Ridbyxor!!!

lillaana

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett par ridbyxor som kan passa mig...
Det känns helt hopplöst! Jag har stl 36, inte så långa ben och ingen rumpa, så alla byxor jag provar blir liksom pösiga under skinkorna där jag inte kan fylla ut dem. Jag är inte pinnsmal men saknar som sagt rumpa...
Vilken modell kan funka då??? Jag vill helst ha ett par rutiga :love: och absolut helskodda. Högt eller lågt skurna i midjan spelar ingen roll.
Är Pikeur små i storlekarna? Bör jag satsa på en 38 då? Andra märken är heeelt tänkbara också.
Och alla dessa konstiga storlekar som ridbyxor har :confused:... vilken djungel!:eek::eek::eek:
HJÄÄÄLP!!!!!!!!!!
 
Sv: Ridbyxor!!!

Pikeur har ju en förmåga att sitta bra på dom flesta ;)
Jag har en stl större i ridbyxor, jag har 34 i vanliga byxor och 72 i Pikeurs (dvs 36, halvera!) Någon modell har jag snudd på 76 (38).
Men sitter bra gör dom!
 
Sv: Ridbyxor!!!

Pikeur har ju en förmåga att sitta bra på dom flesta ;)
Jag har en stl större i ridbyxor, jag har 34 i vanliga byxor och 72 i Pikeurs (dvs 36, halvera!) Någon modell har jag snudd på 76 (38).
Men sitter bra gör dom!

Men de har ju så många modeller.... jag blir helt förvirrad... :confused:
Jag borde alltså köpa 38 i dessa? De där storlekarna 72 osv, är det med långa ben? Det vill jag INTE ha!
 
Sv: Ridbyxor!!!

Jag har Euro-Star, har några i stlk 72 och några i stlk 34 de är korta i benen dvs jag som är 1,62 kan ha dem ;) och de sitter väääldigt bra på mig.
 
Sv: Ridbyxor!!!

Måste förtydliga detta med storlekarna lite
36, 38 osv är "svenska" storlekar medan 72, 76 osv. är "tyska" storlekar där skillnaden är att den "tyska" storleken har längre ben.

Om du vill ha ett par 36or utan långa ben ska du köpa ett par där det står just 36, om du vill ha ett par med långa ben ska du köpa ett par 72or.
 
Sv: Ridbyxor!!!

Min erfarenhet är att Pikeurbyxorna passar i princip ALLA...

och jag skulle tagit den storleken du vanligtvis har.
 
Sv: Ridbyxor!!!

Måste förtydliga detta med storlekarna lite
36, 38 osv är "svenska" storlekar medan 72, 76 osv. är "tyska" storlekar där skillnaden är att den "tyska" storleken har längre ben.

Om du vill ha ett par 36or utan långa ben ska du köpa ett par där det står just 36, om du vill ha ett par med långa ben ska du köpa ett par 72or.

Tack! Nu känns det klarare! :laugh:
 
Sv: Ridbyxor!!!

Prova dig fram det är alltid bäst! Då det kan skilja i storlekarna modellerna mellan men Pikeur är helt outstanding, när du väl har ett par vill du inte rida i annat ;) de håller färgen, formen tvätt efter tvätt.
 
Sv: Ridbyxor!!!

Det där med att de håller färgen tvätt efter tvätt tycker jag inte stämmer riktigt, ett par som jag har haft i 5-6 månader har inte samma färg som innan.
Men jag sliter ut ridbyxor ganska snabbt med :p och Pikeur är de ridbyxorna som håller längst för mig, dessutom så är de helt klart skönast att rida i.
 
Sv: Ridbyxor!!!

Du sliter ju på dina dressyrstövlar, roeckl handskar och ridbyxor som en annan inte kan förstå sig på hur det är möjligt så därför förstår jag att du inte håller med mig om att Pikeur ridbyxorna håller färgerna tvätt efter tvätt, sedan beror det så klart också hur ofta du tvättar dem.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 808
Senast: Salinero
·
Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 257
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp