Rida,rida Ranka....

älgen

Trådstartare
Är bara nyfiken...
Vilka här är det som INTE rider eller kör sin häst och vad är anledningen i så fall?
Är det en unghäst tex...Vad gör ni istället för att rida/köra?

Jag har en unghäst, o i väntan på ridning longerar jag lite i grunden, och framförallt går på promenad!! :love: De e härliga grejer,de...

Jag rider min hingst.

För tillfället arbetas andra häst bara från backen eftersom hon har en muskelbristning.

Men jag rider och jag rider akademiskt. Min hingst älskar att vara duktig. När jag berömmer hohnom ser han äckligt nöjd ut :crazy: säger de som står på backen.

:)

har en åring...
så det blir små promenader i skogen, träna på att hanteras i största allmänhet ex kratsa hovar, sätta på benskydd, gå in i transporten, hälsa på potentiellt läskiga saker (finns i o för sig inte mkt som denna kille tycker är läskigt .... i alla fall inte i mer än ca 30 sekunder :love:

Jag har en travare sen en månad. Har inte hittat nån sadel som passar ännu och han är konvalescent just nu iaf och ska bara motioneras lätt. Tyvärr sprallar han lite för mkt för att jag ska våga rida barbacka, men nån gång på volten jobbar vi lite i skritt.

Mest blir det dock promenader, skrittarbete för hand, ska börja tömköra så snart tömmarna kommer på posten och allmänt pyssel och socialträning.

Varför inte?
jag rider inte heller alltid fölmärrar, men vissa gör ju det. har hört att det är bra om de har lite muskler och kondis när de ska föla.
Anledningen till att jag inte gör det är att jag är oftast för lat. Satsar hellre den tiden på de yngre hästarna.
Rida och köra är då samma sak om du förstår vad jag menar..

:rofl: skulle det vara farligt.......vi bor granne med en strutsfarm.....det ni :p.....hästarna bryr sig inte men jag är lite skrajsen för dem :crazy:

Beror väl på om strutsen envisas med att putta upp dörren till ridhuset, nästan nocka en ponny och envisas medf att springa runt hästbenen en hel lektion :D
Springa runt ponnyben, kräver nog dock en hel del duckande av en struts :rofl:

Varför inte?
jag rider inte heller alltid fölmärrar, men vissa gör ju det. har hört att det är bra om de har lite muskler och kondis när de ska föla.
Anledningen till att jag inte gör det är att jag är oftast för lat. Satsar hellre den tiden på de yngre hästarna.
Rida och köra är då samma sak om du förstår vad jag menar..
*Tja, dels för att hon är travare och reds endast som avkoppling och alternativ och att köra henne hemma är inget alternativ eftersom det var en gansak pigg dam och det anser jag vara för stor risk med fölet...
*Dels för att hon står på ett stuteri, vilket hon gör eftersom jag inte har kunskapen som krävs för att hon ska föla hemma och därför att jag har en tävlingshäst som reser mycket.
Sen har jag ju som sagt min andra häst som tar den mesta av tiden jag har till förfogande just nu..

men visst, hade hon varit hemma och tiden och kusten fanns så skulle vi säkert ta en och annan skogs prommis :D

ÅHA!! :idea: :idea: *Sherlock*
Strutsfarm? Hm... nära en viss transportör då kanske?
i såfall kan jag nog har stött på din karl på travet i tisdags med en karta? :D :D :D *detektiven*

:rofl:..Ajajaj.....inte trodde jag att du stötte på min karl :p :rofl:

Ja, han brukar alltid vifta med en karta när han raggar på stallbacken........ses ni ofta :confused:

Och ja igen...vi bor granne med en viss hästtransportör men det är ett fullblodsstuteri emellan :)

Nu hittar du hit och är välkommen på en fika.....om du är snäll :p

Jo, han var ju en riktig HUNK ;) :p Och ja... vi brukar leka lite "skattjakt" när vi ses... typ varje tisdag... :rofl: :rofl: :rofl:

Då ver det "er" Lasse pratade om över denna karta då :D :bow: va kul...

Vaddå snäll? *morrar* jag uppför mig som jag blir behandlad ;) :D Ett tips är att
kanelbullar brukar göra mig kelig och trevlig...

Jag rider, men när vi inte känner för ridning så marktränar vi eller stövlar runt i skogen. Just nu är hon lite väl sprallig för promenader i lugnt tempo på grusväg, men hon bara älskar att braka runt i skogen, över stockar och murar och diken. Överallt där jag kan gå är hon övertygad om att hon också kan ta sig fram så man får tänka en extra gång innan man går iväg. Det är så roligt att se hur hon riktigt lyser av lycka över att få kliva runt i den spännande terrängen, ställen som är alldeles för trånga och snåriga för att vi ska kunna rida där.

Ridningen är rolig, men promenaderna är mysigare! :love:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 540
Senast: Edla
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
699
Senast: yamyam
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?