Ridbyx-tips

Köpte sådana till dottern i present, och de är verkligen otroligt snygga och ser så sköna ut. (Själv köpte jag Alequi och är inte alls lika nöjd. Tunna och sladdriga och väldigt osmickrande :meh:)
Jag är jättenöjd med mina Alequi. Men det tunna tyget gör ju att de blir sommarbyxor.
 
@MiniLi @jarakamandan är de så pass stora så att om man normalt sett pendlar mellan 36 och 38 (eller S/M då) så ska man ta XS i de här? Jag har oftast 36/S i byxor om det inte är en liten modell.
 
Det där med silikon som förstör sadlar tror jag inte på. Tror folk förväxlar att saker slits av användning med att "förstöras".

Vad gäller ridbyxor är Horze Désirée en favorit. Höga i midja och djupa fickor. Sen har jag ett par helskodda leggins från PS med bra fickor. De är helt ok. Tycker mina knässkodda jeans från PS är snyggast men hopplöst utan bra fickor.
 
De flesta av mina ridbyxor har ingen mobilficka, så jag får använda midjebälte istället och ser ut som en turistande polack. :cautious:

Nu har jag dock beställt ett par leggings från Fager, de var så sjukt snygga!
Mina favoriter är annars mina PS-byxor, tunna, sitter snyggt, klistrar lagom i dressyrsadeln.
Favorit byxor för vardagsridning är mina pikeur lugana, har även 4 par såna i softshell som jag bor i från september till april typ.

Jag har ett par jeansridbyxor med väldigt klistrig silikon som är perfekt för terrängträning på sprättiga dagar, och för tävling. :angel:
 
De flesta av mina ridbyxor har ingen mobilficka, så jag får använda midjebälte istället och ser ut som en turistande polack. :cautious:

Nu har jag dock beställt ett par leggings från Fager, de var så sjukt snygga!
Mina favoriter är annars mina PS-byxor, tunna, sitter snyggt, klistrar lagom i dressyrsadeln.
Favorit byxor för vardagsridning är mina pikeur lugana, har även 4 par såna i softshell som jag bor i från september till april typ.

Jag har ett par jeansridbyxor med väldigt klistrig silikon som är perfekt för terrängträning på sprättiga dagar, och för tävling. :angel:
Åh jag vill ha recension på fagerbyxorna sen! Har också spanat👍
 
@MiniLi @jarakamandan är de så pass stora så att om man normalt sett pendlar mellan 36 och 38 (eller S/M då) så ska man ta XS i de här? Jag har oftast 36/S i byxor om det inte är en liten modell.
Ja, det går säkert. Med viss reservation för att de skiljer sig lite mellan modellerna tror jag. Tror Performance är lite större i storlek än Function. De nya kompressionsbyxorna vet jag inte riktigt.
MD har mkt på instagram om storlekar!
 
Ja, det går säkert. Med viss reservation för att de skiljer sig lite mellan modellerna tror jag. Tror Performance är lite större i storlek än Function. De nya kompressionsbyxorna vet jag inte riktigt.
MD har mkt på instagram om storlekar!
Jag upplever att de är ungefär lika i storleken, men Function känns tightare för att tyget inte är lika mjukt och följsamt som i Performance.
Mina favoriter av MD hittills är kompressionsbyxorna! Det följer med kroppen och sitter inte kvar i sadeln när jag reser mig. Det har retat gallfeber på mig sen jag bytte sadel att jag konstant har hänggren när jag rider för jag tycker de är så sköna annars. 😂
 
Åh jag vill ha recension på fagerbyxorna sen! Har också spanat👍

Mina Fager-brallor kom på 2 dagar! De är SÅ snygga och väldigt sköna. Inte jätteklistrig silikon.
Jag är lite fundersam över storleken, köpte 38 och de sitter bra, men skulle de töja sig blir de för stora. Insåg efteråt att jag har 36 i mina PS, men där står det ju att man ska köpa en storlek mindre.
6C934318-4025-4D64-8980-FE43DDB6D281.jpeg
 
Mina Fager-brallor kom på 2 dagar! De är SÅ snygga och väldigt sköna. Inte jätteklistrig silikon.
Jag är lite fundersam över storleken, köpte 38 och de sitter bra, men skulle de töja sig blir de för stora. Insåg efteråt att jag har 36 i mina PS, men där står det ju att man ska köpa en storlek mindre.
Visa bifogad fil 72535
Nice! Då ska jag ha dem i minnet för framtiden! 👍
 
Mina favoriter just nu är mina ridtights från Back on track. Sååå sköna. Lagom klistrigt silikon, sitter som en smäck och är lagom tunna. De har också de invävda trådorna som Bot brukar ha, så det ska bli spännande att se hur de är när det blir kallare ute. Än så länge har jag bara använt dem vid 15+.
De har en ficka med dragkedja också, skaplig i storlek. Jag får ner min S21 Ultra i den och den är ju inte liten. :P
 
Jag är helt såld på mina Function från Maya Delorez, kommer aldrig köpa något annat 😍
Plus 1 på den. Efter många år med enbart Pikeur är jag helt sålt på MD. Vill helst ha dem dygnet runt, skönaste byxorna jag har. Extra plus att man kan ha XS när man normalt har M.:D plus bra pris! Tunna och kalla på vintern men då får man använda vintervarianten.
 
Jag köpte ett par från Alequi på rea och är jättenöjd!
Jämfört med Maya Delorez är tyget tjockare och inte lika superstrechigt, jag har samma storlek men dessa sitter lite hårdare men utan att vara obekväma på något sätt. Sitter helt stadigt i midjan, glider inte ner alls. Benen är längre än MD.
Bästa - silikonet är mer lagom så det låter inte sådär irriterande sugproppsaktigt när man rider lätt😁
 
Jag har under senaste året bott i mina Pikeur Candela grip :love: Men de har tyvärr ingen mobilficka, och jag har tröttnat på att rida omkring med mobilen i ett såntdär bälte på armen… Så köpte ett par Ariat Eos Moto för några veckor sedan. De är väldigt tunna och sköna nu på sommaren, har två bra fickor på benen samt silikongrip som är precis lagom greppigt :) Känns exakt som vanliga löpartights fast med skoning. Väldigt sköna.
Kan dock tänka mig att man kan uppleva dom som sladdriga om man gillar mer fasta material i byxorna ;)
 
Jag ska börja rida igen efter ganska långt uppehåll så suger in era tips här som en svamp. Ridmodet har verkligen ändrats mycket sedan min mest aktiva period. Ridtights liksom, vad tusan är det?? Är det något att ha? :laugh:

Jättekul också att se att folk skriver om Alequi. Det är ett av få av de "nyare" märkena jag har koll på, och det endast för att det är en gammal vän till mig som grundade det. Visste inte hur bra det gått för dem, men det verkar ju tydligt vara hyfsat känt bland allmänheten ändå.
 
Jag ska börja rida igen efter ganska långt uppehåll så suger in era tips här som en svamp. Ridmodet har verkligen ändrats mycket sedan min mest aktiva period. Ridtights liksom, vad tusan är det?? Är det något att ha? :laugh:

Jättekul också att se att folk skriver om Alequi. Det är ett av få av de "nyare" märkena jag har koll på, och det endast för att det är en gammal vän till mig som grundade det. Visste inte hur bra det gått för dem, men det verkar ju tydligt vara hyfsat känt bland allmänheten ändå.
Ridtights är superskönt👌
Stretchigt och bra, inga stela obekväma tyger. Tunna och sköna på sommaren 👍
 
Ridtights är superskönt👌
Stretchigt och bra, inga stela obekväma tyger. Tunna och sköna på sommaren 👍
Hur är det med MDs benlängd? Jag är liksom 178 lång, mycket ben och väldigt smala. Kommer det fungera då tror ni?

Har alltid haft det förjävligt svårt att hitta ridbyxor som sitter bra. De blir alltid gigantiska i grenen, eller något annat som inte stämmer. Så har nästan bara kört Pikeur förr i någon udda storlek, tror den hette 72 eller något. :D
 
Hur är det med MDs benlängd? Jag är liksom 178 lång, mycket ben och väldigt smala. Kommer det fungera då tror ni?

Har alltid haft det förjävligt svårt att hitta ridbyxor som sitter bra. De blir alltid gigantiska i grenen, eller något annat som inte stämmer. Så har nästan bara kört Pikeur förr i någon udda storlek, tror den hette 72 eller något. :D
Jag är bara 160 så kan inte direkt tala från erfarenhet men MD själva säger att byxorna funkar även när man är lång iom stretch på alla håll och kanter. Alequi och Zaczess har längre ben än MD i min storlek, men för min del behövs det egentligen inte.

Passformen är ju toppen på tights. Mycket enklare att hitta som passar än vanliga ridbyxor!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 063
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 632
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 723
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp