Stora ridbyxor med hög midja?

Helga

Trådstartare
Finns det inga stora ridbyxor med hög midja? Alla jag testar är jättesmå..
Och då är jag ändå inte så jättestor, ganska lång och har storlek 42 i vanliga kläder.

Har testat byxor hos både hööks och börjes jag får knappt på mig dem i storlek 46!! Dessutom är det grymt låg midja..
Ullared har jag handlat på innan men de senaste har de bara haft hemska färger..

Så vart hittar man stora ridbyxor med hög midja till en som har 42 i vanliga byxor??
Finns det?
 
Finns det inga stora ridbyxor med hög midja? Alla jag testar är jättesmå..
Och då är jag ändå inte så jättestor, ganska lång och har storlek 42 i vanliga kläder.

Har testat byxor hos både hööks och börjes jag får knappt på mig dem i storlek 46!! Dessutom är det grymt låg midja..
Ullared har jag handlat på innan men de senaste har de bara haft hemska färger..

Så vart hittar man stora ridbyxor med hög midja till en som har 42 i vanliga byxor??
Finns det?
Bocaj i storlek 48 (italiensk storlek) funkar fint för mig som har 46 i midjan, dessutom är midjan lagom hög och de är stretchiga! Horselife har också bra passform och normala storlekar!
 
Horzes grand prix ridbyxa är stora i storleken samt höga i midjan.
Sen har även Hööks ett par med större storlek, 44-50 typ och de är gudomligt sköbs och superhöga i midjan. Linningen är nästan 1 dm! :love: Finns bara i svart vad jag sett än så länge.
Vet inte om de är sydda helt annorlunda för i de kan jag ha lätt ga 44 i och deras andra modeller går knappt över låren, än mindre knäppa.
 
Jag har oftast typ 42 i vanliga byxor, och jag har 42 även på Hööks... Deras silikonskodda som finns i grått och svart (och någon mer färg?) är helt underbara, stretchiga, mjuka och ganska höga i midjan.
Provade även ett par JH häromdagen (i 42, upplevde dem som ganska rymlig 42a) men de var inte så höga i midjan.
Även deras billigaste, som finns i en mängd olika färger, är väldigt mjuka, höga i midjan och ganska generösa i storleken. Har du provat dem?
 
Finns det inga stora ridbyxor med hög midja? Alla jag testar är jättesmå..
Och då är jag ändå inte så jättestor, ganska lång och har storlek 42 i vanliga kläder.

Har testat byxor hos både hööks och börjes jag får knappt på mig dem i storlek 46!! Dessutom är det grymt låg midja..
Ullared har jag handlat på innan men de senaste har de bara haft hemska färger..

Så vart hittar man stora ridbyxor med hög midja till en som har 42 i vanliga byxor??
Finns det?

Jag köper alltid ridbyxor i herrmodell, de är av någon outgrundlig anledning bra mycket bekvämare.
Jag är 183cm lång och har normalt 40-42 i strl, men vill också gärna ha hög midja...
Har från många olika tillverkare...
 
Jag har ett par från Horze, minns inte namnet på modellen men jag köpte dem för ett år sedan. Funkade med samma storlek som jag har i övriga kläder, det gjorde de inte på Börjes och Hööks.
 
Jag har ett par svarta ridbyxor från märket Copperfield, så sköna att rida i! :love: de har 2 "knappar /spännen" och är höga i midjan. Världens skönaste som sagt, de bästa jag ägt! :) jag köpte mina i vintras på Ullared för typ 200kr(var typ "rea":p) de har grip i knäna i form av små "prickar " som verkligen ger grepp om sadeln! De kan jag verkligen tipsa om! Ganska "tjocka" så otroligt bra på vintern o höst o vår kvällar då de kan vara kallare.:p
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 322
Senast: Squie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 180
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Provade ett par av Uhips Light Functional Pants på MyDog och älskade hur de satt. Smidiga, stretchiga och med hög midja. De är ju dock...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 357
Senast: HeddaVovven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp