Ridtäcke i ull från...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 961
I

Ingrid och Lukas

... Exklusive, är det någon som har bild på era täcken? Jag ska beställa ett i ull med brodyr på och lutar åt marinblått men har inte till 100% bestämt mig än. Vad har ni och hur ser era ut? Hur är det i storlekarna?

~Ingrid

Sv: Ridtäcke i ull från...

Jag har ingen bild på hela täcket, har bara bild på brodyren.
Så här ser den ut:
Trdgrdarridklder069.jpg

Jag TROR stilen jag har är Script 3 minns inte riktigt, velade fram och tillbaka hela tiden :p men jag är jätte nöjd med mitt ridtäcke och det blev snyggt med den brodyren!

Aha läckert!! Vilken färg har du på täcket och på brodyren?

~Ingrid

Ingrid och Lukas skrev:
... Exklusive, är det någon som har bild på era täcken? Jag ska beställa ett i ull med brodyr på och lutar åt marinblått men har inte till 100% bestämt mig än. Vad har ni och hur ser era ut? Hur är det i storlekarna?

~Ingrid

Hej!

Jag har detta täcket från Exklusiv.
ullrid_250.jpg

Det är i 100 % ull, men ändå i mitt tycke ganska tunnt. Kvalitén verkar jättebra!:bump:

Dock så såldes detta ridtäcke som ett erbjudande runt jul, deras "vanliga" ridtäcke i ull är bara i 80 % ull. Hur tjocka de är vet jag inte... Jag kunde inte hitta "mitt" ridtäcke på deras hemsida längre, men jag letade inte så noga.

Det är marinblått med guldkant och guldbrodyr. Tyvärr syns det lite dåligt eftersom det var dålig skärpa.. köpte det när de hade det som erbjudande i julkalendern. Mycket nöjd. :)

Tack alla för svaren, jag tror det är det täcket som jag tänker beställa. Det finns inte på hemsida och kostar i dag 350 kr + brodyren. Var det normala i storleken alltså motsvarade 145 en 145:a i storleken?

~Ingrid

Då håller de nog ungefär samma pris.
Jag betalade 395 kr inkl. brodyren. Jag frågade om det gick att få utan brodyr, men då var det samma pris...:smirk:

Storleken är väl relativt normal. Snarare lite åt det stora hållet än tvärt om.

pemma skrev:
Då håller de nog ungefär samma pris.
Jag betalade 395 kr inkl. brodyren. Jag frågade om det gick att få utan brodyr, men då var det samma pris...:smirk:

Storleken är väl relativt normal. Snarare lite åt det stora hållet än tvärt om.

Ok då kommer nog 145 bli perfekt åt Lukas.

~Ingrid

Jag håller med ang. storlekarna. Har 145 till mitt hbl och det ligger bra på henne. Hon är runt 164, kraftigare i modellen.

tkr nog oxå att storleken är ngt stor.
har ett ländtäcke i ull därifrån. har tyvärr ingen bild (vad jag vet iaf....) men det är olivgrönt med vit passpoal och beige kant. jättefint!
mkt bra passform oxå! ganska tunt, men det gillar jag.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 438
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 414
Senast: Cambrie
·
Mat Kan vi prata lite om det här med portionsstorlekar när man går på restaurang? Jag blir inte klok på dessa jätteportioner som läggs upp... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
19 323
Senast: Lingon
·
Utrustning Min häst ska få ulltäcken. När jag tittar runt ser jag att de allra flesta täcken verkar vara i någon form av ullblandning. Är det bäst...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka