Ridbyxor åt långa, smala ben..

tommygun94

Trådstartare
Jag vänder mig nu till er här på forumet med detta problem.
Jag har nämligen väldigt långa, och väldigt smala ben, även smal midja.
Så att finna ridbyxor som sitter tight och bra men INTE slutar vid knäna är omöjligt.. Så snälla, ge mig tips!

Jag kan ju inte vara den enda långbenta här på buke, någon som vill dela med er av tips på ridbyxor som kan passa min ben? :confused: Jag är inte beredd att betala nån tusenlapp då det trots allt bara är byxor och jag inte tävlar utan rider in och utbildar unghäst och promenadrider en gamling just nu. Ska det behöva vara så dyrt får det duga med jeans som jag har just nu, skulle bara vara trevligt med ett par riktiga ridbyxor. :D
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

Dom är dyra men Pikeur har specialstorlekar för just långa ben. Det är utan tvekan de ridbyxor som sitter absolut bäst på smala långbenta typer:).
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

Jag säger också Pikeur, håll utkik efter 70-serien i storlekar eftersom de är extra långa.

Tyvärr kostar byxorna en del pengar, men de är väldigt sköna, snygga och hållbara. Vardagslyx, helt enkelt! Men det kan ju gå att hitta begagnade också, eller på rea.
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

*kl*

Alltså, jag med korta (!) inte direkt smala ben har Pikeurs extra långa, i mitt fall 80. De sitter som vanliga 38/40 byxor och är lagom långa i benen till mig, dvs inte alls några modellben?
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

Håller med dig, jag har extra långa i Pikeur (stl 76) och kan inte alls skryta med långa smala ben utan snarare normala. Eller finns det kanske modeller med ännu längre benlängd? Annars har jag svårt att se hur de skulle räcka till.
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

Jag har samma problem som dig, dom jag hittat som sitter bäst är Mountain horse faktiskt! Vet inte om alla modeller är såpass långa benen, det Jeanie jag har.

Är osäker på priserna, men tror de ligger på runt 800kr oskodda och typ 1200 helskodda kanske? Inte så fasligt dyra i alla fall, vill du ha ett par bra ridbyxor kommer du nog dessvärre inte undan billigare än så.
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

OK. På mig som är 160 är benen för långa och midjan för hög. Men det kanske är en annan modell. Sen blir ju benen kortare om man töjer ut dem på bredden också.
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

*delvis kl*

Aha! Jag har mest Lugana, typ 2 andra till jag inte vet vad de heter. Jag är 168 men det är typ bara överkropp :mad:
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

De märken som gör byxor med extra långa ben är Piqeur, Eurostar och Cavallo. Bara att betala och se glad ut :crazy:
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

Åh, trist att det ska måsta vara så dyrt. Då får jag se om jag kanske fortsätter rida i min stretchiga jeans, i alla fall ett tag till. Jag måste dessvärre skaffa ny utrustning till min "lilla" islandshäst som vuxit ur precis allting jag skaffat åt honom, både på höjden och bredden.. Han passar enbart i mitt enorma varmblods utrustning just nu, tror han går på steroider.. :D

Så då har jag annat att lägga tusenlapparna på, byxorna får vänta, men tack så mycket för tipsen allihopa, ska ha det i åtanke om det blir ett köp i "framtiden". :) Dessvärre är jag 175 cm lång med superlånga ben, minimal midja och kort överkropp, så får fundera om Pikeur skulle funka eftersom folk med kortare ben passar i dom. Min kroppsform är omöjlig att hitta kläder åt! :eek:
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

Jag är också lång, 178, med långsam ben... Mina favoritbyxor är Pikeurs modell Lucinda med stretch nedtill! (långa varianten...) De är dem som sitter överlägset bäst av alla modeller och märken jag har provat, dessutom är det väldigt praktiskt med stretchen längst ner. Då gör det inte lika mycket att byxorna inte är riktigt så långa som de kanske skulle varit... Mina slutar en liten bit ovanför fotknölarna.

Känner du inte för att lägga så mycket pengar på ridbyxor just nu så titta efter de som har stretchtyg nedtill, tror det fanns en modell i Hööks höst/vinterkollektion som såg trevliga ut! :)
 
Sv: Ridbyxor åt långa, smala ben..

De med lagom långa ben som jag upplevt är Pikeur, vissa Eurostar, Whitaker och Mountain Horse av de jag provat.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 842
Senast: Salinero
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 302
Senast: fetange
·
Utrustning Jag vill verkligen ha ett par snygga ridbyxor men det verkar omöjligt hitta ett par som passar korta och riktigt smala ben. Damridbyxor...
Svar
7
· Visningar
2 133
Senast: Roten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp