Ridskoleryttare 2018

Har börjat rida på ridskola igen, för att få rida olika typer av hästar. Men vet inte riktigt om jag tycker det lever upp till mina förväntningar.
 
Jag skulle så gärna vilja börja på ridskola igen! Så härligt att läsa era inlägg. Har tyvärr inte råd just nu, och dessutom passar det inte mitt liv med oregelbundna jobbtider att ha en fast ridtid varje vecka, speciellt inte när det är så dyrt och man inte vill missa. Har tittat lite på medryttarhäst men vill inte ha det ansvaret egentligen. Vill bara rida lektion och åka hem efter lite borstning :angel: Skulle passa mig som allra bäst att rida varannan vecka eller rida privatlektion kanske med en vän typ en gång i månaden. Finns det ridskolor med såna upplägg?
 
Jag skulle så gärna vilja börja på ridskola igen! Så härligt att läsa era inlägg. Har tyvärr inte råd just nu, och dessutom passar det inte mitt liv med oregelbundna jobbtider att ha en fast ridtid varje vecka, speciellt inte när det är så dyrt och man inte vill missa. Har tittat lite på medryttarhäst men vill inte ha det ansvaret egentligen. Vill bara rida lektion och åka hem efter lite borstning :angel: Skulle passa mig som allra bäst att rida varannan vecka eller rida privatlektion kanske med en vän typ en gång i månaden. Finns det ridskolor med såna upplägg?

Ja, en ridskola där jag red förr har tema lektioner varje helg som man sporadiskt kan vara med på när man känner för det.
Ett annat ställe har drop in ridning, så ungefär samma variant som ovan nämnda.
Och så finns det ju såklart privatlektioner, men det blir i regel dyrare så klart :)
 
Jag skulle så gärna vilja börja på ridskola igen! Så härligt att läsa era inlägg. Har tyvärr inte råd just nu, och dessutom passar det inte mitt liv med oregelbundna jobbtider att ha en fast ridtid varje vecka, speciellt inte när det är så dyrt och man inte vill missa. Har tittat lite på medryttarhäst men vill inte ha det ansvaret egentligen. Vill bara rida lektion och åka hem efter lite borstning :angel: Skulle passa mig som allra bäst att rida varannan vecka eller rida privatlektion kanske med en vän typ en gång i månaden. Finns det ridskolor med såna upplägg?
Där jag red innan kunde man rida bara varannan vecka, jag gjorde det ett tag :)
 
Jag har haft tur och hittat en ridskola där de är väldigt flexibla med tider för privatlektioner. Det passar mina oregelbundna arbetstider väldigt bra då jag kan ringa en eller ett par dagar innan för att boka tid.
Fördelen för mig är att jag kan rida dagtid när de inte har någon ridskoleverksamhet.
Nackdelen är att de kan bli svårt att utvecklas i sin ridning på de sätt man kanske vill :)
 
Jag skulle så gärna vilja börja på ridskola igen! Så härligt att läsa era inlägg. Har tyvärr inte råd just nu, och dessutom passar det inte mitt liv med oregelbundna jobbtider att ha en fast ridtid varje vecka, speciellt inte när det är så dyrt och man inte vill missa. Har tittat lite på medryttarhäst men vill inte ha det ansvaret egentligen. Vill bara rida lektion och åka hem efter lite borstning :angel: Skulle passa mig som allra bäst att rida varannan vecka eller rida privatlektion kanske med en vän typ en gång i månaden. Finns det ridskolor med såna upplägg?
Ibland finns det även andra som vill rida bara varannan vecka. Hör av dig till ridskolan om det så kan de kanske matcha ihop dig med någon annan elev som också vill det. Då kan ni dela på en plats.
 
Idag har jag officiellt sagt upp min plats som ridskoleryttare, så om några veckor kommer jag inte längre att vara elev!

Anledningen till det ser ut så här:
43255807_10215169978020940_4375889977414778880_n.jpg


Vi står dock uppstallade i ridskolans stall, så omgivningarna är samma som tidigare och vi kommer förmodligen att ha möjlighet att möta upp med någon träning då och då för "vanliga" ridläraren. Men livet som bara ridskoleryttare är förändrat, och nu går vi nya äventyr till mötes!
 
Jag har slutat på min ridskola på grund av att jag flyttat till annan ort. Jag kommer dock vara tillbaka på samma ort som ridskolan lite då och då eftersom vårt huvudkontor ligger där vilket jag nämnde för min ridlärare. Då fick jag höra att jag var välkommen tillbaka och rida strölektioner i mån av plats när jag är där :D

Nu gäller det bara att hitta en ridskola på nya orten. Eftersom jag är så sent ute så räknar jag med att det blir svårt.

Nu har jag bott ett tag på ny ort och jag tror jag hittat rätt i mitt hästande. Jag är medryttare hos en familj med 4 hästar och jag rider dom (främst en av dom nu iaf, men alla 4 i olika omfattning) ett par dagar i veckan och varannan vecka rider jag lektion för en tränare som kommer ut. Det känns bra och vi får se om jag framöver vill komplettera med ridskola med men just nu känns det inte så. Så jag är väl inte ridskoleryttare längre antar jag och får tacka för mig i den här tråden :)
 
Jag har äntligen, efter 8 år utan att ha suttit på en häst (fött 2 barn imellan) börjat rida igen ❤️ Är helt lyrisk, även om jag åkte av första gången rätt in i ett hinderstöd men va sjutton :rofl:

Dock reagerade jag över en sak redan för några veckor sedan när sonen började rida ... en av hästarna hade en svullnad vid skänkelläget och jag tänkte stackars häst. Sen red jag denna häst och visst va den ”trög” men tänkte väl inte mer på det. Hästen va ändå lyhörd och gick fram med överdrivna hjälper men jag fick jobba järnet :o

Men idag när min son red igen och jag såg samma häst bli riden i en grupp som hade markarbete... mycket sporrar...:cry:

Är jag känslig? Hästen är trög och lite nonchalant för skänkeln men är det verkligen okey att det ser ut så?

På lördag är det iaf dags igen och är det markarbete/dressyr kommer jag inte ha sporrar oavsett häst,
 
Jag har äntligen, efter 8 år utan att ha suttit på en häst (fött 2 barn imellan) börjat rida igen ❤️ Är helt lyrisk, även om jag åkte av första gången rätt in i ett hinderstöd men va sjutton :rofl:

Dock reagerade jag över en sak redan för några veckor sedan när sonen började rida ... en av hästarna hade en svullnad vid skänkelläget och jag tänkte stackars häst. Sen red jag denna häst och visst va den ”trög” men tänkte väl inte mer på det. Hästen va ändå lyhörd och gick fram med överdrivna hjälper men jag fick jobba järnet :o

Men idag när min son red igen och jag såg samma häst bli riden i en grupp som hade markarbete... mycket sporrar...:cry:

Är jag känslig? Hästen är trög och lite nonchalant för skänkeln men är det verkligen okey att det ser ut så?

På lördag är det iaf dags igen och är det markarbete/dressyr kommer jag inte ha sporrar oavsett häst,
Jag tycker att det är helt galet att eleverna själva får välja om de vill ha sporrar på en ridskola. INTE ok.
 

Liknande trådar

Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 165
Senast: Linda_A
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 687
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp