Friluftsbyxor med låg midja och mycket stretch.

Byxor som är normala mot höga går typ upp till mina bröst. 😅 Jag har liksom ingen överkropp, inget mellanrum mellan revben och höft, mina revben går liksom ner innanför höftbenen.

Mina uhip är lite mer än 25 cm från grensöm till midja, på mig innebär det att de hamnar över naveln. Makke är 3-4 cm lägre (svårt att mäta likvärdigt, de har ju ingen söm mitt i grenen), vilket på mig är "sitter på höften", en ganska perfekt höjd för mig. Båda två i strl 36.

(Jag har också väldigt kort mellan höft-midja-revben, och ingen markerad midja och rätt raka höfter på det. Det är inte många centimeter som skiljer mellan "perfekt" och "helt fel", och om byxor inte sitter precis där de ska kommer de glida dit ändå. :meh:)
 
Mina uhip är lite mer än 25 cm från grensöm till midja, på mig innebär det att de hamnar över naveln. Makke är 3-4 cm lägre (svårt att mäta likvärdigt, de har ju ingen söm mitt i grenen), vilket på mig är "sitter på höften", en ganska perfekt höjd för mig. Båda två i strl 36.

(Jag har också väldigt kort mellan höft-midja-revben, och ingen markerad midja och rätt raka höfter på det. Det är inte många centimeter som skiljer mellan "perfekt" och "helt fel", och om byxor inte sitter precis där de ska kommer de glida dit ändå. :meh:)

Ja då är dom bara några centimeter från mina bröst om dom är mer än 25 cm från grensöm till midja. Jag har väldigt breda höfter och markerad midja och smal över revbenen, men det hjälper inte då midjan glappar i alla byxor för att den sitter under brösten. :laugh: Ska kolla på Makke, dom kanske hamnar i midjan. 😅
 
Jag älskar mina Taiga Russel, de sitter på höften och inte uppe i midjan. Stretchiga, inte tajta, sköna knäskydd och bra fickor.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 173
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 703
Senast: Badger
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 516
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp