Bukefalos 28 år!

Rida i göteborg

Rebeccawolde

Trådstartare
Hallå där!

Jag red när jag var yngre (började när jag var 6 och slutade när jag var 13), på ridskola.
Nu är jag väldigt sugen på att börja igen, men helst inte på någon av de stora ridskolorna som finns i Göteborg. Jag hade gärna tagit, inte allt för dyra, privatlektioner eller lektioner i mindre grupper. Jag jobbar gärna i stallet och hjälper till med skötsel, efter en uppfräschning av kunskaperna förstås :)

Om det är någon som har något att erbjuda eller har några tips att ge om hur jag ska gå tillväga hade jag blivit väldigt glad!

Hälsningar Rebecca
 
Sv: Rida i göteborg

K-ridcenter, ligger dock lite utanför Göteborg i Älvängen.
Här kan man rida privatlektioner och vanliga lektion, är en vuxenridskola så det finns bara stor hästar. Har hört att många är mycket nöjda som rider här då de är bra kvalité på hästar och lite högre standard på lektioner och liknande än vanliga ridskolor!

Söker du på k-ridcenter kommer du till deras hemsida!
 
Sv: Rida i göteborg

Satsa på islandshästar! Du har raudhetta i Lindome, lysegården i Kungälv, gneisti i Kungsbacka. Finns fler som jag inte kan namnen på. Brukar ofta vara väldigt familjärt och utan "ridskolekänsla". Brukar inte vara några problem med varken privatlektioner eller uteritter.

Jag har en kompis som skulle kunna hålla privatlektioner på våra hästar. Skicka ett Pm om du vill ha hennes hemsideadress!
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 406
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 130
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 821
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp