Bukefalos 28 år!

Ridvägar i onsala/vallda

Status
Stängd för vidare inlägg.

hetluft

Trådstartare
Hej! Jag undrar om någon vet hur ridvägarna i onsala respektive vallda är? Finns det tillräckligt med vägar för att t.ex. kunna träna distans?
 
Sv: Ridvägar i onsala/vallda

Det finns en anlagd ridled på 5,2 km (se ridvägar.nu) men om den är så bra för distans vet jag inte då den är väldigt kuperad på sina ställen. Annars finns det en del fina slingor (grusvägarna runt Gräppås som ansluter till ridslingan och även mot Vallda rekommenderar jag) men ofta är det mycket asfalt också.. Fast nu var det ett tag sen jag red där så det kanske är bättre nu :)
 
Sv: Ridvägar i onsala/vallda

Hej,

Nu ska jag som moderator vara vänlig. Jag bor i Örebro och visste ärligt inte var Onsala/Vallda låg utan var tvungen att googla - Göteborgsområdet. Jo, jag vet jag hade uselt betyg i geografi.

Efterlysningar av ridhus, ridvägar, ridkompisar, ridbanor i specifika områden blir inget diskussionsämne som gäller rikstäckande utan bara en liten liten del av landet...

Lite trist och sniket kan tyckas... Men om alla orter från A-Ö ska lägga in såna här trådar... så leder det slutligen till att själva allmänna diskussionerna försvinner.

Hur man på ett enkelt sätt ska kunna lösa det här med ridvägar och liknande, vet jag faktiskt inte, då jag också skulle uppskatta ett register med ridvägar på den plats jag bor. Jag får för närvarande förlita mig på orienteringskartor och olika GPS-program på smartfånen...

Men vi får hoppas att vår "faderator" Gunnar kanske gnuggar sina geniknölar med tiden och skapar även ett litet kartregister over ridvägar/ridleder... :)

Jag låser tråden och hoppas att TS har fått bra svar på sin fråga, eller att någon kan hjälpa denne via PM.

Mvh

Moderator, som ska ge sig iväg till stallet nu.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 515
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 538
Senast: Askur2017
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 645
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp