Ridbyx-tips

Jag har två par MD - function och performance. Båda är helskodda och det var ett stort misstag. Helt sjukt hur de suger fast i sadeln och jag har problem med att rida lätt i traven O_o annars är de sköna att gå runt i.

Fickorna är ganska djupa, men stör mig inte. Jag rider hästar som har ett stort steg och vid ”vanliga” (tänk vanliga byxor) fickor rymmer min mobil.
 
Jag har två par MD - function och performance. Båda är helskodda och det var ett stort misstag. Helt sjukt hur de suger fast i sadeln och jag har problem med att rida lätt i traven O_o annars är de sköna att gå runt i.

Fickorna är ganska djupa, men stör mig inte. Jag rider hästar som har ett stort steg och vid ”vanliga” (tänk vanliga byxor) fickor rymmer min mobil.
Mina MD har blivit bättre med klistret efter sådär 2 år🤪
 
Jag har två par MD - function och performance. Båda är helskodda och det var ett stort misstag. Helt sjukt hur de suger fast i sadeln och jag har problem med att rida lätt i traven O_o annars är de sköna att gå runt i.

Fickorna är ganska djupa, men stör mig inte. Jag rider hästar som har ett stort steg och vid ”vanliga” (tänk vanliga byxor) fickor rymmer min mobil.Jag köpte ett par function helt utan silikon nu, och är SÅ nöjd mede
Jag köpte ett par Function nu helt utan silikon, och är grymt nöjd med det. Trivs mycket bättre med att rida i dem än mina silikonskodda ridbyxor. Så det är ett tips om man gillar modellen. Finns bara i svart dock (tror jag).
 
Vill också veta detta, de verkar supersköna (om än med skittråkiga färger än så länge).
Deras kundservice har varit väldigt tillmötesgående också när jag undrat över något.

Vill hitta en rabattkod, men de verkar inte köra någon rea.

Gillar den rosa färgen. Även om det varit roligare med lite fler att välja på.
 
Jag har två par MD - function och performance. Båda är helskodda och det var ett stort misstag. Helt sjukt hur de suger fast i sadeln och jag har problem med att rida lätt i traven O_o annars är de sköna att gå runt i.

Fickorna är ganska djupa, men stör mig inte. Jag rider hästar som har ett stort steg och vid ”vanliga” (tänk vanliga byxor) fickor rymmer min mobil.
Och jag gillar att de är så klistriga eftersom jag sitter på en liten raket som älskar att kasta sig runt och hoppa iväg. :angel:

Det kan ju finnas folk som letar efter ridbyxor med klistersilikon - jag var en av dem. Och då är Maya Delorez verkligen toppen, jag älskar dem.
 
Och jag gillar att de är så klistriga eftersom jag sitter på en liten raket som älskar att kasta sig runt och hoppa iväg. :angel:

Det kan ju finnas folk som letar efter ridbyxor med klistersilikon - jag var en av dem. Och då är Maya Delorez verkligen toppen, jag älskar dem.
Min dotter älskar också klistret, det har räddat henne från att få smaka grus ett par gånger i sommar då ponnyn både kan skutta och tvärvända ibland. Hon tog på sig sina gamla tjockare oskodda ridbyxor nu när det börjat bli lite kallare ute men vägrade rida i dem och gick in och bytte till de klistriga MD byxorna 😅
Så nu har ett par fodrade silikonhelskodda vinterridtights från Mountain Horse införskaffats och dottern är nöjd igen 😁
 
Och jag gillar att de är så klistriga eftersom jag sitter på en liten raket som älskar att kasta sig runt och hoppa iväg. :angel:

Det kan ju finnas folk som letar efter ridbyxor med klistersilikon - jag var en av dem. Och då är Maya Delorez verkligen toppen, jag älskar dem.
Mitt problem är att jag upplever dem som för stretchiga, byxorna sitter fast i sadeln men jag åker runt inne i byxorna 😂
 
Min dotter älskar också klistret, det har räddat henne från att få smaka grus ett par gånger i sommar då ponnyn både kan skutta och tvärvända ibland. Hon tog på sig sina gamla tjockare oskodda ridbyxor nu när det börjat bli lite kallare ute men vägrade rida i dem och gick in och bytte till de klistriga MD byxorna 😅
Så nu har ett par fodrade silikonhelskodda vinterridtights från Mountain Horse införskaffats och dottern är nöjd igen 😁
Jag tycker alla silikonskoningar ger lika bra grepp i sadeln egentligen, märker ingen skillnad tex mellan MD och Alequi gällande hur mkt hjälp man får av skoningen. Men MDs skoning gör att det blir ”sugproppsljud” när jag rider lätt och det stör jag mig jättemycket på🤣
Som tur är så har det blivit bättre med mkt användning..
 
Jag tycker alla silikonskoningar ger lika bra grepp i sadeln egentligen, märker ingen skillnad tex mellan MD och Alequi gällande hur mkt hjälp man får av skoningen. Men MDs skoning gör att det blir ”sugproppsljud” när jag rider lätt och det stör jag mig jättemycket på🤣
Som tur är så har det blivit bättre med mkt användning..
🤣🤣 Inte så roligt ljud så jag förstår dig! Har dock inte upplevt det med dotterns helskodda MD byxor och jag har cyklat bredvid eller stått på ridbanan i stort sett varje dag när hon ridit. Beror säkert på sadel och ridstil. Skönt att det blivit bättre i alla fall 😊
Jag köpte ett par från Star rider för flera år sedan när det började bli poppis med silikonskoning. Det är stora tjocka siliconfyrkanter och där kan man snacka klister. Jag höll inte på att komma av hästen första gången jag använde dem 🤣🙈
 
Jag har hittat ett par nya favoriter - nämligen ett par ridleggings från ett märke som heter Fair Play. Finns enbart att få som helskodda (hos butiken som jag kollade), men finns även som vinterridbyxor. Mobilficka på vänstra benet som sluts med en liten dragkedja. Jag har modellen som heter Belinda och upplever den som normal i storleken. Just nu är de på rea för 449kr.
 
Okej, så det är alltså MD man ska ha om man vill sitta ordentligt fast i sadeln? 🤔

Red i ett par år gamla ridbyxor från Hööks med helskoning i sililon idag och fick liksom en uppenbarelse. Tänkte köpa på mig några par men ack så var de slut i den modellen.

Om man har storlek 38-40 vanligtvis, vad tar man då i MD? S eller M? Har förstått att de är väldigt töjbara.
 
Okej, så det är alltså MD man ska ha om man vill sitta ordentligt fast i sadeln? 🤔

Red i ett par år gamla ridbyxor från Hööks med helskoning i sililon idag och fick liksom en uppenbarelse. Tänkte köpa på mig några par men ack så var de slut i den modellen.

Om man har storlek 38-40 vanligtvis, vad tar man då i MD? S eller M? Har förstått att de är väldigt töjbara.
Jag är 36-38, eller S-M, i storlek på de flesta byxor. Jag tog S, har både Function och Performance. Mina Function är helt perfekta, i Performance hade jag nog faktiskt kunnat gå ner en storlek och ta XS. Men de har hällor för skärp, så de blir nog bra i alla fall. Jag hade nog tagit S om det var Performance men M om det var Function i ditt fall, men det beror ju lite på om du är närmare 38 än 40 eller tvärtom.
 
Jag är 36-38, eller S-M, i storlek på de flesta byxor. Jag tog S, har både Function och Performance. Mina Function är helt perfekta, i Performance hade jag nog faktiskt kunnat gå ner en storlek och ta XS. Men de har hällor för skärp, så de blir nog bra i alla fall. Jag hade nog tagit S om det var Performance men M om det var Function i ditt fall, men det beror ju lite på om du är närmare 38 än 40 eller tvärtom.
Mm, jag säger samma. Jag brukar nog vara närmare 40 i byxor, och jag har faktiskt S i mina Function men de är jäkligt tajta. Performance ska ju vara lite större så där hade nog S varit perfa.
 
Jag är 36-38, eller S-M, i storlek på de flesta byxor. Jag tog S, har både Function och Performance. Mina Function är helt perfekta, i Performance hade jag nog faktiskt kunnat gå ner en storlek och ta XS. Men de har hällor för skärp, så de blir nog bra i alla fall. Jag hade nog tagit S om det var Performance men M om det var Function i ditt fall, men det beror ju lite på om du är närmare 38 än 40 eller tvärtom.

Närmare 38. De från Hööks (JH) var 40 och är snäppet för stora.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 234
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 493
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 642
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp