Riktad reklam

Wille

Trådstartare
Jag lyssnar ofta på radio via datorn. Något som slagit mig är att reklamen är lokal, d.v.s. jag får höra reklam från företag som finns i min omgivning. Eller ja, nästan i alla fall.

Det jag undrar är hur i hela friden de vet var jag bor? Jag får mitt internet levererat via fiber.
 
Jag lyssnar ofta på radio via datorn. Något som slagit mig är att reklamen är lokal, d.v.s. jag får höra reklam från företag som finns i min omgivning. Eller ja, nästan i alla fall.

Det jag undrar är hur i hela friden de vet var jag bor? Jag får mitt internet levererat via fiber.
Din IP-adress avslöjar din plats, om inte exakt så någorlunda :)
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Crossline
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 001
Senast: mars
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 852
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp