Ridbyxor som är höga i midjan

Wilfa

Trådstartare
Jag är på jakt efter sköna, helskodda ridbyxor som är höga i midjan. Trivs inte i modeller som är låga, tycker de kommer för långt ned på rumpan när man rider. Prisläget spelar ingen större roll, bara modellen är bra. Mina favoriter håller på att trilla sönder, de är helt uppslitna så nu är det akut. Ska till Falsterbo i morgon och på söndag och kanske går det att hitta något där?

Sv: Ridbyxor som är höga i midjan

H**ks har oftast en eller flera olika modeller på ridbyxor med hög midja, du kan ringa deras kundtjänst, hur idiotiska frågor man än har så svarar dom snällt :D .

Dollar

pikeur har också några med hög modja!

Leta efter Victor Hugo´s modell Badminton, om de görs fortfarande..

Hittade bara en liten bild, men som du ser är linningen extra bred, vilket gör att de går upp en bra bit. Dessutom slimmar de in magen och höfterna.. :D

Kostar en del, men ack så sköna! :love:

Själv är jag såld på mina ridbyxor från Sonnenreiter. Man kan bo i dom och de ser fortfarande nya ut.

Om du vill ha ett par helskodda till bra pris så är Börjes Champion byxor bra, har hög midja.

Hittade några som heter "Classic Touch" hos Börjes när jag var på Falsterbo i går. Väldigt billiga :d och dessutom har jag nu provridit 2 gånger och de är jättesköna! Fanns tyvärr bara i beige men jag köpte 2 par och det är jag väldigt nöjd med :love:

Har haft många ridbyxor från Börjes genom åren och varit nöjd med alla. Fast måste erkänna att de inte slår mina Sonnenreiter :D . Köpt 2 par från Hööks och väldigt missnöjda med båda. Ett av paren kostade över 700:- och efter 3 ridturer så var redan skoningen noppad i rumpan och mot låren. När man sedan ringer och klagar så säger dom att så ska det vara och störs man av det så är det bara att ta rakhyveln och ta bort dom :smirk: . Båda sprack i grenen efter ett tag och sedan tittar man på ett par helskodda från Börjes (tror jag betalade typ 200:-) som är 10 år gamla och fortfarande ok och används.

Kentuckey...bästa som finns...har man en gång ägt ett par så vill man inte ha annat ;)
Pikeur laguana...är oxå bra...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag vill ha tag på ett par snygga ridbyxor med hög midja och långa ben... ...nu tänker alla Buke-utrustnings experter "Lätt...
Svar
3
· Visningar
2 164
Senast: Jane_Done
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett par ridbyxor som kan passa mig... Det känns helt hopplöst! Jag har stl 36, inte så långa ben och ingen rumpa...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: Hopplapolle
·
B
Utrustning Jag har tänkt inhandla två par nya ridbyxor, ett till tävling och ett till vardagsträning. De ska vara helskodda och rätt höga i midjan...
Svar
19
· Visningar
1 634
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka