Bukefalos 28 år!

Rikta/Justera glasögon

anonymarnas

Trådstartare
Kan man få sina glasögon justerade hos en annan butik/kedja som man inte köpt glasögonen kostnadsfritt? Råkar bo nära en glasögonbutik men ej köpt dom där.
 
Beror på vad du menar med justerade? Jag gick till den lokal optikern och fick nya sadlar tex utan problem:)
 
Kan man få sina glasögon justerade hos en annan butik/kedja som man inte köpt glasögonen kostnadsfritt? Råkar bo nära en glasögonbutik men ej köpt dom där.

Varför skulle de ge dig den servicen kostnadsfritt om du inte är kund hos dem? Jag hade räknat med att få betala en slant för det och frågat om priset. Hade de sen sagt att de kan göra det gratis hade jag tackat och tagit emot och funderat allvarligt på att byta optiker om de ligger närmre.
 
Kan man få sina glasögon justerade hos en annan butik/kedja som man inte köpt glasögonen kostnadsfritt? Råkar bo nära en glasögonbutik men ej köpt dom där.
Hos min lokala optiker kan man det utan att det kostar, men tvivlar på att div kedjor är så generösa.
 
Kan man få sina glasögon justerade hos en annan butik/kedja som man inte köpt glasögonen kostnadsfritt? Råkar bo nära en glasögonbutik men ej köpt dom där.
Jag har både upplevt att få betala 50 kr respektive fått dem justerade helt gratis. I samma butik :) men olika personal
 
När min farmor råkade sätta sig på sina vid ett besök hos mig gick jag till närmsta optikerkedja i stan och bad om hjälp. De stoppade i glasen och rättade upp bågarna så att de gick att använda till farmor kom hem och kunde gå till sin egen. De ville inte ha betalt.
 
Jag har alltid fått det gratis men förutsätter inte det utan frågar alltid vad det kostar när det är klart.
 
Jag har gått till de stora kedjorna och de har aldrig frågat var glasögonen är köpta men någon gång har de sagt att de inte kommer ta ansvar för om glasögonen går sönder när de böja till iom att de inte är nya.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var och kollade min syn idag och fick konstaterat att den försämrats och jag behöver glasögon. Optikern rekommenderade progressiva...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Senast: Motacilla
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte ett par glasögon på specsavers för ett par år sedan som har blivit extremt slitna. Det är nästan som om det är en beläggning...
2
Svar
23
· Visningar
2 815
Senast: Milosari
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 178
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp