Mellisyouknow

Trådstartare
hej allihopa! Jag vet att detta är en mycket mycket svårt fråga att svara på för er men jag kan ju alltid ställa den och se vad det blir för svar endå? :)

Det är såhär det ligger till: Jag måste köpa en ny väst omgående pga att min gamla är något för liten. Min gamla väst är i storlek Child M, short back. Men jag har ett litet problem... Jag har ingen aning om ifall jag ska köpa Child L eller Child XL. Märket på nya västen är RaceSafe. Jag har ingen möjlighet att hinna prova en väst av detta märke.

Jag är ca 155/156 cm lång och väger runt 50 kg.
 
Finns det ingen måttabell över storlekarna? så kan du jämföra hur mycket för kort den du har nu är. :) Jag har xl child och ungefär en dm längre än dig. Jag skulle nog behöva nån cm längre egentligen så mycket möjligt att den passar dig.
 
antingen köper du på vinst och förlust eller så åker du till affär och provar ändå. Säkerhetsvästen är ju personlig skyddsutrustning och passformen är VIKTIG för att den ska göra nytta när den behövs.
 
hej allihopa! Jag vet att detta är en mycket mycket svårt fråga att svara på för er men jag kan ju alltid ställa den och se vad det blir för svar endå? :)

Det är såhär det ligger till: Jag måste köpa en ny väst omgående pga att min gamla är något för liten. Min gamla väst är i storlek Child M, short back. Men jag har ett litet problem... Jag har ingen aning om ifall jag ska köpa Child L eller Child XL. Märket på nya västen är RaceSafe. Jag har ingen möjlighet att hinna prova en väst av detta märke.

Jag är ca 155/156 cm lång och väger runt 50 kg.

Där finns måttabeller på nätet hos några av de engelska återförsäljarna, bl. a. www.treehouseonline.co.uk
 
Finns det ingen måttabell över storlekarna? så kan du jämföra hur mycket för kort den du har nu är. :) Jag har xl child och ungefär en dm längre än dig. Jag skulle nog behöva nån cm längre egentligen så mycket möjligt att den passar dig.
Ja, det lutar åt XL Child faktiskt, enligt måttabeller så skulle nog en XL Child passa, dock skiljer det ju inte sådär jättemycket mellan L Child och XL Child, men man vill ju ha en son sitter som den ska liksom :) men tack för hjälpen!
 
antingen köper du på vinst och förlust eller så åker du till affär och provar ändå. Säkerhetsvästen är ju personlig skyddsutrustning och passformen är VIKTIG för att den ska göra nytta när den behövs.
Jo, det är ju klart att passformen är riktigt viktig, men tyvärr så har jag ju verkligen ingen möjlighet att hinna att prova innan, men enligt storlekstabellerna så ska jag ha XL Child, + att man kan ju även spänna in västen då den har snörning på sidorna också! :) men tack för tipsen ändå! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 287
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 281
Senast: Kirie
·
Utrustning Sitter och funderar på att införskaffa mig en säkerhetsväst! Hade en racesafe i yngre tonåren,slängde den runt när jag var 15 kanske,då...
Svar
2
· Visningar
2 763
Senast: gulkiwi
·
Utrustning Hej Funderar på att köpa en Hööks Steeds säkerhetsvästs eller en Racesafe om jag hittar någon begagnad billigt, men hur pass mycket...
Svar
2
· Visningar
2 284
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp