Ridlektion vecka 40

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fyller jag år så jag hade förätit mig en aning på bakelse innan ridlektionen. Ajaj. Jag mådde lite illa när jag åkte dit och undrade hur det skulle gå. Som tur var hann det mesta släppa innan det var dags att sitta upp.

Jag hade samma ponny som förra veckan. I början av lektionen fick vi göra bakdelsvändningar. Jag hade faktiskt aldrig gjort någon sådan förut :o. Men jag hade läst hur man gör :p och det gick riktigt bra. Jag fick beröm och blev senare omnämnd som ett praktexempel på att det går att lära sig ridning genom att läsa om det. :D

Ponnyn var lika stel som förra gången men det var bara att rida på och mot slutet av lektionen började han mjukna! :) Själv fick jag blodsmak i munnen under lektionen.

Nu har jag ridit den hästen två gånger på rad så jag kommer att få en annan häst nästa vecka. Precis när man börjat hitta knapparna på den... Men den andra hästen ser riktigt trevlig ut så det kan bli bra det med.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 256
  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 180
Senast: manda
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp