Rhino eller Rambo???

M

maisan

HJälp. Jag behöver ett nytt vintertäcke o stalltäcke till pållen o funderar på om Rhino verkligen är sämre än Rambo? Håller dom tätt lika bra t.ex? Hållbarheten är ju såklart bättre på Rambo men det spelar inte så stor roll då pållen ändå är ganska lugn i hagen o inte har täckesätande hagkompisar.
Tyckte Rhinos nya färg på Wug 370g med brunt o vitt var fint.
Sen funderar jag på stalltäcken o halsöppningarna, pållen är ganska smal över bogarna, har ett Amigo sommar regntäcke som hasar ner över bogarna... Rhino har ju ett stalltäcke i wug oxå, har ngn här ett sånt? Är dom tjocka o mysiga? Hur är dom i storlekar?
 
Sv: Rhino eller Rambo???

Vi har både rambo och rhino täcken i stallet och har faktiskt inte märkt någon skillnad på dom.
Rhinot sitter visserligen på en lite försiktigare häst än rambot men båda är hela och har ett antal år på nacken vid det här laget, och absolut bästa är att båda håller forfarande tätt i alla väder utan att blivit impregnerade någon gång efter inköppet, man får bara vara petig vad man tvättar dom i så är det inga problem.

Märks det att jag älskar våra horsewear-täcken.:smirk:

Mvh
Camilla
 
Sv: Rhino eller Rambo???

jag köpte ett rhino wug med 370g inför den här vintern och jag har aldrig haft ett bättre täcke till min häst!!

Även om det har regnat en hel dag och alla andra hästar kommer in och är blöta under sina täcken kommer min skrutta in och är så varm och gosig.

Hon går tillsammans med 4 ston, visserligen är hon högst i rang men de bråkar och busar en hel del i hagen men täcket är helt och sitter kvar perfekt efter alla bockturer, rullningar och slagsmål. :)

Jag tycker det här täcket är suveränt helt enkelt, och att deras nya Rhino var så snyggt brunrutigt gjorde inte saken bättre. :d :D
 
Sv: Rhino eller Rambo???

det låter ju topppen! jag beställde faktiskt ett Rhino wug 370g så nu kan jag knappt bärga mig tills det kommer.
 
Sv: Rhino eller Rambo???

Skillnaden sitter i själva yttertyget, rambot är mycket starkare och slittåligare, men impregneringen är densamma.
min häst går i ett Rhino Rug nu och det täcket är underbart, dessutom riktigt snyggt :d
 
Sv: Rhino eller Rambo???

Mina Rhino täcken har hållit minst lika bra som Rambo, så länge du inte har en täckesmarodör i hagen behöver du nog inte bekymra dig om det! Suveräna täcken från båda!
 
Sv: Rhino eller Rambo???

Jag har haft 2 st Rhino 200g utetäcken sedan 1998 och 2000. Båda är superfräscha och har använts varje vinter och är tvättade nästan varje år med (impregnerade efteråt) och det ena har ett litet bitmärke på 1x1 cm annars är de intakta.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 402
Senast: Camigween
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: HannaZ
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 788
Senast: gylle
·
Utrustning Måste nog skaffa nytt vintertäcke till pållen, men kan inte bestämma mig. Det måste vara ordentligt varmt då hon förra vintern frös med...
Svar
5
· Visningar
1 437
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp