Bukefalos 28 år!

Brun eller svart? HJÄLP!

ajax85

Trådstartare
Matchningsfreak hej :D Jag har ett i-landsproblem :angel: Min häst väntar på operation och ska stå rätt länge och jag har gott om tid att byta ut/uppdatera garderoben.. Jag har en dressyrhäst men som jag kör och hoppar ibland. Det innebär att jag har dressyrutrustning, hopputrustning och körutrustning. De behöver inte vara samma färg var för sig men inom "grenen" ska det vara matchat! Vad tycker ni passar honom? Ni får även säga vilka färger som är fint på övriga textilier. Jag tycker själv marinblått är snyggt med svart läder och brun/beige med brunt läder. Bifogar lite bilder så får ni se hur han ser ut (har ingen bild på dressyrsadeln men den är brun och kan bytas ut om det skulle bli svart som gäller) Jag har fått för mig att han är snyggare i svart (nu lagom när jag har allt i brunt..) :bow:
Tömkörningsgrejerna (mörkbrunt)

Selen (rödbrun, har matchande huvudlag och tömmar redan)

Gammal bild på svart träns

Gammal bild med svart utrustning

Gammal bild med svart utrustning
 
Sv: Brun eller svart? HJÄLP!

Tycker helt klart att du ska ha brunt "läder" till honom.
Sedan hade jag nog valt att ha beigt, brunt och blått i övrig utr.
Klassiskt blått med röda och vita det. på typ täcken och shabra hade varit snyggt.
Lycka till!
 
Sv: Brun eller svart? HJÄLP!

okej tack för din åsikt :) tycker nog inte marinblått är så snyggt till brunt, även om jag älskar just den kombinationen du menar med vit/röda kantband på marinblått! Funderar vidare :angel:
 
Sv: Brun eller svart? HJÄLP!

Helt klart brunt läder

Och visst kan man ha marinblått till brunt :angel:
IMG_3346.jpg



och brunt är också snyggt till brunt
IMG_2966.jpg
 
Sv: Brun eller svart? HJÄLP!

njaaaa inte helt övertygad om marinblått till brunt ändå ;)
KL
kan tillägga att jag har snöat in mig på Gold Medal Artemis i svart :love: och får för mig att svart känns mer stilrent och neutralt och att det matchar bättre mot hans man och svans. Men som sagt.. kan inte bestämma mig :angel: fortsätt tyck till!!! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: EZMK
·
Utrustning Får svår idétorka när det gäller färger till brun/vit skäck. Vad för färg blir snyggt på schabrak mm? Har svart som grundfärg nu, men...
Svar
7
· Visningar
2 357
Senast: Plantan
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på Utrustning, men det kändes mer som lite oseriöst funderande än ett faktiskt...
2
Svar
35
· Visningar
3 283
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: carriemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp