Retrievertråden

Hurraaaa! Då ska jag genast rota fram mina pompoms så dom är redo när jah ska heja på er :D

Hahaha :D
Det är inte helt spikat ännu, men jag kommer inte kunna vara med på något av de andra WT:na förutom det som ingår i WT-cupen (och så det i påsk då), och jag tror att man måste ha två starter för att resultaten ska räknas in i cupen :)
 
Ny träning för M Demaine igår :)
Vi har gjort något rätt under veckorna som gått i alla fall, fick kommentaren "Big improvements from last time we met, keep doing what you're doing but push him as well" på min betalning sedan :D så klart muntlig feedback också, men hjärnan är inte på topp efter 3h lektion på engelska, så alltid skönt att få lite feedback skriftligt också.
Som alltid massvis att träna vidare på, framförallt att stärka upp grunderna, men fint med lite utveckling åt rätt håll!
 
Vi startade apporteringsprov hos JRK igår!
Vi har startat en gång tidigare, i somras och utan godkänt, men igår så gick det vägen :) Lite klurigt med hård vind som ställde till det för många, så vi var bara 3 godkända av 12.
När vi ändå var på plats anmälde jag till Öppen också, om inte annat för att få erfarenheten.
Han gjorde ett jättefint jobb på linjen där han eye-wipade två hundar på en markering, men under den låååånga driven tog hjärnan slut och vi rök ut på ett litet pip :p Så typiskt, det kom när sista hunden gick ut på sin sista apport. Jag är supernöjd ändå, vi är inte klara för Öppen och blev ändå det sista ekipaget att åka ut, de tre som var kvar blev godkända allihop. Hade vi inte åkt på driven hade vi nog åkt på utslagsapporterna, det var way beyond vår nivå just nu :D

Finaste lilla labradåren :love:
 
Jag har inte varit inne på länge, men kul att läsa om er alla. :) vi startade på WT i helgen. Lilla Svart debuterade i ökl. Jag har ju tänkt att hon är som bäst när hon får riktigt svåra uppgifter att lösa, och att ökl kanske skulle passa henne bättre än nkl. Och Lilla Svart gjorde sitt allra allra finaste och lyckades komma trea på 90 p! Ettan och tvåan hade 91 p, så nära seger har vi aldrig varit. Och i öppenklassdebuten! Jag har nog fortfarande inte förstått det...

Lilla Gul gjorde sin första WT-start med mig i nkl och gjorde det väldigt bra. 13-20-16-18-0 blev det. På sista rutan var hon såå trött och såg inte markeringen alls. Men alla viktiga bitar satt: superfint fotgående, bra stadga, lugn och trygg i sinnesstämningen.

Nöjd med mina tjejer och fylld av ny träningsinspiration.
 
Nuuuu vill vi läsa om WTt @AraSlei ! :D

Och @Alfakrulls också såklart!

Floyden skötte sig strålande! 😍
19-20-19-20-20 = 98p av 100 skrapade vi ihop idag vilket gav oss en vinst 😃
Fick ett retligt poängavdrag på station 1 där man hälsade på domaren, tog av kopplet, gick ett kort fotgående och sedan skulle stanna och invänta markeringen. När vi stannade bad jag Floyd att sitta, vilket han inte gjorde utan jag nickade åt domaren att vi kunde köra ändå. Då drog hen ett poäng för olydnad på sitt-kommandot :p
På station 3 var han lite nosig i fotgåendet, så helt rimligt avdrag.
Annars var alla stationer spik idag och jag har inte blåst ett pip i visselpipan.
Gladast blev jag nog ändå precis innan prisutdelningen när det kom fram en kvinna som högg tag i mig och sa ”jag såg dig på några stationer - jag måste bara säga att du har en helt FANTASTISK hund!” Hur glad blir man inte av det?! :love:

En komisk grej var dock att jag stod på prispallen tillsammans med @Alfakrulls utan att inse att det var hon :angel::D
Blir lite inne i min bubbla på tävling :o

Edit:
Bild så klart!
28421
 
Floyden skötte sig strålande! 😍
19-20-19-20-20 = 98p av 100 skrapade vi ihop idag vilket gav oss en vinst 😃
Fick ett retligt poängavdrag på station 1 där man hälsade på domaren, tog av kopplet, gick ett kort fotgående och sedan skulle stanna och invänta markeringen. När vi stannade bad jag Floyd att sitta, vilket han inte gjorde utan jag nickade åt domaren att vi kunde köra ändå. Då drog hen ett poäng för olydnad på sitt-kommandot :p
På station 3 var han lite nosig i fotgåendet, så helt rimligt avdrag.
Annars var alla stationer spik idag och jag har inte blåst ett pip i visselpipan.
Gladast blev jag nog ändå precis innan prisutdelningen när det kom fram en kvinna som högg tag i mig och sa ”jag såg dig på några stationer - jag måste bara säga att du har en helt FANTASTISK hund!” Hur glad blir man inte av det?! :love:

En komisk grej var dock att jag stod på prispallen tillsammans med @Alfakrulls utan att inse att det var hon :angel::D
Blir lite inne i min bubbla på tävling :o

Edit:
Bild så klart!
Visa bifogad fil 28421

Haha!! Grattis. Gryma va ni 👏🏼👏🏼😁 Så otroligt fina poäng. Å vilken hund du har. 😍


Åh jAg är stoltast i världen som fick ihop 91 poäng med Asta å kom på en 4e plats. Så otroligt stolt över min älskade hund - wow va hon glänste idag.
Livets hund :heart
 

Bifogade filer

  • CB9FE8AD-888E-4D87-921A-FF0D19936751.jpeg
    CB9FE8AD-888E-4D87-921A-FF0D19936751.jpeg
    580,9 KB · Visningar: 19
Haha!! Grattis. Gryma va ni 👏🏼👏🏼😁 Så otroligt fina poäng. Å vilken hund du har. 😍


Åh jAg är stoltast i världen som fick ihop 91 poäng med Asta å kom på en 4e plats. Så otroligt stolt över min älskade hund - wow va hon glänste idag.
Livets hund :heart

Tack snälla du :love: han är inte så tokig den lilla labradåren ❤

Fattar inte hur jag kunde missa er, jag vet ju vad din hund heter och att ni skulle starta :o grymt bra jobbat i alla fall! Grattis igen!
 
Alltså verkligen wow @AraSlei vilka poäng! Ni är verkligen ett grymt team och liksom, vilket kvitto på att allt ni tränat på har gett resultat!

Och stort grattis till dig och Asta också @Alfakrulls Så himla imponerande prestation av er också!

Tack snälla! Det tog ett tag efter att vi var klara med ruta fem innan jag insåg att vi nog hade ganska höga poäng :laugh: han är en fantastisk markör, så nkl passar så klart oss som handen i handsken.
Allt nötande med avlämningarna i vinter har verkligen gett resultat också, så himla skönt. De har ju varit lite av vår akilleshäl.

Jag hade nog tänkt att testa mig på ökl nästa WT egentligen, men nu när vi har så bra poäng med oss funderar jag på att kanske göra en start till i WT-cupen och se om vi kanske kan klämma till med en placering på totala cupen. Jag tror att de räknar ihop de två bästa resultaten man fått på någon (minst två då) av deltävlingarna.
Vi är inte riktigt klara för ökl heller, tror att vi måste störningsträna linjerna mera...
 
Tycker definitivt ni ska starta igen och vara med i WT-kuppen @AraSlei !
Plus, roligare att få bra känsla med sig än att göra något som en redan frän start vet är lite för svårt i dagsläget :) (tycker jag då)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
39 40 41
Svar
806
· Visningar
49 219
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Min hund opererades förra veckan och nu vill jag höra hur det gått för andra hundar med samma diagnos. (Helst bara lyckohistorier...
Svar
6
· Visningar
665
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp