• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ZannaZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 550
Z

ZannaZ

Har ett problem som säkert ganska många andra här har. Har rätt så stor byst och kan inte rida med vanlig BH. Någon som har nåt bra tips på en Sport/Rid-bh som håller brösten på plats?

MVH/ Zanna :rofl:

Kolla Stadium och Intersport. :) De har massor av sport-BH:ar i alla storlekar och utföranden. :)

Ett annat tips som jag har hört, är att man sätter på sig en vanlig BH, och så en sport-BH/sport-top över. Kan dock inte säga hur det funkar själv, då jag har ganska små... ;)

Låter inget skönt att ha en vanlig BH under sportBH'n/toppen :crazy:

Jag har också rätt stora och jag hittade en bra på Intersport. Kommer inte ihåg vad det är för nån men jag stod och provade en massa olika och det var bara en som inte tuttarna hoppade som tokiga i. Mitt tips är att hoppa :bump: och böja sig åt olika håll i provhytten för att se hur BH'n sitter.

M.

Tror jag beställde min från Hööks. Vet ej vad märket heter, allt som står på är SportSwe. Men - suverän. Den är i tyg och nät, liksom. Såg även att såna fanns på Lindex när jag var in där.
Den är lite smådryg att få på och av (väldigt tajt), men när den väl sitter där den ska, håller den rubbet på plats!

Jag kör med vanlig utan byglar med en sport BH över.. hela alltet sitter där det ska :D

:banana::devil::banana:

Jag gör som någon annan skrev här, jag har vanlig bygel-bh under en sport topp. Det funkar helt suveränt!
Jag har inte jättestor bröst men jag HATAR när det skumpar! :D

Jag har en bra sport-bh av märket champion(tror jag), inköpt på vanlig sportaffär. Den är inte elastisk, vilket är en stor fördel.

Champion har en överlägsen. Har själv rätt mycket framtill och en kompis som har ännu mer. Vi är överens om att denna modell är den bästa som hittills kommit ut på marknaden. Dubbel, med ickestechfoder. Knäpps i ryggen, mjuk att bära. Suverän helt enkelt! Finns dessutom i fler färger (jag har själv fyra olika)

Jag glömde skriva att den sport-bhn jag har är från Nike och jag tycker att det är den bästa jag har haft. :)

Har ganska stora byst. Jag använder Erika sportbh. Jag har nu 75B. På vanliga bh:ar så har jag 75D, man skall ha mindre storlek för det skall inte studsa när man hoppar, springer.

Kram Favina :bump:

Jag har freemotion. Har ganska så stor byst och den funkar jättebra finns på hööks och team sportia.

bh och sen en sport bh över ( de finns ju i varenda sportbutik :smirk:

Har själv en väldigt stor byst (85E) Jag har både vanlig rejäl bh och sen en sportbh över som sitter riktigt tight.. enda sättet att slippa blir nedknockad av tuttarna när det skumper.

Ps. sitter nästan aldrig ned i traven iheller pga det går bara inte.. :crazy:

Och nu när alla skriver vilka märken de har, så hänger jag på. ;) Min heter "SOC Funtion" och köptes på Stadium. Mycket enkel modell med "kryssrygg". Köpte en Small, men kom senare på att jag kanske borde ha Medium. Nåväl, den sitter bra iallafall, om än lite tight nu när man har lagt på sig muskler.

jag har nog provat alla varianter av sportBH som finns.
och inte en enda har varit bra.

så jag gör som många andra när jag rider o sportar, vanlig bygelbh med sportBH över. fungerar super!

eller hos delfoderhästen så har jag säkerhetsväst, o den håller ju allt på plats så där går det bra med vanlig bh! :D

Champion har två olika modeller, en jogging-BH och en för just lite större byst med byglar och vadderade axelband. Jag har båda och både rider och tränar aerobics med hopp och studs i dessa. (Jag har 75D.) HELT fantastiska, har tvättat hur många gånger som helst och använt utan att det börjat skumpa runt! :D
Köpte mina på Stadium.

och för mig räckte det att "provhoppa" (dvs inte ens hoppa utan böjja på benen upp o ner lite snabbt) i provhytten för att märka att dom BHarna var lika kassa som alla andra.. :smirk: :(

Är det sant?
Inte för att jag nu ifrågasätter just din BH-provar-kompetens, men rent alltmänt så är det extra viktigt för storbystade att välja rätt storlek.
För många väljer en för lite kupa och för stort runt om, vilket gör att BH:n glider upp på ryggen och inte ger tillräckligt med stöd.
Jag gick till en specialbutik när jag tyckte att jag aldrig hittade en BH som satt bra och expediten (en tant med säkert 40 års erfarenhet av tuttar ;))konstaterade ganska snabbt att den storlek jag trodde att jag hade inte stämde och gav konkreta tips på hur man ska prova ut BH på egen hand.

Men sen är det ett HELSIKE att hitta BH om man drar större än C-kupa. :cry:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
1 043
Senast: SiZo
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 847
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025