däremot råkar vara varmare hemma någon dag, förvandlas hela samtalsämnet till att bli ungefär lika pinsamt som att prata om sina kondylom.
 
Sv: Resmål i april/maj

Rent vatten är alltid badbart. Det är en fråga om inställning och utrustning.

... dykningen på Cypern (i våtdräkt) är mycket bra. I Portugal skulle jag nog föredra att surfa.

Alla vatten är väl badbara :D Men jag tänkte på vattentemperaturen.

KL

Annars kan man ju åka till Egypten också!
 
Sv: Resmål i april/maj

Nä, du brukar väl satsa på Nescafé. :D

Min erfarenhet av att vara på semester på platser där det är gott om skandinaver, är att man inte kan undgå att få höra vilken temperatur det är hela tiden och hur många grader varmare än hemma det är. Om det däremot råkar vara varmare hemma någon dag, förvandlas hela samtalsämnet till att bli ungefär lika pinsamt som att prata om sina kondylom.

Exakt så är det ju:rofl:

Ja! I Grekland dricker jag nescafe, rätt där också:D. Fast jag tar inte med mig utan köper det på plats.
 
Sv: Resmål i april/maj

Nja, när det gäller termometrar så är de garanterat billigare på Clas Ohlson än på en grekisk turistort. ;)

Allt finns, vad det kostar är en annan sak.

En lite udda iakttagelse är att de som shoppar mest är de som har med sig mest bagage..
 

Liknande trådar

Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 095
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 896
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp