Ridbyx-tips

Kjol och klänning ftw 😁

Jag vet!! Har uteslutande det och inget annat till vardags, men ridkläder är svårare alltså. :laugh:

Men ska nog ta mig en sväng till en hästaffär och se vad jag tycker om det här, för mig nya, fenomenet med ridtights. Annars blir det väl att köra vidare på Pikeur eller dylikt som innan. En av få märken som brukar passa :meh:
 
Jag har både MD och Zaczess ridtights. Föredrar Zaczess då tyget känns lite kraftigare. Beställde tre par på rean nu. Älskar dem så himla snygga o sköna!
 
Var på Hööks idag och testade lite ridbyxor/tights. Alltså jösses, tightsen är ju överlägsna när det kommer till komfort. Hade verkligen glömt hur sjukt obekväma ridbyxor är. Har rätt känslig hud och klarar inte av så strävt tyg och obekväma sömmar. Blir helt klart att köpa tights istället. :o

Testade Pikeurs tights och även Ariat, det var väl de märkena de hade förutom Hööks egna som jag hört är riktigt dålig i kvalitén. Pikeurs gillade jag inte hur de såg ut/satt, men Ariats tyckte jag var trevliga! Fick inte direkt någon kameltå heller så vet inte om det var ren tillfällighet eller modellen i sig :D

Tänkte ändå testa Maya Delorez eftersom jag älskar hur deras Performance ser ut. Tycker dock det här med storlekar är otroligt svårt. I Ariats tights fick jag ju liksom på mig både XS och S, båda sitter tighta men vilken är rätt liksom? Lutar åt S då XS är liiite tighta i knäet så det kändes lite när man böjde sig. Säkert inget jag hade tänkt på i ridning. Jättesvårt som sagt, båda satt bra.

Nog om rabbel. Det här är som sagt en djungel för mig som återvändare :D
 
Vilka ridbyxor har ni, och varför gillar ni dem? Är det några ni absolut vill avråda från?

Jag har haft samma par i väldigt många år, ett par jeansliknande från Hööks som jag gillat dels för att de har haft bra mobilanpassade fickor och dels för att de sett lite ut som vanliga jeans på den tiden jag hade hästen installad och kanske behövde svänga inom affären eller liknande på vägen hem. Nu har dessa gått sönder, och jag insåg att alla mina reservridbyxor är från den gamla goda tiden innan mobilerna var av den storleken de är idag. Särskilt den här tiden på året, när det inte är jacksäsong, har jag gärna ridbyxor med fickor för mobil och nycklar. Den modellen jag har haft finns heller inte kvar i Hööks sortiment.

Det är för övrigt mitt enda "krav", bra fickor, och helst helskodda. Men silikon eller mocka kvittar, pris spelar heller inte så stor roll.
Jag tycker Ps of Sweden har bra ridleggings Jättesköna och stretchiga med mobilfickor.
Maya Delores är oxå sköna och bra men mobilfickorna sitter lite för långt ner på benen innan man vant sig
 
Fick hem mina Maya Delorez idag och är inte riktigt nöjd, var så förväntansfull. Dels tycker jag de är lite korta, sen tyckte jag att sömmarna var lite väl hårda (jag är rätt känslig för sömmar). Sen vet jag inte om jag tog fel storlek, tog XS och i tights brukar jag vara mellan XS-S, men tyckte jag fick jättekonstig figur i dem. Helt plötsligt hade jag absolut ingen rumpa :o

Jag var ju och testade tights från Ariat på Hööks häromdagen. Tyckte de satt mycket snyggare, men gillade verkligen designen på MDs Performance med de snygga rumpfickorna. Tyvärr blev det ju inte så snyggt som jag tänkt eftersom min rumpa försvann :laugh:

Så nu får jag tänka om. Antingen försöker jag hitta andra snygga som sitter bra med rumpfickor, eller så safear jag bara med Ariats som var bra i längd, sköna och satt bra för min figur men som är lite för mycket "tights look" för min egentliga smak.
 
Fick hem mina Maya Delorez idag och är inte riktigt nöjd, var så förväntansfull. Dels tycker jag de är lite korta, sen tyckte jag att sömmarna var lite väl hårda (jag är rätt känslig för sömmar). Sen vet jag inte om jag tog fel storlek, tog XS och i tights brukar jag vara mellan XS-S, men tyckte jag fick jättekonstig figur i dem. Helt plötsligt hade jag absolut ingen rumpa :o

Jag var ju och testade tights från Ariat på Hööks häromdagen. Tyckte de satt mycket snyggare, men gillade verkligen designen på MDs Performance med de snygga rumpfickorna. Tyvärr blev det ju inte så snyggt som jag tänkt eftersom min rumpa försvann :laugh:

Så nu får jag tänka om. Antingen försöker jag hitta andra snygga som sitter bra med rumpfickor, eller så safear jag bara med Ariats som var bra i längd, sköna och satt bra för min figur men som är lite för mycket "tights look" för min egentliga smak.
Har för mig att Fager också har fickor bak, men vet inget om passformen 😊
 
Har för mig att Fager också har fickor bak, men vet inget om passformen 😊

Jaa, kollade på dem! Även PS verkar ha fickor bak. Någon som vet om det är bra kvalité på dem? Vet inte hur mycket jag orkar hålla på att beställa. Kanske bara köper Ariats som ändå var bra pris och sköna :cool:
 
Man behöver alltid ett extra par ridbyxor😁
Jag tänkte bara börja med ett par, vet inte hur regelbunden ridning det blir än. Beror på om ridskolan vill ha mig eller inte :rofl:

Men överväger verkligen att bara köra Ariats, bra pris och sköna. Blir lite tunna till vintern då, men då får man väl köpa deras vinterversion som jag tolkar det som. :laugh:
 
Jag tänkte bara börja med ett par, vet inte hur regelbunden ridning det blir än. Beror på om ridskolan vill ha mig eller inte :rofl:

Men överväger verkligen att bara köra Ariats, bra pris och sköna. Blir lite tunna till vintern då, men då får man väl köpa deras vinterversion som jag tolkar det som. :laugh:
Ja, jag har bara tights på sommaren. När hösten kommer så åker de vanliga ridbyxorna fram och ganska snart även vintertightsen! Skulle frysa ihjäl om jag skulle ha tunna tights på vintern..
 
Ja, jag har bara tights på sommaren. När hösten kommer så åker de vanliga ridbyxorna fram och ganska snart även vintertightsen! Skulle frysa ihjäl om jag skulle ha tunna tights på vintern..
Det jag undrar, om det ens är värt att köpa tights när hösten snart är här, hur länge kan man ha tightsen liksom?.. Gud jag tänker för mycket på det. Alldeles för mycket. Har blivit som ett besatt barn som bara tänker på allt med ridning att göra, saknar det verkligen (ridningen alltså) så är kul att nörda ner sig i varenda lilla detalj nu :laugh:
 
Det jag undrar, om det ens är värt att köpa tights när hösten snart är här, hur länge kan man ha tightsen liksom?.. Gud jag tänker för mycket på det. Alldeles för mycket. Har blivit som ett besatt barn som bara tänker på allt med ridning att göra, saknar det verkligen (ridningen alltså) så är kul att nörda ner sig i varenda lilla detalj nu :laugh:
Beror på hur frusen du är och hur kallt det är där du ska rida? Du lär ju kunna rida i tights i iaf några månader, om du inte är så frusen eller rider i typ isolerat ridhus så ännu längre.
 
Var tillbaka till Hööks idag och testade Ariat Eos-tightsen igen. Jo, det var som jag anade även nu i efterhand. De sitter överlägset bättre på mig och är mil skönare att ha på sig. Även om jag egentligen varit lite avig mot de här tightsen som ju verkligen ser ut som tights mer än som ridbyxor så får det bli dessa. De sitter riktigt bra på mig, hoppas bara de är sköna att rida i :p
 
Var tillbaka till Hööks idag och testade Ariat Eos-tightsen igen. Jo, det var som jag anade även nu i efterhand. De sitter överlägset bättre på mig och är mil skönare att ha på sig. Även om jag egentligen varit lite avig mot de här tightsen som ju verkligen ser ut som tights mer än som ridbyxor så får det bli dessa. De sitter riktigt bra på mig, hoppas bara de är sköna att rida i :p
Har de bra fickor? Jag har aldrig testat ariat, kanske borde göra det. Om de har bra fickor! Värdelöst med tights utan bra fickor eftersom man inte har jacka/tröja på sommaren att ha mobilen i..
 
Har de bra fickor? Jag har aldrig testat ariat, kanske borde göra det. Om de har bra fickor! Värdelöst med tights utan bra fickor eftersom man inte har jacka/tröja på sommaren att ha mobilen i..
Hehe nja, jag vet inte vad som anses vara bra fickor nu för tiden men mobilfickan är väl inte optimal för en större mobil. Kommer inte ihåg hur MDs var, men betydligt större gissar jag på. Tänkte inte riktigt på det eftersom jag själv aldrig ridit med mobilen annat än i tröj/jackfickan. Annars får den ligga på sidan, är så rädd att knäcka den :o
 
Hehe nja, jag vet inte vad som anses vara bra fickor nu för tiden men mobilfickan är väl inte optimal för en större mobil. Kommer inte ihåg hur MDs var, men betydligt större gissar jag på. Tänkte inte riktigt på det eftersom jag själv aldrig ridit med mobilen annat än i tröj/jackfickan. Annars får den ligga på sidan, är så rädd att knäcka den :o
Många tights har mobilficka på låret. Det är smidigt, man slipper få mobilen rakt i höften när man rider😆
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 583
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 708
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 906
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp