Ridskoleryttare 2017

Ingen som vet något om ridskolorna i Uppsala?

Åk och kolla på lektioner på de olika ställena. Om jag inte minns fel har de väl flera olika ridlärare/instruktörer och för att hitta en ridskola och lärare som passar dig, så kolla runt lite. Där jag rider nu har jag ridit för nästan alla nu (p.g.a. sjukdom har jag ridit igen några gånger) och insett att olika ridlärare passar mig olika bra, de lär ut på lite olika sätt och har olika lektionsupplägg.

Det kanske finns ströplatser nu men annars är det väl lättare att börja när höstterminen börjar. Då kan du ju redan nu i lugn takt kolla runt (typ besöka en ridlektion/vecka och kolla på), lektionsschema och vilka som håller i lektionerna står väl på hemsidorna. Buss går det väl till alla, men man får promenera lite till en del.
 
Jag red lektion igen. Red ett fuxsto som brunstade och inte visade sig helt från sin bästa sida men jag hade kul ändå. Jag gillar henne trots att hon har vissa skogstokiga tendenser.

Det verkar som att det kommer bli sista terminen på denna ridskolan då jag söker lite jobb hem-hemma. Får se hur det blir med det och ridningen till hösten.
 
Efter uppehåll från ridskolan, där dom haft ridläger under sommaren, så är det nu dags får höstterminen:)

Är verkligen taggad för en ny termin och hoppas det blir en fin höst med mycket uteritt:banana:
 
På min ridskola var hästarna inte lediga så många veckor under sommaren, det var lite sommarridskola (en dag i veckan) och ridläger och kurser och uteritter men jag tror att de flesta fick iaf lite ledigt. Oavsett så var det inte lika hårt arbete som under terminerna hela tiden. Förra året var flera hästar lediga längre perioder och de blev så feta på sommarbetet att de inte orkade med ridskolan i början av terminen. Det var inte optimalt.
 
På min ridskola så har dom ridläger under sommaren, ungefär fyra veckor och efter det så har hästarna sommarlov ett par veckor innan ridskolan drar igång igen.
 
På min ridskola var hästarna inte lediga så många veckor under sommaren, det var lite sommarridskola (en dag i veckan) och ridläger och kurser och uteritter men jag tror att de flesta fick iaf lite ledigt. Oavsett så var det inte lika hårt arbete som under terminerna hela tiden. Förra året var flera hästar lediga längre perioder och de blev så feta på sommarbetet att de inte orkade med ridskolan i början av terminen. Det var inte optimalt.
Fast då får man väl avpassa betet? Har man ett gäng lättfödda ponnyer, så är det väl lämpligt om man har ett magrare sommarbete.

Sen är det såklart så att hästarna kommer att ha tappat en del efter att ha gått på bete sex veckor, men tar man det lite lugnare de första veckorna efter betet (och det kan ju vara skönt för ryttarna också...) så är de snart i form igen.
 
Fast då får man väl avpassa betet? Har man ett gäng lättfödda ponnyer, så är det väl lämpligt om man har ett magrare sommarbete.

Sen är det såklart så att hästarna kommer att ha tappat en del efter att ha gått på bete sex veckor, men tar man det lite lugnare de första veckorna efter betet (och det kan ju vara skönt för ryttarna också...) så är de snart i form igen.

Absolut ska man anpassa betet. Sen är det ju verksamhet större delen av sommaren men det betyder ju inte att alla hästar går hela tiden.
 

Liknande trådar

Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 162
Senast: Roheryn
·
Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
52 983
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 636
Senast: Badger
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp