Bukefalos 28 år!

Ridning och gravid

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ridning och gravid

LÅnar knapp. Tycker att man rider så länge det känns bra och man vill. Förra gången hann jag med att rida in min unghäst (red tom april, födde 29 aug) och jag hoppade min gamla häst. Sedan gick en på bete och andra på station, så jag hade inget att rida men kände att jag gärna hade fortsatt. Nu känner jag att balansen blivit mycket sämre bara över en vecka, så jag hoppade min unghäst för två veckor sedan och min gamla förra veckan. Honom kan jag nog gymnastikhoppa något mer om det känns ok, annars blir det dressyr ett tag till. Är nu i mer än v 20, har inte exakt koll men ca 22-23 tror jag. Sedan tycker jag att det är minst lika obehagligt att hantera hästarna, i alla fall om man har unghästar och sånt. Min hingst kommer jag att rida längre än unghästen, för han känner jag mig säkrare på då han inte rör sig lika stort. Men det är inte kul att rida till varje pris. Om jag bara orkar skritta så får det vara, det måste gå att få ut något av träningen. Man kan ju tömköra och longera och så får maken rida sedan.
Jag skrev en tråd på hoppning om det där med balans och hoppning. Har ni känt markant sämre balans och när kom det?
 
Sv: Ridning och gravid

Jag tycker såhär:Alla ska göra det dom känner är bäst!Självklart ska man inte sluta rida om man inte vill det.Jag skulle inte heller sluta göra det helt men jag skulle nite rida nippriga unghästar tex.
 
Sv: Ridning och gravid

jag red så länge jag inte fick ont utav det. Tycker att det är upp till var och en att bestämma.
 
Sv: Ridning och gravid

jag är i vecka 19 och ännu rider jag två hästar varje dag, och märker ingen skillnad, har inte börjat få så mycket mage ännu heller, men den kommer väl nu när som helst! Jag hoppas att jag ska kunna rida så länge som det går. :)
 
Sv: Ridning och gravid

Det ÄR upp till var och en och bestämma. Man kan inte tvinga nån att inte rida...
 
Sv: Ridning och gravid

Hejsan!! Jag red o tävla hoppning fram till v 32... Sen skritta jag mest,satt upp o skritta 3 dagar innan min Hugo kom... Man kan nog rida så länge det känns bra... Lycka till med bebben..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 352
Senast: QueenLilith
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
1 835
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 212
Utrustning Hej! Jag har lite undringar om era åsikter kring bettlösa träns, vilka varianter ni använder och varför? Jag har en mycket känslig...
Svar
2
· Visningar
1 637
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp