ridskor ämnade för kallt väder o snö??

snigelfarmor

Trådstartare
några tips??

eller man kanske hittar ansra märken än jacson o mountain horse??
även andra tips emottges vad gäller kläder för ridning
vid -20

/skåning utan varma kläder
 
Köppte et par arbetsskor, lite högre. Gudomligt sköna och varma!(dock dyyra)
På vintern skulle jag inte heller överleva utan min fleese kläder8tajts och långärmade t-skirts. Inte sånna tunna underställs fleece utan tjock varm.
Chaps är inte heller helt fel...

Riktigt kalla dagar får det bli skoteroverallen.
När det är ännu kallare så rider jag inte, då kör man ut med släden, inlindad i filtar och dricker varmchoklad(och äter bullar) :d
//A
 
Dojan skorna finns också. Annars är arbetsskor för lantarbetare och skogshuggare varma och goa.
Jag har Jacsonskor, termoarbetsbyxor, skogshuggararbetsjacka och Crafts underkläder. Fryser ej ens vid -30.
 
Sv: ridskor ämnade för kallt väder o snö??

Två saker som jag tycker är viktigt, är att de inte blir blöta, och att de är tillräckligt breda och rymliga inuti, så man kan få i fårskinnssulor och sockor.
Jag är inne på mitt andra par från Börjes. I den nya varianten kallas dom för "Strong". Supernöjd! Har redan börjat använda dom för säsongen! Inte dyra.
 
Sv: ridskor ämnade för kallt väder o snö??

Ett tips är att ha yllesockar direkt mot huden.Bomullssockar kyler ju fort om de blir fuktiga.Förr hade jag alltid bomullssocka först och sedan ylle,men nu kör jag bara ylle el liknande material underst och det är STOR skillnad!
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Avel Tänkte dela med mig lite av tips och råd i det här med att döpa sporthästar (säkert andra med men i det här är sporthästar min referens)...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
16 453
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 654
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp