rhino wug vs. bucas smartex

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pacific
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 091
Sv: rhino wug vs. bucas smartex

Jag har det rutiga Rhino täcket, det tycker jag har varit SUPER, håller jätte bra och har en bra passform. Min häst går i en hage med en hästkompis som tuggar på täcket hela tiden och det håller väldigt bra.(En lite repa sedan i 1 Nov) Har haft bukas förrut och tycker inte det har lika bra pass form. Även ifall Rhino täcket inte har bensnören tycker jag det sitter toppen bra.:rofl:

Jag tycker du ska ta det andra för det är så snyggt! :d
Rhino alltså.
Jag har det inte själv men många i stallet har det och vad jag vet så är dom nöjda! :)

jag har ett rhino wug och både ja o hästen älskar det. det är snyggt sitter bra och håller jättebra mot regn och vind. hin kille hade det på sig i stormen igår och han brukar va den som står först vid öppningen och vill in, men igår va han den enda som lämnade öppningen på hela dan.

Håller med, Rhino är helt klart bäst! Bucas blir jätteäckliga på insidan efter ett tag och skaver mkt mer än HW. Dessutom håller dom inte tätt lika bra.

Sen är det Rhino-täcket riktigt snyggt! :d Inte alls så orange som det ser ut på hemsidan.

jag har det där rhino täcket fast med hals till oxå! tycker det är superbra! alla horsewares täcken har väldigt bra passform och de har hållt bra för mig oxå. lätt de bästa täckena! så jag hade satsat på ett sånt!

Inget svårt val...:smirk: :D Alla mina Bucas täcken jag har/haft har inte suttit bra medans alla HW ligger helt perfekt! Dessutom fastnar det mycket hår på insidan av Bucas täcket men inte i HW, fodret är ju glansigt.

mina bukcas täcken sitter jätte bra och hållt tätt hela tiden tycker att dom är jätte bra!

Jag vet att båda märkenas täcken ligger vädligt bra på min häst. Dock verkar det som om dom flesta här tycker HW täcket är bättre. Jag hade hoppats på det motsatta eftersom jag har svårt att få tag på det. Kanske är värt att vänta ett par veckor för något man verkligen vill ha.

Svårt val.

Jag har ett Bucas Smartex Rain (det beiga m brun kant på bilden) och det är helt suveränt. Flera i stallet har Bucas täcken till sina hästar och de är jättebra. Mitt täcke sitter verkligen som klippt och skuret efter min häst och jag tycker passformen är jättebra. Jag har ju den tunnare varianten och jag tycker det är bra, min häst (oklippt) har haft på sig den större delen av hösten-vintern. Det har inte en skråma heller för den delen. Och det håller tätt väldigt bra.

Har inget Rhino Wug men har varit inne på och köpa det flera gånger. Dessa täcken är också jättebra både i passform och kvalité. Generellt sätt kan jag tänka mig att ett wug passar flera hästar en vad ett bucas gör. Faktiskt. Men fördelen är också att det är 2 års garanti på bucas täckena. På Rhino finns ingen garanti (dock är det garanti på Rambo täckena men de är ju dyrare.. )

Mitt HW ser nästan nytt ut trots att det är 6 år gammalt. Inget skav på hästen heller...så jag håller på HW. Men, jag tycker det är viss skilland på kvaliten på Rhino och Rambo...Mitt Rhino ser mer slitet ut än vad Rmabot gjorde efter samma använding. Inget vatten går igenom heller, impregnera om för första gången i somras (efter fem säsonger då...)

Men om jag vore du så överväger i det här fallet Bucas. I synnerhet om du vet att det passar din häst bra. Om du har lättare att få tag i de täckena, skulle tro att de också är något billigare. Den varianten jag köpte kostade under tusenlappen (smartex rain). Sedan så är det ju garanti på det också som sagt. Så du har ju flera anledningar att köpa det en Rhino Wug.

Mina bucas är ett par år och det är inte halvhals på dem som min häst egentligen kräver så det är möjligt att bucas passform är bättre då.

Mitt HW började gå sönder efter nån månad förvisso med en täckermarodör i hagen men bucas har klarat ett par vintrar. :)

Jag tycker Bucas har tappat i kvalitet. Jag hade enbart det till min häst under flera år. Men nu har jag gått över till Rambo.

Det som är till Bucas fördel, av just de två du visar, är ju att det har högre denier. Så det är ju mer slitstarkt än Rhinos.

Rambo rekomenderar jag annars. Det håller bra och har 3 års garanti på läckage.

Hmm låter som att det är värt att vänta på ett rhinotäcke. Jag som hoppades att alla skulle rata det och säga att bucas var överläset bättre:devil:

Vad är det för garanti på bucaset? Är det om det går sönder eller om det regnar igenom?

ok rhinot är nu beställt från nätet med en leveranstid på 1-4 dagar:bump: :banana:
Tack för hjälpen nu hoppas jag att blir nöjd!

Ok skulle du tycka att passform etc är underbar, men om kvaliten ändå skulle vara sådär (jag tycker ju om täckena, men ändå) kan du ju alltid ta ett rambo nästa gång! :-) För de är precis som Rhinona men har ändå bättre kvalité!

Hmm okej. Men jag förväntar mig faktiskt att ett täcke för 1500 komemr att ha BRA kvalitet om än inte lika bra som rambo. Det känner jag nämligen är liiiite saftigt för en häst som nite har haft sönder ett täcke på 1,5 år.

Men nu är jag jätte nöjd och hoppas nu att det håller bra!

jag gillar horsewares täcken mest, så jag skulle ta rhino.
upplever att kvaliteten på dem är bättre än bucas, de bucas jag haft har läckt igenom när det regnat mkt men inte rhino.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ägt ett Bucastäcke, men funderar på att köpa då jag hittat till bra pris. Har tidigare alltid köpt Horsewares täcken. Jag...
Svar
18
· Visningar
4 191
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: HannaZ
·
G
Utrustning Jag funderar på att köpa ett täcke från Horseware, något jag aldrig gjort förut men jag har läst på många forum att de ska vara av bra...
Svar
10
· Visningar
2 851
Senast: gusfri
·
Utrustning Hej! Jag väljer mellan dessa två täcken. Antingen köper jag Rambo Duo eller ett Smartex Rain och ett All-in-one. Så det är ju samma...
Svar
15
· Visningar
3 483
Senast: ebbaolsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka