Ridhjälm på Lidl.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fortfarande Grevinnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 050
F

Fortfarande Grevinnan

Var där igår och köpte två stycken för 198 kronor styck.
Svarta med den där typiska gråa ventilationen fram och bak och några tunna ventilations skåror på sidorna i svart och en tunn reflexpasspoal där bak, riktigt snygg faktiskt!!!!
Sen hur bra den är och hur länge den håller sej fin vet jag ju inte....än.

Sv: Ridhjälm på Lidl.

Är de hjälmarna godkända? Jag blir lite tveksam när jag hör var de säljs och hur billiga de är, tyvärr.:crazy:

Fortfarande Grevinnan skrev:
Svarta med den där typiska gråa ventilationen fram och bak och några tunna ventilations skåror på sidorna i svart och en tunn reflexpasspoal där bak, riktigt snygg faktiskt!!!!

Var oxå där och tycker dom är jättefina... men dom passade inte alls min huvudform, var för bred och tryckte i pannan provade olika storlekar och inställningar men ingen var bra:( ). Satt inte still om jag rörde på huvudet. Dom ska iaf vara godkända enl. förpackningen.

Dom är CE-märkta och något mer.....

Fortfarande Grevinnan skrev:

Vilken affär pratar ni om?? :eek:

Jag skulle aldrig våga köpa en så billig hjälm.

Jag tyckte de kändes och såg ut som cykelhjälmar med sammet på:crazy: , skulle annars köpt en. Jag antar jag är bortskämd med min Kavalkade-hjälm.:love:

har lidl mycket hästgrejer?
finns det nån lidl i närheten av lund?

Lidl är som Netto. Då och då tar de in billiga hästgrejer.

Jag hade personligen inte vågat köpa en hjälm från de ställena...oavsett om de står att de är godkända. :crazy:

Täcken och sånt däremot kan jag tänka mig.

Jag tror det finns i Lund. Har funnits iaf. Jag kanske kan visa dig någon dag? :idea:

Jag var jättesugen på att köpa ett nytt täcke, de såg mkt trevliga ut, men storlek 155?? Jag skulle behöva sy in täcket på ca 54 stället för att få det att passa... Morr mutter...

Vad var det för täcken då??? Andasfunktion? Märke? ... Ni som kollat in kan ni beskriva lite???

Nej ush.
Jag hade aldrig vågat köpa en hjälm där.
Det känns lite väl otryggt när den är sååå billig, då kan den ju aldrig vara lika bra som en dyrare.

Usch, hur vågar man köpa en hjälm för 198 kr? :eek:
Den kan inte vara säker! :mad:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 499
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 011
Senast: Calmiche
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka