ridbyxor för riktigt smala ben

whizzie

Trådstartare
Jag vill verkligen ha ett par snygga ridbyxor men det verkar omöjligt hitta ett par som passar korta och riktigt smala ben. Damridbyxor kan jag nog nästan glömma och problemet med barnridbyxor är att dom är för små/tajta i midjan/rumpan eller så passar dom där men då är domslappa i benen istället :( Är 23 år och börjar inse att mina ben inte kommer att bli större än vad dom är nu, har alltid köpt ridbyxor trots att dom varit lite stora och tänkt att jag kanske växer i dom men icket. Gick upp ca 6kg under en latperiod men inget satte sig på benen tyvärr. Har samma problem med vanliga byxor och jeans men kan dock ha vissa dyrare märken :crazy:. Jag är ca 160cm lång om jag sträcker på mig :angel:

Någon som har några tips på korta smala ridbyxor som inte är supertajta i midjan och över rumpan?
 
Sv: ridbyxor för riktigt smala ben

H**ks ridbyxor tycker jag är väldigt smala i benen. Har själv det motsatta problemet (väldigt breda, korta ben) och dem fungerar inte alls för mig, dem blir på tok för smala i benen (men är helt okej i midjan)! Så dem kan verkligen vara värda att prova! :)
 
Sv: ridbyxor för riktigt smala ben

jag har bara provat en dammodell av pikeur (minns dock inte vilken) som var förstor.. Bor tyvärr måånga mil från ridsportbutik så har tyvärr svårt att fara och prova så det blir att beställa och skicka igen och det är ju bra att veta vilka modeller som skulle kunna passa. Jag är sugen på att prova någon barnmodell, någon som vet om dom tenderar att vara stora/små i storleken? Och deras slim-modell är den så mycket smalare än deras andra modeller?

Vill gärna ha tips på smala ridstövlar med:) Har alltså vader på ca 27 cm :crazy:
 
Sv: ridbyxor för riktigt smala ben

Eurostar med slim fit?

Italienska ridstövlar kan funka, de har inte riktigt samma syn på hur en människokropp brukar se ut som vi andra har. Så deras kläder och sånt brukar vara för väldigt smala människor.
 
Sv: ridbyxor för riktigt smala ben

Jag har ett par manchesterridbyxor storlek 36 från horze. Sitter perfekt och då är jag nästan 175 lång och de är inte korta!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Utrustning Hej! Jag har ett par ridbyxor som jag köpte precis när jag skulle börja rida, för ett halvår ca. alltså. Nu har dom tänjt ut sig rejält...
2
Svar
36
· Visningar
4 722
Senast: Millz
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 856
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp