Rhino eller Amigo?

Sv: Rhino eller Amigo?

Amigo 1200D Polyester
Rhino 1000D Polypropylene
Rambo 1000 denier Ballistic Nylon

Som du ser så är det inte ens samma material i täckena. Så jämnför vi bara siffrorna så är amigo starkare än rambo och det stämmer inte!

Ang stl så rekommenderar horseware att man tar en stl större på utetäckena än på innetäckena. Tycker det stämmer ganska bra. Jag har 145 på amigo stalltäcke och 155 på rhino utetäcke.

En fråga ang storlekarna, om min häst har 155 på rhino hur mycket skiljer den storleken mot ett rambo? Är det stor skillnad? Vilket upplever ni som störst. Rhino eller rambo. Täker nu på täckena med halvhals.

nej amigo är inte starkare än rambo har jag inte skrivit heller men amigos material och rhinos är väl mer eller mindre same shit..
har iaf sett stor skillnad i kvalitén mellan mina amigo och rhino täcken. Aldrig mer rhino!

Ang stl så rekommenderar horseware att man tar en stl större på utetäckena än på innetäckena. Tycker det stämmer ganska bra. Jag har 145 på amigo stalltäcke och 155 på rhino utetäcke.

En fråga ang storlekarna, om min häst har 155 på rhino hur mycket skiljer den storleken mot ett rambo? Är det stor skillnad? Vilket upplever ni som störst. Rhino eller rambo. Täker nu på täckena med halvhals.

Nu blev jag ju funfersam på vilken storlek man ska ta. Hans amigo innetäcke i 6,3 sitter ju som smäck. Kanske man ska satsa på 6,6 på rhino eller rambo utetäcke då...

Jag har ett Amigo 300 gr utetäcke och ett Amigo 150 gr innetäcke. Är väldigt nöjd med båda speciellt eftersom de är fodrade med nylon och man då slipper bogskav. Utetäcket är 1½ år och har inte en skråma. Ett annat täcke som jag kan rekommendera är JN Sweden. Superbra passform samt nylonfodrat:love: Mitt absolut bästa utetäcke!

Rhino skulle jag nog säga!
Annars tycker jag Amigo är lite större i strl?

jag skulle absolut tagit en stl större än på innetäcket. Har du dessutom innetäcket under så tar det ju lite plats.

till och med horseware rekommenderar ju att man tar en stl större...

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Islaend
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka