Ridbyx-tips

Angående komfort - är det bara jag som tycker att MDs är jätteobekväma? :o
Alldeles för tydliga sömmar, riktigt obekvämt tycker jag. Föredrar nästan vanliga ridbyxor då, även om det är strävare tyg. I alla fall om jag nu jämför med MDs performance. Ser fram emot att inviga mina Ariat på hästryggen på tisdag. Har redan invigt dem i joggingspåret och det funkade utmärkt :o:D
Jag tycker MD är jättesköna! Känns inte som att man har ngt på sig 😁
 
Någon som har testat wearepomme’s Nellie? Så extremt snygga ju! 😍🤩

Mina tights från Ariat är väldigt sköna, men töjer sig något kopiöst, så jag får gå och dra i dom hela tiden… Saknar att kunna ha skärp!
 
Någon som har testat wearepomme’s Nellie? Så extremt snygga ju! 😍🤩

Mina tights från Ariat är väldigt sköna, men töjer sig något kopiöst, så jag får gå och dra i dom hela tiden… Saknar att kunna ha skärp!
Naaaaaj, jag som var mellan två storlekar och valde den större haha.. Attans. I Ariat alltså.
 
Någon som har testat wearepomme’s Nellie? Så extremt snygga ju! 😍🤩

Mina tights från Ariat är väldigt sköna, men töjer sig något kopiöst, så jag får gå och dra i dom hela tiden… Saknar att kunna ha skärp!
Jag har varit sugen på att beställa, men tycker passformen varierar rejält på deras modeller så har blivit lite tveksam. På vissa av deras bilder ser det superbra ut men på andra ser det lite sådär ut i midjan.
 
Jag tror att tumregeln för tights är att alltid ta den mindre om man ligger mellan två storlekar :)
Ja jag var väl mellan storlekar ungefär men tyckte att det i dne mindre storleken tog emot lite väl mycket just vid knäna och man vill ju känna sig helt rörlig. Aldrig hellre varit med om att tights har töjt sig så mycket så får hoppas det inte blir så :angel:
 
Idag har jag fått tummen ur och provat mina Maya Delorez som jag köpte efter väldigt mycket positiv feedback i den här tråden (jag köpte ett par Function). Och de var utan tvekan de bästa ridbyxor jag testat, ifall någon hittar tråden vid ett senare tillfälle och vill ha tips.

Jag som normalt sett är en S/M 36/38, tog S och de passade perfekt. Ett stort plus är att på mig som är kort upplever jag ofta att det blir mycket överblivet tyg nere vid smalbenen på både ridbyxor och jeans, och det blev det inte på de här.

Känner nu att jag bara vill utvärdera så att de inte töjer sig för mycket vid mer regelbunden användning och sen köpa ytterligare en modell med lite tjockare tyg för kallare dagar. Men jag kan varmt rekommendera de här! 👌:love1:
 
Idag har jag fått tummen ur och provat mina Maya Delorez som jag köpte efter väldigt mycket positiv feedback i den här tråden (jag köpte ett par Function). Och de var utan tvekan de bästa ridbyxor jag testat, ifall någon hittar tråden vid ett senare tillfälle och vill ha tips.

Jag som normalt sett är en S/M 36/38, tog S och de passade perfekt. Ett stort plus är att på mig som är kort upplever jag ofta att det blir mycket överblivet tyg nere vid smalbenen på både ridbyxor och jeans, och det blev det inte på de här.

Känner nu att jag bara vill utvärdera så att de inte töjer sig för mycket vid mer regelbunden användning och sen köpa ytterligare en modell med lite tjockare tyg för kallare dagar. Men jag kan varmt rekommendera de här! 👌:love1:
Jag har inte upplevt att dom töjer sig i alla fall
 
Kunde inte låta bli att beställa ett par MD Performance nu när de hade 20%! :angel1:
Nu håller jag tummarna för att skoningen inte är för klistrig och att storleken är rätt!

To be continued…:cool:
 
Idag har jag fått tummen ur och provat mina Maya Delorez som jag köpte efter väldigt mycket positiv feedback i den här tråden (jag köpte ett par Function). Och de var utan tvekan de bästa ridbyxor jag testat, ifall någon hittar tråden vid ett senare tillfälle och vill ha tips.

Jag som normalt sett är en S/M 36/38, tog S och de passade perfekt. Ett stort plus är att på mig som är kort upplever jag ofta att det blir mycket överblivet tyg nere vid smalbenen på både ridbyxor och jeans, och det blev det inte på de här.

Känner nu att jag bara vill utvärdera så att de inte töjer sig för mycket vid mer regelbunden användning och sen köpa ytterligare en modell med lite tjockare tyg för kallare dagar. Men jag kan varmt rekommendera de här! 👌:love1:
Och jag som är 1.78 tycker de är lagom långa i benen, tänk hur olika det kan vara!
 
Zaczess har ju 30% nu. Är de prisvärda? Tänker främst på tightsen.
Jag har ett par av modellen Bombay (alltså ridbyxorna, inte tightsen - men ridbyxorna är typ som tights). Haft dem ett halvår kanske? Är nöjd, de är jättesköna och smidiga - varit fina efter tvätt osv.
 
Zaczess har ju 30% nu. Är de prisvärda? Tänker främst på tightsen.
Jag är jättenöjd med mina Ultra light, supersköna, bra mobilficka och inte för klistriga. Har dock inte använt dem så mycket än så kan inte säga något om hållbarhet över tid.
 
Zaczess har ju 30% nu. Är de prisvärda? Tänker främst på tightsen.
Jag har ett par Bombay som jag köpt begagnat. De är helt okej men jag tycker tyget är lite för sladdrigt på något sätt. Klistret är bra och passformen är bra, men jag hade velat ha lite mer ”stuns” i tyget så att typ inte rumpan känns så dallrig🤣
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 971
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 616
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 721
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 919
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp