Ridbyxor med hög midja

GulleTrollet

Trådstartare
Någon som kan tipsa om bra Islandsridbyxor med hög midja? Helst så dom går upp över naveln. Hittar bara byxor med låg midja och inte alls kul när man ska sitta ner eller böja sig... Haha :o vill ju känna sig bekväm i sina ridkläder..
 
Sv: Ridbyxor med hög midja

Har ett par Catago som har ganska hög midja, sen vet jag att jag provat ett par med riktigt hög midja, kommer bara inte ihåg vad det var för märke.
 
Sv: Ridbyxor med hög midja

Rekommenderar Pikeurs ridbyxor. De har flera olika modeller med riktigt hög midja som är jättesköna :)
 
Sv: Ridbyxor med hög midja

Haha och jag tycker alla ridbyxor är höga i midjan (har kanske lite o göra med sin egen kroppsbyggnad också, jag är himla bukkort..) men jag har iaf från både ástund och topreiter och dom går upp över midjan och hur jag än tråklar på huk skulle dom aldrig någonsin visa något ;) Det är dessutom dom två märken som gör skönast ridbyxor överhuvudtaget = himla viktigt om man spenderar 90% av sin vakna tid per år i ridbyxor ;)
 
Sv: Ridbyxor med hög midja

Jag som tycker sonnenreiter har låg midja...beror nog på hur man är byggd helt enkelt:)
 
Sv: Ridbyxor med hög midja

Sonnenreiter Dakota har låg midja, men det finns andra av deras modeller med hög midja (har eeh...många par kan man väl uttrycka det :o )

/Malin
 
Sv: Ridbyxor med hög midja

De jag har haft som varit höga i midjan är Jacson Roping samt Ástund (med extra långa ben).
Låga i midjan är de jag har just nu, ELT.
 
Sv: Ridbyxor med hög midja

Kan bara skriva under på att Pikeurs ridbyxor är underbara! Jag vet inte om de har någon islandsmodell (jag rider alltid med stövlar), men de är nog de skönaste byxorna med i särklass bäst kvalité som jag någonsin har ridit i.
Min favorit är Lugana multistretch som har ganska hög midja. Candela är en annan bra modell med hög midja och snygga detaljer i form av te knappar vid gylfen. Otroligt snygga som tävlingsridbyxor :d
Det enda jag inte älskar är priset... :p
 
Sv: Ridbyxor med hög midja

Jag har ett par isabell werth, ett par crw och ett par treadstone. Jättesköna alla tre med hög midja o islandsmodell. :)
Werth- byxorna är supermjuka men ganska mycket utställda. Som att ha mjukisbyxor trots att de är helskodda.
Treadstone har otrolig kvalitet, har haft dem i fem år, fortfarande nyskick nästan. Stadigt men stretchigt tyg, ser snyggt ut, inga troskanter syns.
Crw liknar treadstone fast lite tunnare tyg. Mer stretch och finns med lite blingiga varianter.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Letar efter lite vettiga friluftsbyxor, helst med låg midja - medelhög går eventuellt bra med mycket stretch och skönt/mjukt/smidigt...
2
Svar
23
· Visningar
1 642
Senast: Flixon
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
293
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 324
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp