Ridbyxor med hög midja och långa ben?

JohannaB

Trådstartare
Jag vill ha tag på ett par snygga ridbyxor med hög midja och långa ben...

...nu tänker alla Buke-utrustnings experter "Lätt!! Pikeur!'

Och jo, så enkelt kan det nog tyvärr bli igen :p men finns det inga sådana ridbyxor i mer budget-klass?
Under tusenlappen?

Förr i världen (läs 90-tal) var det enkelt att få tag på dessa, då hade ridbyxorna hög midja, men modet har nu gjort att alla ridbyxor har låg eller möjligen normal midja....
Jag är lite "kurvigt" byggd (rumpa ;)) och har midja så de låga midjorna i kombination med att jag är så lång gör att alla ridbyxor sitter på höfterna och det ser okej ut tills jag sätter mig till häst....
...då ser det inte kul ut längre! ;)

Tips??

Någon som råkat på ridbyxor med hög midja?
Kanske finns det ngt otippat märke (Horze? MH?) som kanske inte ens marknadsförs som hög midja men som ni ändå provat och det har visat sig vara just den modell jag söker?
 
Sv: Ridbyxor med hög midja och långa ben?

leta begagnat? Det är nästan enda metoden för mig som vill ha hög midja och gubbveck. Annars finns vissa herrbyxor med lite mer normal midja.
 
Sv: Ridbyxor med hög midja och långa ben?

Set också ut så.. HV Polo tycker jag har bra byxor, sydda med kurvor och långa bra ben finns..
(en som får på sig 42 i HV Polo men knappt en Pikeur 88)
 
Sv: Ridbyxor med hög midja och långa ben?

Ridbyxor med långa ben har mig veterligen bara Cavallo, Pikeur och Eurostar, dvs stl 80, 84 osv. Jag har själv extremt långa ben och är så otroligt trött på att få dra upp byxorna så kardborren sitter på vaden och så blir hela pssformen på benen fel. Det svider i plånboken!
 

Liknande trådar

Utrustning Finns det inga stora ridbyxor med hög midja? Alla jag testar är jättesmå.. Och då är jag ändå inte så jättestor, ganska lång och har...
Svar
7
· Visningar
1 369
Utrustning Så svårt att hitta snygga ridbyxor med hög midja. De byxorna jag har med hög midja är Pikeur Candela, John Whitaker och en modell från...
Svar
13
· Visningar
1 533
Senast: Kirie
·
Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 257
Utrustning Jag vänder mig nu till er här på forumet med detta problem. Jag har nämligen väldigt långa, och väldigt smala ben, även smal midja. Så...
Svar
14
· Visningar
1 856
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp