Ridponnyhingst till Welshsto e. Glansevin Gadabout

Sv: Ridponnyhingst till Welshsto e. Glansevin Gadabout

Cirkus: Ja, jag tror som du säger att Veronas Bo-gi ger lite ojämt i storlekarna. Hade jag haft ett större sto hade han legat högt på listan för han ger så så flotta kompetenta ponnyer :)

Sockerbit: Geld är ju en hingst som jag tror att han kanske förärver sig med en hel del massa? Så fin hingst, men inget för mig känner jag...

Calvaro: Vermont vore ju drömhingst :love: , men fryst är uteslutet för mig av flera skäl.

Just nu är listan nog denna utan inbördes rang:

Fs dont worry
Speycksbosch dancer
De Goede Ree Metall
Fs champion deluxe

Sen vet man aldrig, kanske det blir Welshhingst till slut ändå. Där vet jag lite mer vad jag får kan man väl säga och där kan jag absolut avla vidare om det blir ett sto (om det blir tillräckligt bra naturligtvis). Om jag tar en ridponnyhingst känns det mycket mer som ett osäkert kort att avla vidare på framför allt storleksmässigt.

Tur man har några månader kvar att vela om detta ;)
 
Sv: Ridponnyhingst till Welshsto e. Glansevin Gadabout

Det är väl det som är en del av tjusningen med att hålla på med avel :)

Jag jobbar ju som avelsrådgivare på kosidan. Planerar väl ungefär 100 tjurval om dagen. Då har jag ingen beslutsvånda för där har jag en helt annan känsla eftersom jag ser mycket mer avkommor och man lär sig vilka blodslinjer som funkar på vad. Men med mina två ponnyer där kan man ju grubbla så man ligger sömnlös :D
 

Liknande trådar

Avel Hej! Nästa år vill jag betäcka min övervuxna ridponny. Tyvärr är hon okänd, imp från danmark. Jag funderar antingen på en...
Svar
12
· Visningar
2 016
Senast: hetluft
·
Avel Ska betäcka mitt ridponnysto och vill därför gärna ha förslag på bra ridponnyhingstar, helst också med motivering varför du...
Svar
8
· Visningar
1 894
Senast: Skugga
·
Avel Ja, vad ska jag välja? Jag söker en liten (max ca 130 cm) ponnyhingst med utmärkta gångarter. Jag har tittat mkt på Welsh (mountiain...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 793
Senast: Jate Volim
·
S
Avel Förhoppningsvis ska mitt sto äntligen betäckas. Har tänkt på det länge och i somras fick hon en skada som veterinärerna nu säger att hon...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 085
Senast: dartmoorforever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp