Restips Alghero

tuaphua

Trådstartare
Vad gör man i Alghero? Solar, badar och äter- givet! Men har ni några kul tips på saker man bör se och göra?
Vi åker dit nu 1v just innan månadsskiftet.
 
Vad gör man i Alghero? Solar, badar och äter- givet! Men har ni några kul tips på saker man bör se och göra?
Vi åker dit nu 1v just innan månadsskiftet.

Jag har tyvärr inga tips men vill gärna åka till Alghero så passar på att fråga hur ni tar er dit? Jag har inte hittat några direktflyg.
 
Jag har tyvärr inga tips men vill gärna åka till Alghero så passar på att fråga hur ni tar er dit? Jag har inte hittat några direktflyg.

Såg en notis och gick i spinn över alla tips jag skulle få.. ;)

Vi åker med Ryan Air från Skavsta, direktflyg.
 
Var där med Fritidsresor i mitten av maj (dvs innan högsäsongen startat).

Det var ju fortfarande rätt kallt i vattnet, så vi gick mest runt i gamla stan och hängde kring hotellet just i Alghero.
Åkte på vinprovning och där de även hade olivodling, så fick smaka deras olivolja också. Riktigt duktig ägarinna som guidade!
Var också till Bosa som var mysigt och fin kustväg från Alghero dit. Åkte även upp till Monteleone Rocca Doria och det var en rätt häftig resa upp dit (speciellt med buss).
En nuraghe borde ni besöka om ni vill kolla på något lokal historia, vi var till Nuraghe Santu Antine som var mycket större än jag trodde och man kunde klättra/gå upp flera våningar.
Vi åkte även till Sassari för att kolla på Cavalcata Sarda som var den helgen vi var där, men vet inte om det är så mycket att besöka annars.

Däremot skulle jag gärna åkt till Asinara (ö med bland annat albinoåsnor) och några fina stränder (tex längs Smaragdkusten eller Stintino) om det hade varit lite varmare när vi var där.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 949
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Glimra
·
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: manda
·
Skola & Jobb Gammal användare, men då inget är helt klart får det bli såhär. Jag har i princip bestämt mig för att säga upp mig från jobbet. Har...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp