C

Cillavan

Jippii! Ny ridbanetråd igen! Hur skulle ni göra med dessa förutsättningar?
Ridbanerenovering: Vi har köpt en gård med en ridbana på 20*40. Tror att den är runt 15 år. Inte i så bra skick. Det ligger matta under, ej i ett stycke utan skarvad, och den sticker upp på ett par ställen. Det ligger inte så mycket material på, så banan är nog ganska hård (har bara lyckats rida på den nu när den är frusen, vi har inte bott så länge och har sketamycket att pyssla med ;) ). Den ligger på sluttande mark, men sluttar inåt så att mitten på ena stora volten blir vattenfylld. Jag gjorde ett litet snabbdike för några dagar sedan för att dränera och det mesta rann bort. Det finns ett ganska dåligt dike på ena kortsidan, ett normalbra längsmed ena långsidan.

Jag vill ha en skitbra bana som kostar jättelite! ;) Enkelt problem, va? Så nu kan ni komma med käcka idéer! :idea:

Kan man bara toppa med någon slags grus/paddex/sand och försöka jämna ut banan? Ska tillägga att det är lerjord under duken. Vi har nu tre hästar och kommer att använda banan till mest dressyr men även lite hoppning. Vill INTE ha en tung/mjuk bana, hellre för hård!
Vad behöver man för slags laserinstrument för att fixa lutningen och kan man hyra dessa och hur brukar man dem?
Belysning: Har två telefonstolpar med strålkastare på varav den ena måste bytas ut (ska hitta en tillräckligt lång stege alternativt traktor) och den andra har två strålkastare där en inte har någon kontakt alls och den andra kräver en 50 m lång skarvsladd som vi har skaffat. Där ska vi gräva ned en kabel till våren och sätta ihop med den andra. Några tips? Hur stark belysning?

Tips tages tacksamt emot!:)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: warg
·
Anläggning Jag har en liten ridbana knappt 30 x 30m med en lämplig telefonstolpe i ena hörnet där jag funderar på att sätta upp en strålkastare så...
Svar
17
· Visningar
4 243
Senast: bigganl
·
Anläggning För några år sedan lät vi anlägga en ridbana på gården. Vi valde paddex och efter konstens alla regler skulle man inte bygga upp den...
Svar
7
· Visningar
3 265
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp