Ridbyx-tips

Jag har ett par Bombay som jag köpt begagnat. De är helt okej men jag tycker tyget är lite för sladdrigt på något sätt. Klistret är bra och passformen är bra, men jag hade velat ha lite mer ”stuns” i tyget så att typ inte rumpan känns så dallrig🤣

Ja lite stuns vore önskvärt.
 
Idag kom mina Maya Delorez Performance som jag beställde i söndags efter att @Evergreen så passande påpekade att det var 20 procent rabatt. :angel:

SÅ SKÖNA! Vill dock utvärdera, ifall nu någon kollar tråden för att få inspiration i framtiden, så kändes Performance större i storleken än vad mina Function gjorde. Jag hade nog till och med kunnat gå ner en storlek i dessa, men det hade nog blivit precis på håret då. Plus till att dessa har hällor till skärp ifall det skulle behövas. Jag kommer nog aldrig köpa något annat än Maya Delorez hädanefter.
 
Idag kom mina Maya Delorez Performance som jag beställde i söndags efter att @Evergreen så passande påpekade att det var 20 procent rabatt. :angel:

SÅ SKÖNA! Vill dock utvärdera, ifall nu någon kollar tråden för att få inspiration i framtiden, så kändes Performance större i storleken än vad mina Function gjorde. Jag hade nog till och med kunnat gå ner en storlek i dessa, men det hade nog blivit precis på håret då. Plus till att dessa har hällor till skärp ifall det skulle behövas. Jag kommer nog aldrig köpa något annat än Maya Delorez hädanefter.
Och jag fick hem mina Function som jag till slut var tvungen att prova för att dotterns ser så himla sköna ut. De är ursnygga, men som vanligt är jag mitt emellan storlekar 🙄. De sitter ordentligt tajt vilket iofs är ok med mig så länge de inte tänker gå sönder av det, men de sitter lite lite hårt längst upp i midjan och jag är rädd att jag kommer få ont i magen av det O_o (det är därför jag normalt aldrig använder byxor, jeans etc med hög midja - jag är otroligt känslig för tryck mitt på magen. Frågan är, ska jag räkna med att de töjer sig lite..? För i så fall blir nog den här storleken bra. Har redan ett annat par (Alequi) som är lite stora och det avskyr jag också.

Jag köpte som sagt helt utan silikonskoning (har inte sett att det fanns innan, är det nytt tro?) och de både ser ut och känn som vanliga träningstajts så de får kanske dubbla som det också.
 
Och jag fick hem mina Function som jag till slut var tvungen att prova för att dotterns ser så himla sköna ut. De är ursnygga, men som vanligt är jag mitt emellan storlekar 🙄. De sitter ordentligt tajt vilket iofs är ok med mig så länge de inte tänker gå sönder av det, men de sitter lite lite hårt längst upp i midjan och jag är rädd att jag kommer få ont i magen av det O_o (det är därför jag normalt aldrig använder byxor, jeans etc med hög midja - jag är otroligt känslig för tryck mitt på magen. Frågan är, ska jag räkna med att de töjer sig lite..? För i så fall blir nog den här storleken bra. Har redan ett annat par (Alequi) som är lite stora och det avskyr jag också.

Jag köpte som sagt helt utan silikonskoning (har inte sett att det fanns innan, är det nytt tro?) och de både ser ut och känn som vanliga träningstajts så de får kanske dubbla som det också.
När jag provade mina Function när de kom var det en av de där dagarna när det var 30 grader varmt och jag vet inte om det var för att jag var varm och svettig eller vad det var, men de satt så tajt då att jag funderade på om jag tagit fel storlek. När jag provade dem igen nu i helgen, när jag inte var helt klibbig av svett, satt de mycket bättre! Helt perfekt faktiskt. Och jag har heller aldrig gillat byxor med hög midja men har med stigande ålder fått inse att det lätt blir lite Ronny & Ragge av byxor med låg midja. :angel:
 
När jag provade mina Function när de kom var det en av de där dagarna när det var 30 grader varmt och jag vet inte om det var för att jag var varm och svettig eller vad det var, men de satt så tajt då att jag funderade på om jag tagit fel storlek. När jag provade dem igen nu i helgen, när jag inte var helt klibbig av svett, satt de mycket bättre! Helt perfekt faktiskt. Och jag har heller aldrig gillat byxor med hög midja men har med stigande ålder fått inse att det lätt blir lite Ronny & Ragge av byxor med låg midja. :angel:
Ja jag tror ändå jag ska behålla S och hoppas de ger sig litegrann med användning. I allra värsta fall får väl dottern ärva dem.

(Jo det är inte alltid smickrande med låg midja :D men jag kan bara inte ha en jeanslinning mitt på magen. I så fall skulle de behöva ha en lång och mjuk linning, som mammabyxor typ!)
 
SÅ SKÖNA! Vill dock utvärdera, ifall nu någon kollar tråden för att få inspiration i framtiden, så kändes Performance större i storleken än vad mina Function gjorde. Jag hade nog till och med kunnat gå ner en storlek i dessa, men det hade nog blivit precis på håret då. Plus till att dessa har hällor till skärp ifall det skulle behövas. Jag kommer nog aldrig köpa något annat än Maya Delorez hädanefter.
Ja så är det! Det säger tillverkaren också om storlekarna 👍
 
Jag fick också hem mina MD Performance idag! Snacka om blixtsnabb leverans. Beställde dem i khakigrönt och färgen var sååå snygg! :love1:
Jag som normalt är en 38/40 tog M i dessa, men upplevde att de var på gränsen till stora i midjan och kändes ”korviga” i benen. Gillade inte riktigt linningen på dom heller och hade önskat att de gick ännu lite högre upp i midjan faktiskt. Så njaa…:p

Men färgen! :love1::love1:
785C17E2-B2E0-45D5-84C8-1CC7F27D7205.jpeg
 
Jag fick också hem mina MD Performance idag! Snacka om blixtsnabb leverans. Beställde dem i khakigrönt och färgen var sååå snygg! :love1:
Jag som normalt är en 38/40 tog M i dessa, men upplevde att de var på gränsen till stora i midjan och kändes ”korviga” i benen. Gillade inte riktigt linningen på dom heller och hade önskat att de gick ännu lite högre upp i midjan faktiskt. Så njaa…:p

Men färgen! :love1::love1:
Visa bifogad fil 76256
Ska du inte byta till en storlek mindre då? 😊
Jag tycker inte heller performance är särskilt höga i midjan. Function är högre 😊

Väldigt fin färg!
 
Jag fick också hem mina MD Performance idag! Snacka om blixtsnabb leverans. Beställde dem i khakigrönt och färgen var sååå snygg! :love1:
Jag som normalt är en 38/40 tog M i dessa, men upplevde att de var på gränsen till stora i midjan och kändes ”korviga” i benen. Gillade inte riktigt linningen på dom heller och hade önskat att de gick ännu lite högre upp i midjan faktiskt. Så njaa…:p

Men färgen! :love1::love1:
Visa bifogad fil 76256

Vill du ha högre midja och bredare linning ska du ha function 😊
Performance är inte min typ av byxa men jag älskar function och Zaczess ultra light 😍
 
Fager har 20% med en rabattkod i helgen, jag har klickat hem deras vinterridbyxa och så slank det med ett par vanliga också😁
Hoppas de kommer passa👌

Fager skriver på sin sida att deras tighta är svala på sommaren men ändå inte blir kalla på hösten/vintern. Hoppas det stämmer, jag kan inte använda mina andra tights när sommaren är över pga fryser ihjäl..
 
Tack vare dina inlägg i tråden har jag beställt MD-tights nu, hoppas de är lika bra som de verkar vara. 🙂
Blev du nöjd? 😊
Ni som har Maya Delorez, upplever ni tyget som känsligt för rispor?
Mina har inte gått sönder eller blivit rispade iaf. Vet att en del skriver att de blir lite fula i tyget om man använder bälte mycket, lite noppiga. Själv har jag dock aldrig bälte så mina ser fortfarande ut som nya trots frekvent användning 👍
 
  • Gilla
Reactions: kem
Blev du nöjd? 😊

Mina har inte gått sönder eller blivit rispade iaf. Vet att en del skriver att de blir lite fula i tyget om man använder bälte mycket, lite noppiga. Själv har jag dock aldrig bälte så mina ser fortfarande ut som nya trots frekvent användning 👍
Tyvärr inte, tyckte de var lite tunna för att ha nu på hösten. Men de var sköna och köper nog nästa sommar och för att ha som sommarridbyxor.
 
Tyvärr inte, tyckte de var lite tunna för att ha nu på hösten. Men de var sköna och köper nog nästa sommar och för att ha som sommarridbyxor.
Jag gjorde också sår när jag köpte mitt första par. Köpte i typ november så de fick ju ligga i byrån oanvända tills det blev sommar🙈
 
Att det ska vara så svårt att bestämma vilka ridbyxor man ska ha😅

Står och väger mellan Alequi och Fager!
Svåååårt! Men jag uppskattar verkligen att fager har bilder på sina byxor på lite kurviga modeller så vi som har lite extra röv kan få en bild hur de passar! Hade önskat det även från andra märken...
 
Att det ska vara så svårt att bestämma vilka ridbyxor man ska ha😅

Står och väger mellan Alequi och Fager!
Svåååårt! Men jag uppskattar verkligen att fager har bilder på sina byxor på lite kurviga modeller så vi som har lite extra röv kan få en bild hur de passar! Hade önskat det även från andra märken...
Jag har precis fått hem byxor från Fager och har ett par Alequi sedan innan, tycker Alequi är bättre👍
 
Nyss fått hem vintertights plus vanliga tigths från Fager. Vintertightsen känns varma och sköna, passformen helt ok men de är inte jättestrechiga.
De vanliga tightsen var strechiga och bra i tyget. Storleksmässigt åt det större hållet men midjebandet är ganska fast så även om jag säkert hade kunnat ha en storlek mindre i benen hade jag nog inte kunnat få dem över höfterna då. Men de var fina och sköna, satt helt ok på mig så jag behåller dem. Vet dock inte om jag skulle köpa fler par, de ganska dyra och finns andra tights som sitter bättre på mig iaf.

Tycker Fagers ficka är lite konstigt placerad på höften. Det funkar men hade varit bättre med telefonen något längre ner.
 
Ni måste ju leva på en helt annan planet än vad jag gör. MD är ju sjukt osköna, blir helt i chock varje gång ni skriver att de är sköna :laugh:
Är helt på din linje! Köpte ett par från MD och de är väl okej att gå runt i men kan absolut inte rida i dem!

plus att jag stör mig på att deras fickor är så djupa att jag har mobilen nere vid knät 🙈
 
Är helt på din linje! Köpte ett par från MD och de är väl okej att gå runt i men kan absolut inte rida i dem!

plus att jag stör mig på att deras fickor är så djupa att jag har mobilen nere vid knät 🙈

Tack för det. :angel:

Ser att de är väldigt poppis på ridskolan i alla fall, men inte sett någon annan förutom mig och min kompis som har Ariats EOS. Känner att jag måste upplysa världen O_o
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 976
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 621
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 721
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp