Ridbyxor med lös passform?

Sv: Ridbyxor med lös passform?

Dessa tycker jag är rätt schyssta.
Har de vita, men ser hellöjlig ut i dom, så jag har inte användt dom mer än 2ggr :D
Antingen ser de skumma ut på alla, eller också bara på mej.
Men jag tycker de är snygga på bilderna iaf!

D1153.jpg

Fast dessa är nästan snyggare, båda modell & färg.
D1152.jpg

Det är Riders Company, kostar typ 1000 kr,hyfsad kvalitét. Tror jag :D

Senast ändrad av en moderator:

Piquer Janina = Hög och bred midja, sneda fickor, gubbveck och vidd i låren. Passa mig som har hyfsad midja men bred bak och rejäla lår!!!!
Har storlek 40-42 normalt och behöver 88 i Piquer.
Nackdel - ganska dyra och måste beställas på de flesta ställen .... Pris ca 1600:- leveranstid 6-8 v ...

Kolla vad jag hittade!
8709.jpg

Tyvärr var det rätt tråkiga färger. Men det är ju en snygg modell!:d

Jag vill också ha såna. Har min mammas gamla som är liknande i modellen, men de är förstora i midjan dock...

Har dock nygligen köpt mig ett på hööks, men lite lösare passform:love: helt underbara, och priset lika så (var på rea).

:crazy: Skulle bli tokig om ridbyxorna satt så högt upp....jag gör allt för att dra ner dem, brukar vika linningen för att det ska bli bekvämare.

Jag har ett par från MH med gubbveck och lösare passform, köpt på Gekås för runt hundralappen. Sköna, men jag gillar låg midja :D

Får jag vara fräck och slänga in en fråga? :o
Jag letar också ridbyxor samma typ som du, inte lika 'pösiga' byxor men med gubbveck och lägre midja. Nån som vet?

Men den som jag slängde in bild på är inte så jättelös! Sen är väl kanske inte midjan så låg men helt ok.

pikeur mondega är ganska lösa i passformen och har gubbveck

Mina back 2 back sommarridbyxor är tajta runt vaderna men lösa från knäna uppåt.. Och hög midja så att man inte behöv fundera att dra upp dem, utan de sitter bra! :) :love:

Fröken_Skåne skrev:
Får jag vara fräck och slänga in en fråga? :o
Jag letar också ridbyxor samma typ som du, inte lika 'pösiga' byxor men med gubbveck och lägre midja. Nån som vet?

Puttar upp tråden lite, och givetvis får du det :D

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 369
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
597
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 537
Senast: ako
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka