Ridbyx-tips

Okej, ytterligare en fråga. Någon som testat Pommes ridbyxor? :o
Har varit sugen men den modellen jag velat testa (med fickor!) har varit slut länge. Nu har de visst släppt nytt, eller är på g iaf. Fattar inte varför de har så mkt tights utan fickor, värdelöst..
 
Har varit sugen men den modellen jag velat testa (med fickor!) har varit slut länge. Nu har de visst släppt nytt, eller är på g iaf. Fattar inte varför de har så mkt tights utan fickor, värdelöst..
Exakt, samma här. Är sugen på den modellen som är slut. Tycker de ser snygga ut, men med risk för att det blir samma flopp som med MD :angel:
 
Jag funderar på om Alequi bara publicerar recensioner med högsta betyg..? Sånt tycker jag är fult. Jag skickade min recension (med ett lite lägre betyg då..) för några veckor sen men än så länge finns bara femstjärniga sådana.

Jag jagar fortfarande mina perfekta ridbyxor för övrigt. Borde ha en bytessida 😁 men det kanske finns nån bra på FB?
 
Jag testade ett par tights från Kingsland igår, klickade hem ett par på rea. De var inte särskilt strechiga, lite kämpigt att få på sig dem. Tyckte först att de satt bra men sen när jag hade haft dem på mitt ett tag blev det som kassler på låren och under rumpan. Blir retur. För mycket pengar för kasslerlook😆
 
Lånar tråden lite, ska också börja rida igen efter längre uppehåll.

Silikonskoning verkar populärt i tråden tolkar jag det som? Bra sålänge den inte låter? Jag har försökt kolla efter byxor utan silikon pga ovana men kanske är dumt.
 
Lånar tråden lite, ska också börja rida igen efter längre uppehåll.

Silikonskoning verkar populärt i tråden tolkar jag det som? Bra sålänge den inte låter? Jag har försökt kolla efter byxor utan silikon pga ovana men kanske är dumt.
Ja jag tycker det är bra! Men när det är för klistrigt silikon så tycker jag det blir som sugproppar och låter när man rider lätt. Sådär flopp flopp😆
 
Lånar tråden lite, ska också börja rida igen efter längre uppehåll.

Silikonskoning verkar populärt i tråden tolkar jag det som? Bra sålänge den inte låter? Jag har försökt kolla efter byxor utan silikon pga ovana men kanske är dumt.

Mina Zaczess är helskodda med silikon, de låter inte och är inte klistriga.
 
Lånar tråden lite, ska också börja rida igen efter längre uppehåll.

Silikonskoning verkar populärt i tråden tolkar jag det som? Bra sålänge den inte låter? Jag har försökt kolla efter byxor utan silikon pga ovana men kanske är dumt.
Mina första silikonskodda var ett par Hahn från Hööks, fruktansvärda. Får skav på rumpan och låren av dem eftersom ridbyxorna fastnar så i sadeln. Men andra har varit bättre. Har nu Ariat Eos och Zaczess.
 
Jag köpte ett par Alequi som testades igår. Jättenöjd! Känns som MD i komfort och smidighet men dessa satt bättre på mig, MD hasade tyvärr ner på mig så dem har jag inte kvar. Har Zaczess med och de är också väldigt sköna men om jag ska vara petig är skoningen aningens för klistrig på dem.
 
Jag har varit nöjd med mina Horze Leah men även med Haglunds Basic ridtights. Båda modellerna har fickor på båda sidorna. Leah med silikonpluppar i fickan så saker inte åker ut och Haglunds har dragkedja på fickorna.
 
Angående komfort - är det bara jag som tycker att MDs är jätteobekväma? :o
Alldeles för tydliga sömmar, riktigt obekvämt tycker jag. Föredrar nästan vanliga ridbyxor då, även om det är strävare tyg. I alla fall om jag nu jämför med MDs performance. Ser fram emot att inviga mina Ariat på hästryggen på tisdag. Har redan invigt dem i joggingspåret och det funkade utmärkt :o:D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 537
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 685
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 899
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp