Ridbyx-tips

Jag är bara 160 så kan inte direkt tala från erfarenhet men MD själva säger att byxorna funkar även när man är lång iom stretch på alla håll och kanter. Alequi och Zaczess har längre ben än MD i min storlek, men för min del behövs det egentligen inte.

Passformen är ju toppen på tights. Mycket enklare att hitta som passar än vanliga ridbyxor!

Jag får nog helt enkelt testa mig fram. Kan ju vara värt med tights som du säger, det måste ju vara enklare att få de att passa än vanliga ridbyxor även om jag är en person som gillar det traditionella mer egentligen. Attans. :D
 
Jag får nog helt enkelt testa mig fram. Kan ju vara värt med tights som du säger, det måste ju vara enklare att få de att passa än vanliga ridbyxor även om jag är en person som gillar det traditionella mer egentligen. Attans. :D
Du får tänka på hur många tights du får på varje pikeurbyxa😆
 
Hur är det med MDs benlängd? Jag är liksom 178 lång, mycket ben och väldigt smala. Kommer det fungera då tror ni?

Har alltid haft det förjävligt svårt att hitta ridbyxor som sitter bra. De blir alltid gigantiska i grenen, eller något annat som inte stämmer. Så har nästan bara kört Pikeur förr i någon udda storlek, tror den hette 72 eller något. :D
Jag är 1,77 och brukar ha 34" på benlängd. Mina MD är verkligen inte förkorta i benen. Tycker MD är lite stabilare i tyget än zaczes
 
Jag har tights från Ariat som jag tycker är supertrevliga! Testade ett par MD på eurohorse och blev skitbesviken? :o ett par beiga performance tror jag att det var? Dom med ficklock bak. Så himla tunna och sladdriga! Jag ser mig verkligen inte som en människa med kroppskomplex i vanliga fall men fick jordens kameltå och känslan av att varenda ojämnhet i huden skulle lysa igenom 😅 synd, för jag tycker att dom är skitsnygga. Deras kompressionstights tycker jag verkar lovande!
 
Jag har tights från Ariat som jag tycker är supertrevliga! Testade ett par MD på eurohorse och blev skitbesviken? :o ett par beiga performance tror jag att det var? Dom med ficklock bak. Så himla tunna och sladdriga! Jag ser mig verkligen inte som en människa med kroppskomplex i vanliga fall men fick jordens kameltå och känslan av att varenda ojämnhet i huden skulle lysa igenom 😅 synd, för jag tycker att dom är skitsnygga. Deras kompressionstights tycker jag verkar lovande!
Kameltå är verkligen det sämsta med tights😆
Jag försöker jobba på acceptans. Läste något som någon Kardashian (🙄😬) hade skrivit/sagt om att vi kvinnor ju faktiskt ser ut såhär. Rimlig poäng.

Om du tyckte de var sladdriga kanske du testade för stor storlek? Jag tycker de ”håller ihop” rätt bra för att vara tights. Har andra märken där allt blir betydligt mer dallrigt🤣
 
Kameltå är verkligen det sämsta med tights😆
Jag försöker jobba på acceptans. Läste något som någon Kardashian (🙄😬) hade skrivit/sagt om att vi kvinnor ju faktiskt ser ut såhär. Rimlig poäng.

Om du tyckte de var sladdriga kanske du testade för stor storlek? Jag tycker de ”håller ihop” rätt bra för att vara tights. Har andra märken där allt blir betydligt mer dallrigt🤣
Neeeej, menar ni att man får kameltå av tightsen? Jag orkar inte det, kan få så hemsk sådan. Jag har inte kommit tillräckligt långt på acceptansen för att klara det riktigt än, får se om det blir byxor eller tights :banghead::laugh:
 
Neeeej, menar ni att man får kameltå av tightsen? Jag orkar inte det, kan få så hemsk sådan. Jag har inte kommit tillräckligt långt på acceptansen för att klara det riktigt än, får se om det blir byxor eller tights :banghead::laugh:
Det är ju tights liksom. Drar man upp dem ordentligt så..
Du får prova hur de sitter på dig! Man måste ju inte ha dem jättehögt uppdragna heller 😊
 
Det är ju tights liksom. Drar man upp dem ordentligt så..
Du får prova hur de sitter på dig! Man måste ju inte ha dem jättehögt uppdragna heller 😊
Hahaa jaa, jag får beställa hem och se kanske. Hade tänkt försöka köpa second hand slipper man köpa all utrustning ny direkt, men det fanns ändå inte så många av den modell och storlek jag behövde så är väl lika bra att köpa ny bara. :o
 
Hahaa jaa, jag får beställa hem och se kanske. Hade tänkt försöka köpa second hand slipper man köpa all utrustning ny direkt, men det fanns ändå inte så många av den modell och storlek jag behövde så är väl lika bra att köpa ny bara. :o
Ja testa och se👍
 
Så himla tunna och sladdriga! Jag ser mig verkligen inte som en människa med kroppskomplex i vanliga fall men fick jordens kameltå och känslan av att varenda ojämnhet i huden skulle lysa igenom 😅 synd, för jag tycker att dom är skitsnygga. Deras kompressionstights tycker jag verkar lovande!
Ja det här är problemet jag har med mina Alequi. Jag önskar att jag inte brydde mig, men jag tycker inte om att titta på bilder när jag rider med de tightsen. Varenda liten grop i låren syns liksom, för att inte tala om troskanter 🙈

Men så är jag också en återvändande gamling och är kanske för invand med kraftiga ridbyxor av mer traditionell typ. Hoppas på att hitta ett perfekt mellanting nån gång :)
 
Ja det här är problemet jag har med mina Alequi. Jag önskar att jag inte brydde mig, men jag tycker inte om att titta på bilder när jag rider med de tightsen. Varenda liten grop i låren syns liksom, för att inte tala om troskanter 🙈

Men så är jag också en återvändande gamling och är kanske för invand med kraftiga ridbyxor av mer traditionell typ. Hoppas på att hitta ett perfekt mellanting nån gång :)
Hmm, mina alequi är rätt fasta i materialet? Tjockare och fastare tyg än MD. Vilken modell har du?
 
Hmm, mina alequi är rätt fasta i materialet? Tjockare och fastare tyg än MD. Vilken modell har du?
Noma hette de visst. Om jag jämför med dotterns MD Function så är mina tunnare, visserligen lite grann fastare när man bara känner på materialet, medan hennes är tjockare och mjukare.
 
Noma hette de visst. Om jag jämför med dotterns MD Function så är mina tunnare, visserligen lite grann fastare när man bara känner på materialet, medan hennes är tjockare och mjukare.
Konstigt! Jag har också Noma och de är defintivt tjockare i tyget än mina MD. Jag har dock bara MD performance..
 
Mina Function skapar varken kameltå eller visar alla skavanker. Kanske för att de är så höga så man inte har något behov av att dra i dem?
De sitter på plats från det jag tar på dem till jag tar av dem.
Älskar dem! Cyklar till stallet och de är lika bekväma som träningstights.

Har två på Zaczess också, de är lite tjockare men samma sköna passform som Function.

Kommer aldrig köpa något annat än MD och Zaczess nu 😁
 
Mina Function skapar varken kameltå eller visar alla skavanker. Kanske för att de är så höga så man inte har något behov av att dra i dem?
De sitter på plats från det jag tar på dem till jag tar av dem.
Älskar dem! Cyklar till stallet och de är lika bekväma som träningstights.

Har två på Zaczess också, de är lite tjockare men samma sköna passform som Function.

Kommer aldrig köpa något annat än MD och Zaczess nu 😁
Du kanske är en sådan där lyckligt lottad person som bara inte får det. Sånna man är avis på :cautious:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 523
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 670
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 899
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp