Bukefalos 28 år!

Ridbyx-köp

cactuspower

Trådstartare
Dags och köpa nya igen. Ska införskaffa ett par nya nu på
onsdag. Blir nog bara ett par vanliga tygskodda tror jag.
Men jag funderar dels på vilket märke man ska satsa på och
även vilken färg?

Har haft två par roping, tygskodda. Tycker de är sköna, men
det sista paret slets ut så fort.. Har även ett par victor
hugo också sköna, men vill gärna ha med lite stretch i.
Egentligen töjer sig väl roping lite väl mkt efter att
de blivit använda ett tag, men jag brukar använda skärp så att de sitter rätt så ok i af..

Men ang. färgvalet så har jag en blå CO showhat, beige kingston-short jacka ifrån börjes med brun dragkedja på.
Har ju även en blå/vit pullover i från hööks sen förra året och flera blåa pikétröjor (både ljusa o mörka). Har även
t-shirts i massor av färger.. :p

Vore väl snyggt med typ cremefärgat, men det är ju inte så vidare praktiskt.. så det blir det icke.. :smirk:
 
Jag skulle ha köpt ett par marinblåa, det passar till det mesta och ser inte skitigt ut så fort. Cremefärgade är ju snyggt sålänge de är cremefärgade. Fast jag tycker att det hör mer hemma på tävling.

Jag har ett par tygskodda moutain horse som är bekväma och bra att rida i. Annars tycker jag att börjes tygskodda är bra, har inte haft dom så länge men de verkar hålla bra och så är de ju billiga också.
 
Lutar nog åt marinblåa tror jag. :)

Tänke skaffa ett par bruna också så småning om. Men först
tänker jag skaffa en svart hjälm och det lär inte bli förens
någon gång kring juni-juli då jag fått lite mer pengar. :)
 
Fast det går alldeles prima att ha marinblå hjälm och bruna ridbyxor ;-).
Börjesbyxorna kostar ju bara 200;- så då kan man ju beställa ett par av varje färg på en gång istället för att köpa ett par dyra..
 

Liknande trådar

Utrustning Kan nån hjälpa mig lite...:angel: Ska köpa ett par nya ridbyxor och tänkte att jag för en gångs skull ska fundera ut vilken färg som...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Centaur
·
S
Dressyr vi börjar med frågan. är det ngn som tävlar med annan färg än vita o cremefärgade ridbyxor i dressyren? visa gärna bilder. är rädd för...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: __Stilett__
·
Utrustning Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av...
Svar
1
· Visningar
1 083
Senast: Nomsan
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp