Bukefalos 28 år!

Rida Shettis ??

Sv: Rida Shettis ??

Jag är 159 lång och skulle aldrig sätta mig på en shettis... väger iofs mellan 60-65 normalt men inte heller om jag var 10 kg lättare.



Men jag sätter nog upp en som kanske väger ett par kg mer som har balansen än en som kanske väger mindre och inte har balansen. . . Men sen är det ju individuellt också. man kan ju inte säga att alla klarar det, det beror ju på lite hur den är byggd också. . :)
 
Sv: Rida Shettis ??

Är man lite lyhörd som hästägare så ser man om hästen tycker att ryttaren är okej eller inte. Min uppfattning är väl att det är svårare för shettisen att bära upp en ryttare som är lite för lång än om den är kortare men lite tyngre.
Shettisar varierar ju också en hel del i typ, vilket gör att det är svårt att generalisera både vad gäller längd och vikt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 570
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 073
Senast: mamman
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 797
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp