Ridbyxor - AKUT!

Horsen

Trådstartare
Hej! Har på mindre än en månad lyckats sabba två par ridbyxor, det ena är mina favoritridbyxor, och det är tyget som har spruckit...Jag behöver tips på bra, hållbara, sköna, helst oskodda ridbyxor. Och de får mer än gärna vara billiga! :angel: :crazy:

De märken jag har haft tidigare erfarenhet av är bla roping och hööks, och det var dessa som gick sönder...såå...jag vill ha MASSA tips!

De jag är mest intresserad av är Pikeur, Mountain H, victor hugo och equipage.

:bump:
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Har tre par golden dress som är underbara.

Första paret är sen -98 och är hela och fina fortfarande, andra paret är sen -99 och används flitigare än dom första och är fortfarande lika sköna och hela.
Tredje paret är från 2000 och är även dom hela och sköna.

Sen är Euro Star byxorna bra, har 2 par som är så sköna.
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

pikeur är ju allt annat än billigt, men mina erfarenheter är enbart positiva!
haft två par, bägge köpta på rea för halva priset :banana:

supersköna bägge två (det ena knäskodda fodrade, det andra helskodda), håller passformen i all evighet och allt såntdär.

skulle nog inte köpa ett par för fullpris, inte helskodda iaf, men jag rekommenderar dom varmt iaf! :bow:
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

EuroStar och Pikeur är mina favorit-märken. Håller bra också, även om jag har haft några eurostar i bomull som blivit lite blekta. Det är ju dock ganska dyra byxor.

Har ett par MH som hållit bra, men har i övrigt inga bra erfarenheter av hållbarheten på MH-saker.

Försök hitta några dyrare byxor på rea, de säljs ofta ut. De byxor som har en lite "glattare" yta än de byxor som mestadels innehåller bomull håller ofta bättre och bleks inte så mycket.
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Jag har provat ett otal märken och de flesta har varit bra, men mest prisvärda har helt klart Börjes vanliga, helskodda brallor varit. För 269:- får jag ett par ridbyxor som jag dels inte behöver vara särskilt rädd om och som dels håller i ur och skur. Jag har köpt på mig 3 par och de har hållit i flera år.

//C
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Även jag har enbart postiva erfarenheter av Pikeurs ridbyxor. :love: Även Viktor Hugo tycker jag är bra. Mountain Horse har jag ingen egen erfarenhet av, men jag har hört att de slits sönder fort.
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Jag gillar mina Victor Hugo, brukar gå att hitta till rimligt pris vid reor etc.
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Mina hööks ridbyxor har också spruckit en efter en..
Så jag har bestämmt mig för att satsa på dyrare - men bra ridbyxor.
Har haft mina EUROSTAR nu i ett par månader, dom e otroligt slitstarka!
Och hur sköna som hellst, men man får juh vad man betalar för..
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

vart kan man köpa allt detta? (typ golden dress och så) Min kompis hade ett par eurostar, och de har gått sönder i knäskoningen (hon köpte de i vintras) möjligen ett måndagsex, men det verkar som att jag alltid råkar ut för just dem :crazy:
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Jag är också jättenöjda med mina eurostar och pikeurbyxor! Äldsta paret har jag nog haft i 6 år nu. (Ett under att jag fortfarande kan ha samma storlek!)
Eurostar och pikeur brukar ju finnas på de flesta "riktiga" ridsportsbutikerna. Vart bor du någonstanns?
Stenbergs läder i sthlm har iaf både eurostar, pikeur, cavallo, golden dress och victor hugo. Säg att du rider för en ridklubb så for du 10% rabatt också
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Jag bor typ precis bredvid centaur, men jag hittar inte ett enda par ridbyxor jag vill ha! :crazy: Jag hade spanat in ett par innan rean, men nu har hela lagret med de sålts...:(

Måste man ta med sig sitt medlemskort för ridklubben om man handlar på stenbergs? HAr hört att personalen där är asdryga också :crazy:
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Nejdå, de brukar inte vara så hårda på det hela, såhär tidigt på året har ju alla klubbar ändå inte skickat ut medlemskorten än, iaf inte min klubb :p
Dryg personal? Aj fan, det får jag ta som en pik! (jag jobbade där förra året) ;) Nejdå, de är trevliga! Ridbyxor och stövlar kan de, så det är bara o säga vad du vill ha. de har koll på de flesta material osv.
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Jag har mest Sarm Hippique & Euro Star nu. Väldigt bra ridbyxor, men visst är de lite dyrare. Dock behöver man ju inte nödvändigtvis ha helskodda....
Cavallo, Jacson & Pikeur är oxå mkt bra.
Du har kanske inte nära till Börjes, annars säljer dom Sarm & Cavallo väldigt billigt.
Du kan oxå kolla på www.henrikssonsridsport.se
 
Sv: Ridbyxor - AKUT!

Jag älskar ribyxorna av märket Roping Country Wear, det är stretch i dem och de är jätte mjuka och sköna. Finns i en mängd olika sorters färger och i flera modeller. Jag har gråa, vita, svarta, beiga. Med och utan gubbveck, tygskodda.

De är billiga och i snitt så har de hållt i alla fall minst ett år för mig, visst det finns säkert ridbyxor (typ Euro-Star och Pikeur m.fl) som håller i flera års tid men så är det mycket dyrare och dessutom så tycker jag att det är kul och handla på sig flera par ridbyxor i lite fler färger och olika modeller osv.


Jag har köpt dessa på Granngården i Örebro och Askersund, på Kaias Hästsport i Östansjö (www.kaias.se), på Häst & Hundsport i Örebro. Men de går att beställa på nätet på bl.a. Eriks Hästshop´s hemsida www.erikshastshop.com är adressen dit.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Nomina
·
Utrustning Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: Nomsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp