Ridbyxor...det stora dilemmat ;)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 5 854
Sv: Ridbyxor...det stora dilemmat ;)

om man norlmallånga ben då eller mot det kortare hållet...

Mjuk och följsam skoning vad ska man söka efter för ridbrallor?vilken typ av material ska man ha på skoningen?

javisst är det skönast MEN om man nu vill ha annat vilket material är bäst

Jag tror att det funkar, sen tror jag att det finns vanliga storlekar utan långa ben..:confused:

Bison skrev:
jag har provat en massa modellar, billiga som dyra o de som funkar bäst är Hööks, jag har korta ben o stor rumpa ;) o de är låga i midjan o sitter som en smäck på mig.
Även treadstone oskodda är underbara :love:

har nog typ samma kroppsform som dig, men åker inte brallorna ner i baken på dig när du rider?:confused:

måste bara tipsa om ett par ridbyxor som jag köpte på Globen HS -05 på Börjes för 250 :- de byxorna var VERKLIGEN prisvärda, och jag använder de så gott som varje dag! de sitter supertajt, men är jättestretchiga så att det inte känns. sedan är de lagom höga i midjan (slutar strax ovanför höftbenen på mig) och ganska långa ben. Jag avgudar dem verkligen :) tänkte beställa ett par såna från börjes, men vet ju inte vad de heter.. :s gissar på att det är ett par domino för 318:- aja, man får väl testa o beställa ;)

har beställt ett par Pikeur...F-n 2000:- hoppas dom ÄR bra...;)Beställde från calevo...dessa är det...heter Lascara

jjeg skrev:
har beställt ett par Pikeur...F-n 2000:- hoppas dom ÄR bra...;)Beställde från calevo...dessa är det...heter Lascara

Glömde bilden :)
2013340g.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka