Rhino Twill kombitäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 032
L

Lord Owen

Något som har detta? Vad tycker ni? Kvalitet, storlekar, funktion osv?
Som jag förstått det är passformen på Rhino rätt bra, även på de täcken utan bogveck?

hwull1.jpg

Jädrans snyggt är det i alla fall. :d

Sv: Rhino Twill kombitäcke

Min häst hade ett Rhino Wug på sig ett tag förra året, var egentligen syrrans och hon hade Fått det av en kompis i sin tur, men jag lånade det av henne ett tag. Passformen var verkligen Jättebra (!) trots att täcket inte saknade bogveck. Men tyvär kan jag inte hjälpa dig med täcke ifråga (ang. funktion osv.) Men det ser ju fint ut! :)

cactuspower skrev:
Min häst hade ett Rhino Wug på sig ett tag förra året, var egentligen syrrans och hon hade Fått det av en kompis i sin tur, men jag lånade det av henne ett tag. Passformen var verkligen Jättebra (!) trots att täcket inte saknade bogveck. Men tyvär kan jag inte hjälpa dig med täcke ifråga (ang. funktion osv.) Men det ser ju fint ut! :)

Saknade "ditt" täcke bogveck eller ej, blev lite förvirrad där? :p
Det verkar vara ett toppentäcke, och snyggt men man vill ju veta mer om det också. Är på rea just nu så man ska ju passa på. :d

Hej,

Som HW fantast tar jag mig friheten att svara på ditt inlägg.

Jag har flera Rambotäcken till våran Lukas. Både regn, vinter, svett och stalltäcken. Alla utan bogveck med superpassform. Jag har aldrig haft något täcke som suttit bättre med eller utan bogveck. Dom är skurna på ett sådan sätt att dom ger full rörelsefrihet utan bogveck. Jag bara älskar alla mina HW täcken i alla de utföranden :love:

~Ingrid

Tack för infon! Jag ska köpa det tror jag :)

cactuspower skrev:
Hoppsan :p
Ursäkta röran ;)
Utan bogveck är det! :)

:p
Ingen fara, jag gissade mig till det ändå.
Hm, vet du om HW har några regntäcken som är fleecefodrade? Eller som är väldigt tunnt fodrade? Var köpa?

Som HW fantast kanske du kan svara på en till fråga? :)

Vad menas med "Extra djup" när man tittar på storlekar på Rambo täckena? Jag tänkte köpa ett Rambo Original och där finns det ju tre olika tjocklekar, 10 olika storlekar. :angel: Det enda jag inte fattar är det där med "Extra djup", syftar de på halshålet?

Har du hunnit köpa än? Tänkte bara tipsa om att Henrikssons www.henrikssonsridsport.se rear ut de täckena (fanns bara 145 kvar såg jag nu). Iallafall prissänkt från 895 till 450!

Har inte det täcket själv, men flera andra Rambo & Rhino och alla mina är helt suveränt bra! Om du inte vill ha detta, kan jag rekommendera Rambo Cotton Cooler, kostar 600 ungefär. Super! Svalt och skönt material, bra passform, suger upp svetten bra. Har det som transporttäcke på sommaren.

Du kanske redan har sett det förresten, för det är samma bild som Henrikssons har på sin hemsida. Jaja, kolla under Rea om du är intresserad!

piggis_83 skrev:
Har du hunnit köpa än? Tänkte bara tipsa om att Henrikssons www.henrikssonsridsport.se rear ut de täckena (fanns bara 145 kvar såg jag nu). Iallafall prissänkt från 895 till 450!

Har inte det täcket själv, men flera andra Rambo & Rhino och alla mina är helt suveränt bra! Om du inte vill ha detta, kan jag rekommendera Rambo Cotton Cooler, kostar 600 ungefär. Super! Svalt och skönt material, bra passform, suger upp svetten bra. Har det som transporttäcke på sommaren.

Det är därifrån jag ska köpa det. ;) Min häst drar passande nog 145. :D

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 086
Senast: Ajda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek... 2
Svar
25
· Visningar
3 354
Senast: Ketrawzc
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 839
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka