Sv: Ridresor

Har varit i Polen två gånger med välkänd researrangör.
Första gången var jag nöjd, fina hästar.
Andra gången till ett annat ställe kändes det väldigt tråkigt.
Hästarna var inte glada. Magra, skänkeldöda, stenhårda i munnen. "Tränaren" var brysk mot djuren kunde bli aggresiv och slog hästrna med spö.
Jag ville inte rida, tyckte så synd om hästarna. Man har ju rätt höga förväntningar. Det var mycket som inte stämde med katalogen. Ingen av resmålen är kvar hos arrangören idag.
Något man kanske ska tänka på att resmålet har någon form av sidoverksamhet som avel, tävling. Om det bara är uppbyggt för turister så är risken större att hästarna inte mår bra tror jag.
Har även varit i Danmark och ridit islandshäst , tyckte de inte var så noga med hästrana och inte hade något säkerhetstänk.
Jag har varit på flera ställen i Sverige de flesta har varit mån om sina hästar och allt runt omkring. Men det har funnits undantag även här.
 
Sv: Ridresor

Jag var på en ridresa på Island för två år sedan, helt annorlunda från här men en hästbonde som verkligen kunde sin sak och var mån om hästarna. Han kände alla sina hästar fast de var flera hundra st. Det var fantastiskt verkligen, men man ska akta sig för ställena som har mer dagsturer. Min erfarenhet iaf :)

Snälla du - kan du inte PM:a mig vilket ställe det var och kanske hur man kommer i kontakt med dem, tex hemsida. Vore jättebussigt! :)
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 777
Senast: Mirre
·
Foder & Strö Har en fundering... Var i Frankrike med en annan bukefalist och hennes man, vi var på ridresa till camargue (så ni kan ju gissa vem...
2
Svar
30
· Visningar
3 734
Senast: Rolle
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 171
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp