Bukefalos 28 år!

Ridhjälm - Olympic Protector

M

MaLu

Någon som har den? Jag har en hjälm som heter Olympic Rider nu och den tycker jag är jättebra. Men nu börjar den bli lite väl gammal och sliten så nu ska jag ha en ny! Har provat en del hjälmar men jag tycker inte att någon passar - alla har ju helt fel form!!

Men den här Olympic Protector tyckte jag var bra (antar att det är samma tillverkare som på den jag har) jag vill veta vad ni tycker om den här hjälmen.

Den finns i en blå färg som inte är riktigt som hjälmarna brukar se ut men jag tycker det är snyggt, eller? :confused:

/maria
 
Jag bytte bara för några veckor sedan ut min Olympic Rider till Olympic Protector, kändes som "hemma" redan efter ett par minuter, inte så konstigt eftersom hon i affären trodde att det var samma hjälm fast de hade bytt nanm på modellen.

Ang. färgen så är båda mina hjälmar svarta och jag har inte sett den blåa färgen eftersom hon specialbeställde hem den här hjälmen åt mig. Hon hade någon annan modell i affären men eftersom jag såg ut som Toker i den med öronen utstickandes åt var sitt håll så ville jag inte ha den :D.
 
Jag har den o det är den enda hjälm som jag har provat på senaste tiden som passar min huvudform.
 
Jag med! Den här hjälmen kändes ju bekväm redan från början när jag provade den precis som min gamla!

Synd att det var på Ridboden i Ullared jag hittade den, jag hade inga pengar kvar och det är två timmars bilresa dit. Hoppas att den finns här i närheten också!

/malu
 
Jag betalade 479:- för min, inte alls farligt tycker jag.

Min gamla var ju trots allt från -98 så det var ett välbehövligt byte (kan dock stoltsera med att jag flyger av otroligt sällan, senast var nog, hmmm, -99 tror jag. :D).
 
Jag köpte min på Bole (har de inpå knutarna så jag kunde prova) och den kostar 362,50 där. Det står inte på deras hemsida att det är en Olympic Protector men det står det i min hjälm i alla fall.
 
men den finns säkert på närmare håll. Om inte beställer de flesta butiker gärna hem det kunderna vill ha. Min mamma är för övrigt på ridboden i ullared just nu :p
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 996
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 388
Senast: JennyLz
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Lady_S
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp